Microsoft Flight Simulator 2024

En we zijn vertrokken!
Op het eerste zicht toch precies veel meer details op de grond. :o Naar mijn apartement gevlogen en dat ziet er met hun AI en satelietafbeeldingen toch bijna uit zoals in het echt. Zelfs de vuilbak die buiten staat.

En we zijn vertrokken!
Op het eerste zicht toch precies veel meer details op de grond. :eek: Naar mijn apartement gevlogen en dat ziet er met hun AI en satelietafbeeldingen toch bijna uit zoals in het echt. Zelfs de vuilbak die buiten staat.

Zet uwe vuilnisbak dan eens binnen luierik!? :unsure:

Ik ga de kat nog even uit de boom kijken, eerst wat aan de backlog werken maar ben wel heel benieuwd naar de reviews.

Ale ze.... Direct foutcode 0x80070005 als ik Microsh*t hunne flight simulator wil op starten via de Xbox/Gamepass app... Eerlijk gezegd ook nie veel goesting om daar weer ne hele avond aan te verkloten om uit te zoeken aan wat het ligt...

Ik weet alvast weer waarom ik Microsoft soms zo hard vervloek...

Yep, wanneer ik tijd heb. Ik speel beide nog.
Hoe zit met de performance in MSFS 2024? Ik heb een i5-13600K, RTX 4070Ti en 64GB RAM en dat is hier wel stutterfest city... Vooral bij het laadscherm en als de ready to fly er op komt. Ook soms gwn bij het opstijgen... Wel afhankelijk van de luchthaven.

Hoe zit met de performance in MSFS 2024? Ik heb een i5-13600K, RTX 4070Ti en 64GB RAM en dat is hier wel stutterfest city... Vooral bij het laadscherm en als de ready to fly er op komt. Ook soms gwn bij het opstijgen... Wel afhankelijk van de luchthaven.
Geen problemen hier op SU1 eigenlijk. Ryzen 9800x3D, 64GB ram en 9070xt, ik vlieg meestal de Fenix A320. Settings op high/medium, object detail op 150 of 200 denk ik. Ik vlieg wel niet op de grootste airports.

Damn, PSVR 2 ondersteuning daarvoor zou ik het wel opnieuw kopen op de ps5.

Psvr2 op de pc is toch niet alles. Op de ps5 zou het dan wel goed moeten gaan

De duurdere versies konden vroeger spelen.
Op youtube wat vergelijkingen gezien en draait precies goed op de ps5.

Ik wacht hier ook nog op psvr2 ondersteuning

Veel nieuws over de PSVR2 update:

En komt mogelijks al volgende maand:

During the FSWeekend keynote, Jörg Neumann confirmed that PSVR2 support will launch alongside Sim Update 5 in April, and that the attendees in Lelystad are, in his words, the very first people outside of the core development team to try it on the show floor.

En City Update 14 (NL en België) is ook uit. Ik heb het even getest en tis wel ok. Verwacht geen hoogstaande graphics en van dichtbij ziet de Sint-Baafskathedraal in Gent er bv meh uit (komt mss omdat de photogrammatry op mijn pc nie top is) maar het ziet er algemeen wel realistischer uit aangezien er nu minder generic gebouwen zijn.

Wat Sim Update 5 betreft: ik hoop dat ze nu verdorie eindelijk die zware stutters en frame drops hebben kunnen fixen als je met je camera rond beweegt... Vooral als ik bv met de Airbus A350 inzoom op de schermen om o.a. mijn vliegplan, performance in te voeren en dan weer uitzoom en uit de cockpit kijk is het soms echt dramatisch. Heb er bijna 420 uur MSFS 2024 op zitten op Steam dus zie genoeg wat goe en nie goe is.

Had de blog post gisteren ook al gelezen en dacht al vreemd dat er geen datum of iets in stond. :p
Blij dat er nu dus meer informatie is en kunnen we uitkijken naar U5.

Ik heb er wat uren opzitten dankzij gamepass maar nu afwachten hoe het draait op de base ps5 met psvr2.
Heb de psvr2 op pc ook getest in deze game en dat was zalig maar kreeg regelmatig crashes. Als dit stabiel draait op de ps5 dan ben ik hier zeker uren mee zoet

Vandaag de hele dag op FSweekend gespendeerd. Er komt leuke hardware aan voor PC spelers!

Nu pas een beta? Lijkt me toch laat als de officiele release ook nog voor april gepland staat?
Dan wacht ik nog wel effen, denk ik.
EDIT: Ow, je krijgt die sowieso als je de digital edition al hebt. Misschien toch eens uitproberen dan, morgen.

Nou geweldig met de PSVR2 :D
Op PC steeds crashes gehad met de PC adapter voor PSVR2 maar draait helemaal soepel op de ps5.
Later nog wat meer locaties bezoeken.

Moet ook eens testen of mijn joystick werkt op de playstation.

De officiële patch komt er zometeen aan om 19u.
Vanavond dan maar eens starten met de carreer mode in VR op ps5

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan