Microsoft koopt Activision-Blizzard

Belgie is echt niet representatief tov de totaalverkopen.
Dat klopt en heb nog getwijfeld het er bij te zetten dat dit in Amerika niet het geval is. Het grote verschil is wel dat met de vrienden uitspraak het precies is alsof iedereen overstap naar Xbox terwijl met mijn voorbeeld ik wel meer de realiteit beschrijf en dat is dat Xbox minder populair is ( geef je zelf aan met je cijfers ) . Punt blijft dat het raar is om te gaan zeggen dat PS afzwakt en niet meer op niveau zit van vroeger, terwijl zij gewoon perfect verder gaan op dezelfde golf als de PS4.

Ik zeg ook nergens dat Xbox geen consoles verkocht heeft. Je merkt gewoon dat met der tijd Xbox meer beschikbaar is geworden omdat de verkoop is afgenomen, terwijl de PS wel nog steeds telkens meteen uitverkoopt, zelf met de prijsstijging. We zullen aan het einde van de generatie eens de cijfers naast elkaar leggen en dan ga je weer een beter beeld hebben.

----

On topic; dus dat Microsoft activision zou kopen, zou de twee misschien op gelijke hoogte brengen?
Dus snap het probleem van sony niet (al helemaal niet met ms hun nieuwe toegevingen)

Ga ik niet over uitbreiden want dat zijn te lange nutteloze gesprekken, die voor de zoveelste keer opnieuw gevoerd worden waarbij iedereen zijn eigen gedacht geloofd.

Merk in mijn vriendengroep eigenlijk ook wel dat veel volk overgestapt is naar Xbox deze generatie (door GamePass).
PS5 heeft die epic singleplayer exclusives maar dat is natuurlijk ook niet iedereen zijn genre.

Zelf ben ik wel blij dat Microsoft Activision-Blizzard gekocht heeft want ik heb een rothekel aan aparte launchers. Alles op Steam aub :love:
Blij dat Sony ook stilaan hun weg aan het vinden is naar Steam.

Merk in mijn vriendengroep eigenlijk ook wel dat veel volk overgestapt is naar Xbox deze generatie (door GamePass).
PS5 heeft die epic singleplayer exclusives maar dat is natuurlijk ook niet iedereen zijn genre.
Xbox gaat zeker wat marktaandeel terug gewonnen hebben deze generatie en dat zal inderdaad vooral te danken zijn aan GP en het iets makkelijker te verkrijgen van de console, zeker nu. Ik zou het statement gewoon niet te neig veralgemenen, maar een stijging is er zeker en vast.

Xbox gaat zeker wat marktaandeel terug gewonnen hebben deze generatie en dat zal inderdaad vooral te danken zijn aan GP en het iets makkelijker te verkrijgen van de console, zeker nu. Ik zou het statement gewoon niet te neig veralgemenen, maar een stijging is er zeker en vast.
Denk ook vooral geen zin meer om 60-70 euro per game te betalen in combinatie met minder tijd hebben om te gamen. Ik denk als je tussen 15-25 jaar kijkt dat Xbox het in België heel slecht doet en boven de 30 veel beter om die reden.

Denk ook vooral geen zin meer om 60-70 euro per game te betalen in combinatie met minder tijd hebben om te gamen. Ik denk als je tussen 15-25 jaar kijkt dat Xbox het in België heel slecht doet en boven de 30 veel beter om die reden.
Zou net denken dat in die jongere range je net meer value voor uw geld hebt, toen ik zou oud was kon ik niet kopen wat ik nu koop. En zou een GP deal met zo veel games echt een droom geweest zijn. Al zijn tijden wel veranderd en denk ik dat jongeren van die leeftijd echt veel meer MP games spelen die vaak ook F2P zijn zoals nen LoL, Valorant, ... of gewoon nen CoD en Fifa kopen ( unsure ).

Bij mij is het in elk geval omgekeerd, net omdat ik nu 30+ ben en geld heb ik net veel meer koop ( wel niet aan 60-70 euro ). Denk dat ik gemiddeld mijn games koop aan de 25-30 euro, zowel Switch als PS5. Maar dat komt dan ook weer door gewoon te wachten op goeie deals, used aankopen en via mijn werk vaak cadeaubonnen/ecocheques/... te hebben waardoor ik mijn aankoopprijzen echt neig kan drukken.

Ben wel eens benieuwd naar echt cijfers rond deze leeftijden, voor zowel: Wat spelen ze, hoeveel geven ze uit en waar spelen ze.

Zou net denken dat in die jongere range je net meer value voor uw geld hebt, toen ik zou oud was kon ik niet kopen wat ik nu koop. En zou een GP deal met zo veel games echt een droom geweest zijn. Al zijn tijden wel veranderd en denk ik dat jongeren van die leeftijd echt veel meer MP games spelen die vaak ook F2P zijn zoals nen LoL, Valorant, ... of gewoon nen CoD en Fifa kopen ( unsure ).

Bij mij is het in elk geval omgekeerd, net omdat ik nu 30+ ben en geld heb ik net veel meer koop ( wel niet aan 60-70 euro ). Denk dat ik gemiddeld mijn games koop aan de 25-30 euro, zowel Switch als PS5. Maar dat komt dan ook weer door gewoon te wachten op goeie deals, used aankopen en via mijn werk vaak cadeaubonnen/ecocheques/... te hebben waardoor ik mijn aankoopprijzen echt neig kan drukken.

Ben wel eens benieuwd naar echt cijfers rond deze leeftijden, voor zowel: Wat spelen ze, hoeveel geven ze uit en waar spelen ze.
Ik heb 6 jaar bij GM gewerkt en 90% van de klein mannen met een PlayStation kopen gewoon GTA, COD, FIFA en Fortnite coins.
Nintendo Switch altijd de typische first party titels en MineCraft. Xbox verkocht vorige generatie niet zo heel veel. Denk 1 Xbox One per 20 PS4's ofzo. Switches verkochten we bij de vleet. Was ook altijd dé cadeau voor alle kinderen onder de 14 jaar.

Maar België is enorm PlayStation minded. Als ik de cijfers van Nederland zag was Nintendo daar veruit het grootst.

Ik heb 6 jaar bij GM gewerkt en 90% van de klein mannen met een PlayStation kopen gewoon GTA, COD, FIFA en Fortnite coins.
Nintendo Switch altijd de typische first party titels en MineCraft. Xbox verkocht vorige generatie niet zo heel veel. Denk 1 Xbox One per 20 PS4's ofzo. Switches verkochten we bij de vleet. Was ook altijd dé cadeau voor alle kinderen onder de 14 jaar.

Maar België is enorm PlayStation minded. Als ik de cijfers van Nederland zag was Nintendo daar veruit het grootst.
Is inderdaad hetzelfde wat ik te horen kreeg. Switch en PS waren gelijk opgaand aan elkaar elk pakweg 45% van de verkoop en Xbox bengelde achterop tegen 10%. Was ook de reden waarom daar zo goed als niks meer staat van Xbox, de verdeling in de winkels is ook letterlijk ditzelfde percentage geworden.

Is inderdaad hetzelfde wat ik te horen kreeg. Switch en PS waren gelijk opgaand aan elkaar elk pakweg 45% van de verkoop en Xbox bengelde achterop tegen 10%. Was ook de reden waarom daar zo goed als niks meer staat van Xbox, de verdeling in de winkels is ook letterlijk ditzelfde percentage geworden.
Ook weer een gevolg van GP denk ik.
Wie koopt nu een game als je het ook op gp kunt spelen.
Daarnaast weten we dat nu al meer dan 50% digitaal games koopt.
Als PS ook de subscription weg inslaat zijn de dagen vzn retail geteld vrees ik

Laatst bewerkt:
Als PS ook de subscription weg inslaat zijn de dagen vzn retail geteld vrees ik

Dat is al ettelijke maanden het geval met de nieuwe PlayStation Plus. PS+ Premium is toch wel zeer gelijkaardig aan Gamepass.
Het verschil is volgens mij dat het aandeel kinderen/minderjarigen bij PlayStation een pak hoger is dan bij XBox. Voor dat gamer-publiek blijven fysieke games nog altijd interessant, bvb omdat ze met hun cash geld (zakgeld) hun games kunnen gaan kopen, games graag krijgen als cadeau, enz... Daarom blijft PlayStation wel een heel grote visibiliteit hebben bij retailers.
Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat Gamepass veel goedkoper te krijgen is dan PS+ Extra/Premium. Al is het maar de vraag hoeveel GPU abonnees daadwerkelijk de Live Gold truc toegepast hebben.

Tja, ik heb de 3 staan en mijn main is de xbox
Het beste is in mijn ogen een pc, maar ik ben al jaren een console gamer en ik vind gamen in de zetel op een tv het meest ontspannend. Een goede pc, die je toch regelmatig moet upgraden kost ook wel wat.
Ik game lang niet zo veel meer als vroeger en heb gpu, andere abonnementen heb ik (niet) meer.
Ik heb in het verleden dikwijs consoles weg gedaan omdat ze stof stonden te happen, dat doe ik niet meer. Ik ben nu op een leeftijd gekomen dat ik niet meer wil kiezen.
Ik vind het ook vervelend dat ik 3 consoles moet hebben om elk zijn eigen exclusieven te kunnen spelen, maar ik hoef er geen boterham minder om te eten. Games koop ik altijd in de sale, met uitzondering van bijvoorbeel een gears 4 die ik echt wilde hebben bij release omwillen van de mp. Je maakt het zelf zo duur als je het zelf wil, eens je de console hebt staan, kun er er ook een hele tijd tegen, indien je geen stukken krijgt.
Maar moest ik om een of andere reden echt gaan kiezen, dan is het voor MIJ xbox ALL THE WAY

Xbox heeft zonder Activision al meer studios dan Playstation he, met al hun aankopen de voorbije jaren. 23 tegenover 19 ofzo. Uiteraard heeft Sony stuk groter marktaandeel, stuk meer winst,...en op dat vlak staat Xbox derde idd. Maar weet wel, met Activision blizzard erbij zijn ze huge he.

En veel minimaliseren hoe gigantisch COD is. Deze game staat sinds het PS2 tijdperk non stop bovenaan qua best verkochte game. Meer dan 20 jaar, jaar in jaar uit. Dit is niet gewoon een shooter, dit is een leefwijze voor veel gasten. Hoeveel hebben al proberen te concurreren? Niemand lukt het. En ik heb het hier niet over warzone, wat ook gigantisch is (maar daar heb je wel degelijk concurrentie mét games a la Fortnite, pubg, Apex...), Maar puur over de games die elk jaar de cijfers domineren. Iedereen kent COD. Zelfs uw bomma kent COD 😄. En die games brengen geld op, dat echt crazy is. De impact is echt niet te onderschatten.

Ondertussen wordt het ook duidelijk wat Xbox echt van plan was. Zij wilde gamepass op Playstation brengen, met games zoals COD, overwatch,...al de rest van Activision blizzard. Dit zou de doodsteek zijn voor Sony. Microsoft domineert fps space, zeker met COD dan.
Maar Sony maakt het hen echt moeilijk. 3 jaar is 10 jaar geworden om COD op Playstation te houden. Maar niet enkel Sony doet moeilijk, ook Google. Een simpele overname is het niet en het is duidelijk dat Xbox erdoor gefrustreerd is. We komen zelfs te weten dat Sony ook ps plus op Xbox wilde brengen, of dat daar gesprekken rond waren, dat is crazy toch! Door gamepass, neemt Sony subscription ook veel serieuzer. Want eerlijk gezegd, plus extra is echt wel een goede deal voor mensen die niet alles day 1 kopen.
In ieder geval, mij zou het niet uitmaken, ik heb beide consoles. Liever Xbox dan bv tencent! Want Activision wil precies opgekocht worden. Als deze deal niet door gaat (en die kans is realistischer naarmate tijd vordert), dan zou tencent kunnen komen piepen, en hou die maar weg van Activision!
Dus ik lig er niet wakker van, maar ik begrijp de gevolgen, ik begrijp Sony. This echt een dikke mega deal. Als Xbox dan bv take 2 nog opkoopt, is het game over he...

Plus, ik vind dat Microsoft zich eens moet gaan bewijzen qua games. En niet met Starfield, redfall,... Dat zijn gekochte Bethesda games, maar met games die in ontwikkeling zijn begonnen onder Xbox. Zoals fable, avowed, perfect dark, Hellblade 2( wat al een eerste game had, tijd exclusief op Playstation)... Ik wil zien dat zij ook 90+ games kunnen uitbrengen. Want onder Xbox, Halo, gears, ... doen het allemaal niet zoals ze het vroeger deden he. Phil Spencer mag zich na al die jaren echt eens gaan bewijzen. Sony heeft zich al bewezen en doet nog steeds met ragnorak dat pas uitgekomen is.

Interessante podcast over Activision overname:
In het midden van de show ongeveer, kijk timeframe. Nieuwe podcast ook al online ondertussen. LSM is wel goed vind ik.

Plus, ik vind dat Microsoft zich eens moet gaan bewijzen qua games. En niet met Starfield, redfall,... Dat zijn gekochte Bethesda games, maar met games die in ontwikkeling zijn begonnen onder Xbox. Zoals fable, avowed, perfect dark, Hellblade 2( wat al een eerste game had, tijd exclusief op Playstation)...
Je vergeet nog indiana jones. (Kijk ik het meest naar uit) 😀

Enfin, ik wil sony hun kop wel eens zien moest MS met een cheque van, zeg, 10 miljard naar Take two gaat om GTA6 console exclusief te maken op xbox.
(Allemaal puur hypothetisch natuurlijk)

Ik ben absoluut geen expert in acquisities en mergers, maar ik denk niet dat Microsoft Take Two nog kan opkopen als de ABK deal door gaat. Denk niet dat zo’n deal dan nog ooit door de approval ronde geraakt.

Ik begrijp de bezorgdheid van Sony, maar ik denk dat wel duidelijk is dat deze deal vroeg of laat toch gaat gebeuren. Als ik dan geruchten lees dat Sony hun showcases uitstelt om MS geen extra argumenten te geven, stelt me dat wel een beetje teleur. De houding van Sony in dit verhaal komt naar mijn mening niet echt goed over naar de buitenwereld. Misschien ben ik ook een beetje biased in mijn oordeel naar het beleid van Jim Ryan. Heb trouwens zelf enkel een PS5 en Switch.

Ik ben absoluut geen expert in acquisities en mergers, maar ik denk niet dat Microsoft Take Two nog kan opkopen als de ABK deal door gaat. Denk niet dat zo’n deal dan nog ooit door de approval ronde geraakt.

Ik begrijp de bezorgdheid van Sony, maar ik denk dat wel duidelijk is dat deze deal vroeg of laat toch gaat gebeuren. Als ik dan geruchten lees dat Sony hun showcases uitstelt om MS geen extra argumenten te geven, stelt me dat wel een beetje teleur. De houding van Sony in dit verhaal komt naar mijn mening niet echt goed over naar de buitenwereld. Misschien ben ik ook een beetje biased in mijn oordeel naar het beleid van Jim Ryan. Heb trouwens zelf enkel een PS5 en Switch.
Dat geloof ik dus echt, dat ze daarom geen showcase gedaan hebben. Vind ik ook wel triestig. Ik ben ook echt niet voor Jim Ryan. Maar Spencer kan ook dikwijls een hoop bs verkopen. Ma swat. Ik wil gewoon dat beiden succesvol zijn en ons de best mogelijke games geven.

Ma swat. Ik wil gewoon dat beiden succesvol zijn en ons de best mogelijke games geven.
Dit dus, van het minste dat je een van de twee verdedigd of zegt dat je de andere niet echt ok vind in een bepaalde actie ben je meteen een hater of fanboy. In the end voor de best interest van iedereen, wordt hier hopelijk niet te veel tralala rond gemaakt.

Dat geloof ik dus echt, dat ze daarom geen showcase gedaan hebben. Vind ik ook wel triestig. Ik ben ook echt niet voor Jim Ryan. Maar Spencer kan ook dikwijls een hoop bs verkopen. Ma swat. Ik wil gewoon dat beiden succesvol zijn en ons de best mogelijke games geven.
Wat je zegt over Phil Spencer ben ik ook volledig mee akkoord. Kan me mateloos ergeren aan mensen die hem als de Verlosser van de game industrie neerzetten.

Zoals je ook aanhaalt, iedereen heeft er baat bij dat beide succesvol zijn. Concurrentie is alleen maar goed voor de kwaliteit van het eindproduct dat wij als gamer krijgen voorgeschoteld. Daarom dat ik liever zou hebben dat Sony in dit geval door de zure appel heen bijt en zich daarna gewoon terug focust op hun eigen business (waarmee ik niet wil zeggen dat ze zich er gewoon bij hadden moeten neerleggen, ik begrijp hun weerstand).

Ik geloof wel in Phil Spencer tbh. Die doet toch niks verkeerd? Van de drie grote toch veruit de meest aangename imo.

Maar inderdaad, meer A-rated exclusives is gewoon wat ze nodig hebben. De hardware is solid, de controller is goed, de subscription is top en de wisselwerking PC/console is ook terug goed. Ten tijde van de OG Xbox hadden ze zoveel goede exclusives, daar moeten ze terug naartoe.
Zelf zeggen consoles mij niks meer omdat ik het beu was om alles op verschillende systemen te hebben.

goh. Ik zou dat ook zeggen. Maar er gaan al langer geruchten dat ze een, grote, Japanse publisher op het ook hebben.

En ze kunnen het ook anders spelen, door Ip’s afzonderlijk ol te kopen? Zeg GTA?
En dan Red dead redemption om dan vervolgens Rockstar te laten ontbinden binnen take 2
Zou zoiets kunnen tegengehouden worden? Want je koopt dan eigenlijk niet het bedrijf

Terug
Bovenaan