Microsoft koopt Activision-Blizzard

Microsoft onethisch noemen en afschilderen tegen de morele pracht van Sony en Nintendo is toch ook wel de waarheid flink verdraaien. Maar blijkbaar zit de deal nogal hoog :)
De aanpak van Sony is ook vaak verre van proper geweest, getuige de communicaties die het voorbije jaar zijn geopenbaard in deze discussie. En Nintendo, dat liever franchises uitmelkt en 12-jarigen voor het gerecht sleept, kan je nu ook niet bepaald een koddige Pikachu noemen.

Het zijn allemaal grote, beursgenoteerde ondernemingen. Allemaal doen ze het voor het geld en echt niet voor de creatieve expressie. Het is positief dat je een voorkeur voor het ene tov het andere hebt, maar genuanceerd is het bovenstaande toch allemaal niet.

Btw: zelf begonnen op PS1, daarna elke Xbox en Nintendo gehad. Heb geen voorkeur voor Microsoft, was destijds puur voor Halo en de controller :)
Ooit mss nog tegen u gegamed op de 360? 😀

Het probleem van Sony is gewoon dat ze hun leiderspositie niet willen afgeven (hun goed recht).
Iedereen weet dat PS de enige geldkoe is van sony.
Als ze dat kwijtraken kunnen ze de boeken dicht doen
Sony is veel meer dan PS hoor. Ze zijn ook onder meer een dominante marktleider in grafische sensoren voor camera’s (incl. smartphones). PS is groot, maar Sony blijft ook zonder gewoon bestaan en winst maken.

Let's be hones, Sony was ook geen heilige.

Het probleem bij Xbox was dat ten tijde van de vorige gen Xbox Phil Spencer niet meer de baas was en de vorige wou van xbox een multimedia center wou maken dat zwaar gefaald heeft.
Toen Phil Spencer terug overnam was het te laat dus kwamen ze met de gamepass en andere shizzle.

Ondertussen deed Sony lustig verder en maar miljoenen betalen aan timed exclusives en bij Call of Duty deden ze andere timed exclusives via maps of modussen.
Hadden ze geen geld daaraan gegeven konden ze misschien zelf wat meer studio's opkopen. Ik zeg niet dat Xbox hetzelfde deed tijdens Xbox-360, maar de laatste jaren is Sony wel heel aggressief bezig met die timed exclusive shit. en wanneer je te hard duwt gaat iemand harder terug duwen.

Er is veel gelekt tijdens de rechtszaak, zo wou Sony Starfield exclusive maken Todd Howard lekt dit bij Phil Spencer waarna de beslissing wordt gemaakt om heel Zenimax te kopen, Sony: Surprised Pikachu face.
Nu is het Activision-Blizzard wat ook nog wel zal doorgaan binnen een paar maanden.
Er is zelfs een mail gelekt waarin de baas van Sony zelf zegt dat hij niet geloofd dat COD, xbox exclusive wordt gedaan tis gwn lawaai maken voor lawaai te maken.

Sony wou niet dat games uitkwamen op xbox door timed exclusvies te doen, nu wilt MS gwn Sony uitkopen. Het is concurrentie op zijn best.
Het probleem is dat MS veel meer geld heeft, Ik denk persoonlijk dat MS na de AB deal nog een grote aankoop gaat doen en zich daarna koest gaat houden en games proberen uit te brengen. maar als de games gelijk redfall worden gaat dit ook floppen, ze hebben meer quality control en overzicht nodig.

In mijn ogen heeft Sony dit zelf voor een deel veroorzaakt poked the bear one time too much.

Het probleem bij Xbox was dat ten tijde van de vorige gen Xbox Phil Spencer niet meer de baas was en de vorige wou van xbox een multimedia center wou maken dat zwaar gefaald heeft.
Toen Phil Spencer terug overnam was het te laat dus kwamen ze met de gamepass en andere shizzle.

Ondertussen deed Sony lustig verder en maar miljoenen betalen aan timed exclusives en bij Call of Duty deden ze andere timed exclusives via maps of modussen.
Hadden ze geen geld daaraan gegeven konden ze misschien zelf wat meer studio's opkopen. Ik zeg niet dat Xbox hetzelfde deed tijdens Xbox-360, maar de laatste jaren is Sony wel heel aggressief bezig met die timed exclusive shit. en wanneer je te hard duwt gaat iemand harder terug duwen.

Er is veel gelekt tijdens de rechtszaak, zo wou Sony Starfield exclusive maken Todd Howard lekt dit bij Phil Spencer waarna de beslissing wordt gemaakt om heel Zenimax te kopen, Sony: Surprised Pikachu face.
Nu is het Activision-Blizzard wat ook nog wel zal doorgaan binnen een paar maanden.
Er is zelfs een mail gelekt waarin de baas van Sony zelf zegt dat hij niet geloofd dat COD, xbox exclusive wordt gedaan tis gwn lawaai maken voor lawaai te maken.

Sony wou niet dat games uitkwamen op xbox door timed exclusvies te doen, nu wilt MS gwn Sony uitkopen. Het is concurrentie op zijn best.
Het probleem is dat MS veel meer geld heeft, Ik denk persoonlijk dat MS na de AB deal nog een grote aankoop gaat doen en zich daarna koest gaat houden en games proberen uit te brengen. maar als de games gelijk redfall worden gaat dit ook floppen, ze hebben meer quality control en overzicht nodig.

In mijn ogen heeft Sony dit zelf voor een deel veroorzaakt poked the bear one time too much.
Dat ze vooral dit maar eerst eens proberen te doen. Ze kopen massaal studios op, maar wat is er al uitgekomen? Geen zak. De enige deftige die uitgekomen is is FH 5. Halo Infinite was een grote teleurstelling.

Iedereen praat hier wel over Starfield, maar voor't zelfde geld is het ook grote kak en is het niet hetgeen Bethesda beloofd heeft (hoop van niet ofcourse).

Er is ook veel gelekt van MS intern, zoals ze iedere studio wouden opkopen om zo Sony buitenspel te zetten... Bedoel.

Denk vooral ook het feit is dat niemand verwacht had dat zo een deal mogelijk kon zijn, had je dat 5 jaar geleden gezegd gingen ze je zot verklaren,

Als het niet lukt om de deal rond te krijgen, zou MS gewoon voor sony te kloten zowel COD als gta6 exclusief moeten maken door deals te sluiten

Er zal wss voor gta 6 terug een online modus inzitten, dus no way dat MS een fractie van het geld kan neerleggen die het verlies compenseert moesten ze niet releasen op PS. Het brengt veel te veel geld op voor hen, en denk (kan hier verkeerd zijn) PS is hun grootste afzetmarkt momenteel.

Denk dat R* sowieso ook teveel respect heeft voor Sony om zoiets te flikken...

Inderdaad, ze hebben het gewoon zelf gezocht.

Ik ben eigenlijk een xbox fan, maar toen Meneer Don Mattrick aan het roer kwam, ben ik niet voor een xbox gegaan
Ook al ben je fan van iets, wees gewoon eerlijk tegen jezelf en probeer het eens objectief te bekijken.
Jack Tretton was een man van for the players,... Ik ben toen voor de ps4 gegaan bij release en de xbox toen gelaten voor was het was.

Nu is het al zover gekomen dat je een ps plus abbo enkel nog kan kopen in de store en met de promotie van 25% maar 1 jaar kon nemen, terwijl dat bij game mania publiceren dat je kan stacken
Dit zijn zo dingen die me wel storen en daarom heb ik plus gelaten voor wat het is en heb enkel gpu

Van mij mag deze deal gewoon doorgaan, want dit brengt geen schade toe aan de consument.

Exclusieven zijn er gewoon, deal with it. Daarom hebben meerdere gamers elke console of een console/pc combi staan. Ze zijn er omdat ze u in hun ecosysteem willen

kort nadien het internet

F04NVK1WIAA8RQe

Ik snap heel dat gedoe van het frc niet.
Waarom zo hevig de marktleider willen beschermen?
Wel, Microsoft heeft de middelen om de markt naar zich toe te trekken. Ze hebben nu een handvol van de meest succesvolle game franchises gekocht.
n1. ARPG. n1. FPS en lang de n1 MMORPG.
En een top 10 speler in de mobile space.

Dus ja, toch wel begrijpelijk dat dit niet op een week geklaard was. Na 4 gefaalde consoles "bruteforcen" ze zich maar :p
Het zijn allemaal grote, beursgenoteerde ondernemingen. Allemaal doen ze het voor het geld en echt niet voor de creatieve expressie.
Zeker waar. Maar in die bedrijven zitten weldegelijk mensen die het toch doen voor de creatieve expressie. Nintendo waar ik nog steeds veel op schijt wegens te dure prijzen en verwaarlozen van franchises, heeft gewoon meer roots en werk gestoken in de geschiedenis van gamen. Met alle lelijke "business tactics" er natuurlijk bij. Ditto Sony.
Zo'n verhaal van The Last Guardian hoor je denk ik niet ergens anders. Zelfde met Bloodborne.

Als ik zo de hele geschiedenis observeer(voor zover ik natuurlijk alwetend ben) is Microsoft eigenlijk altijd maar met hun kleine tenen in het water geweest qua gamen. Ze hebben mij wel weten charmeren met de 360 want toegegeven, het volwassen worden van het online gebeuren had niet echt zo snel van de grond gekomen bij Sony en Nintendo. En gamepass nu is wel tof ja. Maar voor de rest? Ah right, indirect zijn ze ook verantwoordelijk voor het onstaan van Valve.

VR staan ze ook weer op de zijlijn te kijken, tot het grote werk gedaan is. Ondertussen wel een beetje typisch.

Was initieel heel grote fan van deze overname omdat ik geloofde in de filosofie van Microsoft en dat Activision maar vooral Blizzard wel een breath of fresh air kon gebruiken. Maar als je ziet wat voor gedrochten een aantal van die hyped Microsoft-exclusives geworden zijn (en hoe oneindig lang een aantal daarvan al in development zijn), heb ik eerlijk gezegd toch maar weinig goede hoop op een positieve afloop van dat scenario.

Maar op zich gaat de deal de consument niet schaden, dat is ook aangetoond
Zoals gezegd exclusieven gaan er altijd zijn en er wordt teveel gespeculeerd en niemand van ons heeft een glazen bol

Ik vind het jammer te horen dat cod niet in de gp kan komen tot 2025 omwille van sony. Dat is voor mij als xbox gamer een nadeel want nu moet ik zou ik die moeten aankopen, als ik hem zou willen spelen. En als iedereen hem op zijn platform kan spelen wat maakt het dan uit dat hij in de gp zit van xbox en dat die mensen die gp hebben, deze niet moeten aanschaffen ? Het is toch een keuze wat je erin duwt, dan moeten die van sony dat ook maar doen. Maak uw eigen service beter dan de andere, maar niet ten koste van de gamer, van eender welk platform

Wat VR betreft, dat is gezegd dat ze daar bij xbox geen prio aan geven en dat is dan toch prima.

Ze hebben allemaal hun goede en minder goede kanten

Maar OT deze deal zal in mijn ogen gewoon doorgaan en heeft voor mij als gamer geen enkel nadeel.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan