Microsoft koopt Activision-Blizzard

Ik hoop oprecht dat ze zo dom zijn, maar betwijfel het. Er is geen ruimte meer om een traditionele console te pushen. Een dedicated streaming device.. met Apple hun debiele prijzen, is nu al gedoemd. Oh ik hoop echt dat ze zo arrogant zijn.

Gaat nog heel lang duren. Deftig internet om dat aan te kunnen is nog jaren verwijdert in grootste deel van de wereld. Is dit generatie 3 dat ze zeggen console's gaan verdwijnen?

Het gaat niet over de ene een heilig boontje noemen of de andere beschuldigen, alleszins bij mij niet. Het gaat over een correcte weergave van de feiten. Het zijn allemaal bedrijven en het zou naïef zijn om te denken dat de ene inherent ethischer of consument-vriendelijker is dan de andere; het draait allemaal om opportuniteiten. Beide hebben visies waar ik mij in kan vinden en zaken waar ik me minder in kan vinden. Los daarvan, consolidatie van grote publishers is gewoon niet wenselijk.

Consolidatie op lange termijn is inderdaad niet wenselijk, maar werkelijk wat halen ze nu van de markt? COD dat is zowat het enige.
Het is niet dat Activision nog veel andere games ging releasen.
als dit bv EA die veel diverser portfolio heeft, kan ik zeggen oké dit is erg aan het worden.
Nu meh.
Blizzard game komt minder vaak dan een volledige zonsverduistering, dus dat zal ook niet zoveel impact hebben.

We maken het allemaal groter omdat COD gewoon zo een grote naam is.

Dat is het eigenlijk wel hoor. Het eind resultaat is misschien voor beide veel leuke, unieke exclusieve games hebben in hun programma. Maar de intentie is wel anders, Sony heeft voornamelijk al reeds bestaande partnerships verzilverd en inhouse genomen terwijl MS ( nu toch ) gewoon iets heeft van, hmm we hebben wat meer games nodig, kom dat is een slimme investering, we kopen dat! Zijn beide wel degelijk een totaal andere aanpak met een totaal andere ingesteldheid, met beide een soortgelijk doel. Voor Sony is dat de kwaliteit van hun franchises verhogen en garanderen. Bij MS meer het aanbod verhoger om GP nog aantrekkelijker te maken.. en hopelijk sommige games nieuw leven in te blazen op termijn, maar voorlopig kunnen we daar alleen maar op wachten en hopen.

Het resultaat is hetzelfde en de bedoeling is bij beide zelfde. Meer mensen naar u trekken en geld verdienen.
Dat MS een andere strategie kan toepassen dan Sony dankzij hun know how, geld en infrastructuur is niet raar.

Wederom ben je hier al een verdeling aan maken en aan het veroordelen
Sony : Kwaliteit, slimme investering, partnerships
MS : wil gewoon content om GP door u strot te ramen.

Dit is uw perceptie van werkelijkheid. Ook MS zal kwaliteit leveren, met de studio's die het heeft en doet ook slimme investeringen.
Gewoon in andere groot orde dan Sony.

De vraag is denk je werkelijk als Sony veel te veel geld had, ze NEE hadden gezegd tegen activision omdat ze daar niet zo nauw mee samen werkte als bijvoorbeeld insomniac?

Sony doet wat het kan met de midellen die het heeft, net zoals MS.

Gaat nog heel lang duren. Deftig internet om dat aan te kunnen is nog jaren verwijdert in grootste deel van de wereld. Is dit generatie 3 dat ze zeggen console's gaan verdwijnen?
De 3 belangrijkste markten zijn tegen het einde van de huidige console cyclus meer dan klaar hoor.

Consolidatie op lange termijn is inderdaad niet wenselijk, maar werkelijk wat halen ze nu van de markt? COD dat is zowat het enige.
Het is niet dat Activision nog veel andere games ging releasen.
als dit bv EA die veel diverser portfolio heeft, kan ik zeggen oké dit is erg aan het worden.
Nu meh.
Blizzard game komt minder vaak dan een volledige zonsverduistering, dus dat zal ook niet zoveel impact hebben.

We maken het allemaal groter omdat COD gewoon zo een grote naam is.
Eerlijk? Activision-Blizzard heeft op consoles tegenwoordig niets dat me interesseert. Blizzard games heb ik altijd op pc gespeeld en ik heb er weinig vertrouwen in dan hun toekomstige output (Diablo 4 bv) nog op iets gaat trekken. Het gaat me meer om de richting die MS uitgaat met dergelijke aankopen. Als het hier stopt, fair enough. Ik geloof er gewoon niet in.

Wederom ben je hier al een verdeling aan maken en aan het veroordelen
Sony : Kwaliteit, slimme investering, partnerships
MS : wil gewoon content om GP door u strot te ramen.

Dit is uw perceptie van werkelijkheid. Ook MS zal kwaliteit leveren, met de studio's die het heeft en doet ook slimme investeringen.
Gewoon in andere groot orde dan Sony.
Als dat is hoe jij het bekijkt sure. Het grote verschil is dat Sony de laatste jaren die kwaliteit al bevestigd heeft en MS dat nog moet doen op een paar games na. Niet dat ik er niet in geloof, maar het blijft afwachten... Bethesda was de laatste jaren niet meer dat... net zoals Bliz/act dus het is nu nog aan MS om te tonen dat ze dat kunnen omdraaien en sure ik durf daar soms nog aan te twijfelen want buiten Gears 5 en Forza, mss ook AOE IV vind ik alle andere zaken die ze maakten de laatste jaren altijd net wat tekort schieten, jup ook Halo Infinite...

Again zeg ik dat Sony beter is? Nee, mss komt dat wel zo over, maar ik haal gewoon mijn persoonlijk gevoel van de twee aan en een aantal feiten zoals dat xbox wel een heel aantal jaren zwaar achterop heeft gelopen en nu gewoon nog moet tonen dat ze terug zijn. Iets kopen is 1 ding effectief iets mee doen dat gaan we hopelijk binnen een paar jaar kunnen waarnemen en ik hoop echt dat het goed is! Zodat ze beide aan elkaar gewaagd zijn.

De 3 belangrijkste markten zijn tegen het einde van de huidige console cyclus meer dan klaar hoor.

Ik denk dat je daar echt fout zit, in ontwikkelde delen van de landen misschien.
3 grote markten vermoed ik:
Noord Amerika (canada/VS)
West Europa
Japan

Daarnaast zijn emerging markets nog belangrijker dan ooit, daar zit grootste groeipotentieel
China/India om maar 1/3de van de wereldpopulatie te noemen :)

Dit verhaaltje van consoles gaan verdwijnen horen we al decenia. Ik zie het niet snel gebeuren. Ik kan fout zijn.
Eerlijk? Activision-Blizzard heeft op consoles tegenwoordig niets dat me interesseert. Blizzard games heb ik altijd op pc gespeeld en ik heb er weinig vertrouwen in dan hun toekomstige output (Diablo 4 bv) nog op iets gaat trekken. Het gaat me meer om de richting die MS uitgaat met dergelijke aankopen. Als het hier stopt, fair enough. Ik geloof er gewoon niet in.

Het gaat niet stoppen hier, maar ik denk grote publishers : EA, Take Two, ubisoft, Sony, Nintendo gaan ze waarschijnlijk nooit kunnen aankopen nu.
Daar zullen de markt toezichters wel stokje voor steken.
Er is altijd een kans natuurlijk, maar ik acht het klein.

Ik snap de angst wel, maar met Activision denk ik nu niet dat er veel content weg is.

Als dat is hoe jij het bekijkt sure. Het grote verschil is dat Sony de laatste jaren die kwaliteit al bevestigd heeft en MS dat nog moet doen op een paar games na. Niet dat ik er niet in geloof, maar het blijft afwachten... Bethesda was de laatste jaren niet meer dat... net zoals Bliz/act dus het is nu nog aan MS om te tonen dat ze dat kunnen omdraaien en sure ik durf daar soms nog aan te twijfelen want buiten Gears 5 en Forza, mss ook AOE IV vind ik alle andere zaken die ze maakten de laatste jaren altijd net wat tekort schieten, jup ook Halo Infinite...

Again zeg ik dat Sony beter is? Nee, mss komt dat wel zo over, maar ik haal gewoon mijn persoonlijk gevoel van de twee aan en een aantal feiten zoals dat xbox wel een heel aantal jaren zwaar achterop heeft gelopen en nu gewoon nog moet tonen dat ze terug zijn. Iets kopen is 1 ding effectief iets mee doen dat gaan we hopelijk binnen een paar jaar kunnen waarnemen en ik hoop echt dat het goed is! Zodat ze beide aan elkaar gewaagd zijn.
Dat Microsoft qua polish achterloopt op Sony klopt volledig.
Dat zal nog paar jaar duren voor dit ingehaald is.

Enige spel dat momenteel meekan is Forza.
Ze tonen nu wel werkelijk dat ze terug zijn hoor. Halo infinite was misschien niet de afwerking dat spel verdiende, maar qua mechanics en feel was het 110% halo. Psychonauts 2 was fantastisch en forza horizon 5 was gewoon top en kan qua polish volledig mee met Sony.

Ze tonen nu wel werkelijk dat ze terug zijn hoor. Halo infinite was misschien niet de afwerking dat spel verdiende, maar qua mechanics en feel was het 110% halo. Psychonauts 2 was fantastisch en forza horizon 5 was gewoon top en kan qua polish volledig mee met Sony.
Jup, ik zie MS zeker ( en graag zelf ) terug komen, gewoon dat tikkeltje extra doen bij sommige zaken en ze zijn er. Maar ook vooral hun aankopen bevestigen, maar da gaat wel nog effe duren ( wat ook logisch is ) de eerst volgende waar ze een stempel mee kunnen zetten is Hellbalde 2, ookal moeten we hier dan wel erkennen dat dit grotendeels wel de verdienste van de studio zelf gaat zijn, want ook voor MS waren ze al heel sterk bezig. Maar alles wat ik er tot nu toe van zag is wel amazing.

Hebt ge hier een bron van trouwens? Heb dat nog nergens zo gezien tbh ( kan dat ik het wel degelijk gemist heb )

Niet achter paywall artikel, vele zijn WSJ of bloomberg waar je altijd moet betalen.

Jeff grub reputable insider.
Jup, ik zie MS zeker ( en graag zelf ) terug komen, gewoon dat tikkeltje extra doen bij sommige zaken en ze zijn er. Maar ook vooral hun aankopen bevestigen, maar da gaat wel nog effe duren ( wat ook logisch is ) de eerst volgende waar ze een stempel mee kunnen zetten is Hellbalde 2, ookal moeten we hier dan wel erkennen dat dit grotendeels wel de verdienste van de studio zelf gaat zijn, want ook voor MS waren ze al heel sterk bezig. Maar alles wat ik er tot nu toe van zag is wel amazing.
Alles wat geleverd gaat worden is natuurlijk grotendeels verdienste van studio's zelf.

Budget, tijd, druk en geen zorgen meer over het moet X games verkopen het enige is dat MS kan bijdragen in development als overkoepelend bedrijf.

Het gaat niet stoppen hier, maar ik denk grote publishers : EA, Take Two, ubisoft, Sony, Nintendo gaan ze waarschijnlijk nooit kunnen aankopen nu.
Daar zullen de markt toezichters wel stokje voor steken.
Zelfs na de Activision aankoop hinkt MS nog steeds achter op Tencent en Sony wat betreft matktwaarde op gamegebied.
Dus een aankoop a la take two kan in mijn ogen nog steeds.
Ik denk dat de amerikanen liever een Amerikaans bedrijf zien groeien dan een Chinees.

Zelfs na de Activision aankoop hinkt MS nog steeds achter op Tencent en Sony wat betreft matktwaarde op gamegebied.
Klopt. Ze zijn pas door de aankoop van Activision naar de derde plaats gegaan. En daar verschoot ik wel enorm van.

Ik hoop oprecht dat ze zo dom zijn, maar betwijfel het. Er is geen ruimte meer om een traditionele console te pushen. Een dedicated streaming device.. met Apple hun debiele prijzen, is nu al gedoemd. Oh ik hoop echt dat ze zo arrogant zijn.
Apple doet al sinds dag één van hun bestaan geen bal voor gamers, die gaan zich jamais op de console/streaming markt gooien.

Apple doet al sinds dag één van hun bestaan geen bal voor gamers, die gaan zich jamais op de console/streaming markt gooien.
Dat denk ik ook niet. Als ze al iets van mensen vergaren is hst volgens mij om hun Apple Arcade te verbeteren, en dat is Lets face it, “GamePass” voor mobile , met typische mobile games. Apple gaat volgens mij echt geen consoles uitbrengen.

Dat denk ik ook niet. Als ze al iets van mensen vergaren is hst volgens mij om hun Apple Arcade te verbeteren, en dat is Lets face it, “GamePass” voor mobile , met typische mobile games. Apple gaat volgens mij echt geen consoles uitbrengen.
Hebben ze ooit een geprobeerd en serieus geflopt toen

De apple pippin 🤣

Had eersy een gevoel van ow COD weg, maar als ik het objectief bekijkt kan dat mss een pushke zijn dat sony ook een shooter maakt ala killzone buiten de laatste was dat een heerlijke serie voor mij.

We zullen pas echt weten wat ze ermee gaan doen als deal rond is. Ervoor mogen ze waarschijnlijk niets zeggen om mogelijks de deal niet te schaden. Dus nnu gaat gewoon zijn we willen mogelijkheden bekijken multiplatform en alle deals worden uitgevoerd zoals afgesproken. Net zoals Deathloop en Tokyo wire.
We zullen pas na afsluiten van deal horen, net zoals bij Zenimax, wat ze met alles gaan doen.

Warzone 2 ook in development. Interessant! Voor 2023 normaalste gezien, kan ook 2024 worden. Deze komt ook op Playstation. Ben ik wel benieuwd naar.

Kan beste zijn wat de PS kan overkomen. COD ligt al enkele jaren op apegapen. En zoals hierboven aangegeven zijn er anders weinig succesvolle games van die studio’s uitgekomen. MS kan zich ten volle storten om games proberen te maken met die studio’s op hun maat.

Even MSFS niet vergeten he.
Met hun oa Azure leverage hebben ze daar nog nooit geziene zaken klaagespeeld.

Terug
Bovenaan