Mijn Restaurant S05

Nog iemand het volgende opgevallen bij de aflevering van gisteren.

In Gent was een meisje in de keuken een focaccia aan het kneden in een bakplaat. Die stopt, likt aan haar vinger(s,) en kneed dan lekker rustig door 🤮🤮🤮.

Nog iemand het volgende opgevallen bij de aflevering van gisteren.

In Gent was een meisje in de keuken een focaccia aan het kneden in een bakplaat. Die stopt, likt aan haar vinger(s,) en kneed dan lekker rustig door 🤮🤮🤮.
Als ge eens echt moest weten wat in de meeste restaurants gebeurd dan zou je nooit meer uit eten gaan!

Eerste vrijstelling is voor Datcha, had ik niet verwacht. Maar toen kwam al de boodschap dat er een tweede vrijstelling te verdienen was. Het is een uitgerekte strijd. Veel spanning voel ik nu ook niet als het oordeel zo ver ligt.

Ik was fan van de gekke Claudio en nog meer van Gaëlle. Dat jaar deed er ook een koppel uit mijn gemeente mee. Was ook altijd drama.
Kan het dit seizoen niet opbrengen om er langer dan 5 minuten naar te kijken.

Ik zal wel een klassieke mens zijn ofzo, maar de presentatie in Lucien was toch mijlenver beter naar mijn indruk (en niet wat ik verwacht in een brasserie) dan Datcha in Gent? Maar ik ben dan ook geen recensent voor Gault&Millau.

Ik probeer, maar ben echt géén fan van het karakter van Ruslan. E17 snack wil ik gelijk wel echt is proeven.

Het probleem met het vleesgerecht van Lucien is dat die presentatie ook al in honderden andere Gault Millau restaurants is gepasseerd. Dat valt voor een oud-recensent extra hard op. De vegetarische gerechten (en restaurants) zijn minder talrijk waardoor ervan proeven wat de bovenhand neemt bij gebrek aan vergelijkingsmateriaal.

Uiteraard blijft een indruk een samenloop van zaken en niet enkel het punt presentatie. Zoals bij andere reality wedstrijden van VTM (bvb Huis Gemaakt) is de keuze van de winnaar van een item ondoorzichtig en heb je het raden waarom de ene meer dan de ander scoort. Het maakt denk ik ook weinig uit en lijkt me meer om de rotatie te doen dat elk restaurant eens een positieve medaille krijgt.

In vorige seizoenen viel het bezoek van de bekende jury samen met het bezoek van "onbekende" recensenten zonder BV-etiket die ook een restaurant mogen kiezen. Dan kennen we binnen enkele afleveringen mss al 3 winnaars.

Heb de aflevering van gisteren nog niet gezien, maar heb het gevoel dat het programma zo'n beetje de tendens volgt van het dagelijkse softe school/werkleven. We moeten woorden wikken en wegen om duidelijk te maken dat iets niet goed is zonder de arme deelnemertjes te choqueren, want ze doen toch zo hun best.

Indertijd ramde een Peter Goossens het er gewoon in dat uw resto geen zak gaat opbrengen als uw foodcost niet onder controle is. Niet dat er altijd geroepen moet worden ofzo, maar toen werd er wel meer info ingedramd (met duidelijke boodschap dat in het echte leven hun zaak voor geen meter zou draaien als ze er zo mee omgaan).

- Zou pas een plottwist zijn als de iets verfijndere grootkeuken MYN niet als eerste sluit.
- Met welk uitzendkantoor werken ze daar in Antwerpen samen om al dat personeel van den hond zijn kloten te krijgen. :laugh: Is dat doorgestoken kaart van de VTM regie of is dat daar echt zo triestig gesteld?
- Lucien steekt er op die beelden te zien met kop en schouder bovenuit qua traditionele (west vloandern aja) keuken. Heeft, alleszins op deze fase absoluut geen vrijstelling nodig.
- Die Gentse hippies gaan het waarschijnlijk tot de finale halen, al is het gewoon voor het entertainment gehalte van Ruslan. Veggie / vegan kan ook echt wel lekker zijn, maar is en blijft in deze setting een totaal andere restaurantervaring dan bij een Lucien.

In Limburg zijn ze precies Mijn Grootkeuken aan het doen ipv Mijn Restaurant?
Mijn hart deed zeer toen ik ze een paar uur voor de service al die steaks zag bakken.
Dat die veel te gaar en te droog gingen zijn was op dat moment al duidelijk.

Hoe kunnen die er nu niet in slagen om alles à la minute te bereiden als ze enkel een menu aanbieden. De menu die zelfs geen opties heeft notabene.

Hoe kan de presentatie van die vegan borden nu WAW en FANTASTISCH zijn? Je moet die borden eens goed bekijken.

Ps: pompoensoep + hoofdgerecht + tiramisu ? Serieus?

- Die Gentse hippies gaan het waarschijnlijk tot de finale halen, al is het gewoon voor het entertainment gehalte van Ruslan. Veggie / vegan kan ook echt wel lekker zijn, maar is en blijft in deze setting een totaal andere restaurantervaring dan bij een Lucien.
Was mijn gevoel ook. Heb de indruk dat ze geen publiekslieveling zijn, en heb precies opgevangen dat het publiek gaat stemmen wie er uit ligt. Dus krijgen die een vrijstelling van de jury, want die chaos is natuurlijk wel zéér goede TV aan het opleveren.

Was mijn gevoel ook. Heb de indruk dat ze geen publiekslieveling zijn, en heb precies opgevangen dat het publiek gaat stemmen wie er uit ligt. Dus krijgen die een vrijstelling van de jury, want die chaos is natuurlijk wel zéér goede TV aan het opleveren.
Idd, je kan bij die programma's eenvoudig voorspellen wie ze uit de wind willen zetten en bij wie ze het meeste geld/engagement kunnen verdienen aan stemmen.

Heb de aflevering van gisteren nog niet gezien, maar heb het gevoel dat het programma zo'n beetje de tendens volgt van het dagelijkse softe school/werkleven. We moeten woorden wikken en wegen om duidelijk te maken dat iets niet goed is zonder de arme deelnemertjes te choqueren, want ze doen toch zo hun best.
VTM heeft de laatste jaren de switch gemaakt naar positieve verhalen rond hun realityprogramma's, conflict-televisie is verdwenen (ze zetten zich in als warme familiezender). Het heeft ook te maken met de sponsoren en belangengroepen die het programma betalen en VTM staat dan eerder in voor de praktische uitwerking. Die staan ook niet te springen om het verhaal dat horeca veel stress is, getier en geroep en snel faillissement.

Zo zorgt Ruslan zelf al voor het nodige drama zonder dat een jurylid hem moet uitkafferen maar wordt wel de chaos vermeld. Het kan goed zijn dat de productie de plooien kon glad strijken voor Ruslan zijn chefs de nek omwrong en ze dan off-camera maar on-mic de verzoening inzetten.

Die staan ook niet te springen om het verhaal dat horeca veel stress is, getier en geroep en snel faillissement.

Wat het in realiteit in veel gevallen natuurlijk wel is.

Dus in die zin zijn die 'positieve verhalen' van die 'warme familiezender' niet echt waarheidsgetrouw.
Geen pleidooi voor conflict- of uitlachtelevisie voor alle duidelijkheid maar het mag allemaal toch wat minder gepolijst.

Is er hier niemand verbaasd over die prijzen? Voor die 2 juryleden die kwamen eten was het €280 in totaal. En dat voor juniors die nog zeer veel moeten leren.

Terug
Bovenaan