Mijn Restaurant S05

Mijn hart deed zeer toen ik ze een paar uur voor de service al die steaks zag bakken.
Dat die veel te gaar en te droog gingen zijn was op dat moment al duidelijk.

Hoe kunnen die er nu niet in slagen om alles à la minute te bereiden als ze enkel een menu aanbieden. De menu die zelfs geen opties heeft notabene.
De 'chef' is een IT-er die heeft leren koken via Youtube, het lijkt erop dat die gewoon alles heel procesmatig aanpakt en focust op voorbereiding, efficiëntie en snelheid, maar zo werkt het niet in een restaurantkeuken denk ik. Daar moet je à la minute alles op een bord krijgen en dat zorgt nu eenmaal altijd voor wat stress en druk. Je kan en moet veel voorbereiden maar toch echt geen vlees op voorhand bakken he zeg.

Is er hier niemand verbaasd over die prijzen? Voor die 2 juryleden die kwamen eten was het €280 in totaal. En dat voor juniors die nog zeer veel moeten leren.
De menu's staan op de VTM site:

Myn vraagt €65 voor het viergangenmenu, Lucien €69 voor 3 gangen en €80 voor 4 gangen. Als je enkel kijkt naar de hoge prijs is kans op teleurstelling groot, zeker als Gault Millau restaurants soms wat goedkoper zijn (en zelfs een lunch in een fancier restaurant is voor €80 te krijgen). Het is wat zuur voor de klanten van Myn die zich toch wat bekocht voelden (zonder menu op papier waren ze helemaal blind tot de rekening kwam).

Het is wat zuur voor de klanten van Myn die zich toch wat bekocht voelden (zonder menu op papier waren ze helemaal blind tot de rekening kwam).
Zeker weten. Bij de Lunch Garden kan je ook ook soep, hoofdgerecht en tiramisu verkrijgen.
Misschien een harde vergelijking maar ik kan me inbeelden dat sommige klanten dit ook wel denken.

Allez, soep als voorgerecht. Echt moeilijk is dat niet, ne grote kastrol soep maken en op het moment zelf even opwarmen. Ja mannen.

Zeker weten. Bij de Lunch Garden kan je ook ook soep, hoofdgerecht en tiramisu verkrijgen.
Misschien een harde vergelijking maar ik kan me inbeelden dat sommige klanten dit ook wel denken.

Allez, soep als voorgerecht. Echt moeilijk is dat niet, ne grote kastrol soep maken en op het moment zelf even opwarmen. Ja mannen.
De tiramisu is ook op voorhand te maken en op het moment zelf uit te scheppen. Dus het is 1! gerecht dat á la minute gemaakt dient te worden, en dan nóg bakken ze die steaks al op voorhand!

Én dan nóg waren het té lange wachttijden!

(Sorry voor het overdreven gebruik van accenten en uitroeptekens)

Nog mensen die het vreemd vinden dat dit voorgeschoteld werd aan FP en TV in Gent en op een of andere manier ontsnapte aan kritiek op de presentatie? Letterlijk 4 kroketten op een bord gesmeten? Maar de presentatie van Lucien was 'oubollig', ahja. Lol.
Misschien ben ik gewoon de grootste Ruslan hater die bestaat, maar toch. Wat datcha brengt lijkt mij niet eens op hetzelfde niveau. En dan toch die vrijstelling...

Die zaalpersoneelsleden in Antwerpen. Dat zijn toch mensen met 0 ervaring. De ene hoort het al meer donderen in de Keulen dan de andere.

Nog mensen die het vreemd vinden dat dit voorgeschoteld werd aan FP en TV in Gent en op een of andere manier ontsnapte aan kritiek op de presentatie? Letterlijk 4 kroketten op een bord gesmeten? Maar de presentatie van Lucien was 'oubollig', ahja. Lol.
Misschien ben ik gewoon de grootste Ruslan hater die bestaat, maar toch. Wat datcha brengt lijkt mij niet eens op hetzelfde niveau. En dan toch die vrijstelling...
Mja, is gewoon ander concept die andere verwachtingen schept. Is ook van in het begin zo naar Lucien gebracht: jullie zijn klassieke keuken maar zorg dan dat het tot de puntjes in orde is en verras ons.

Op dat vlak kan je vragen stellen bij het concept/doel van het programma en of het fair is om te vergelijken of niet.

Eens iets anders doen zoals die van Gent levert al extra punten op. En als het dan nog eens lekker is.

In een vorige reeks had je die taco’s. Daar kon je qua presentatie ook niet veel mee doen maar dat werd ook minder verwacht.

Myn scoort op alle vlakken slecht. Geen duidelijk concept, geen deftig aanbod en geen ‘beleving’ behalve gezellige babbel met de gastheer.

Bij de Lunch Garden kan je ook ook soep, hoofdgerecht en tiramisu verkrijgen.
Inderdaad en in de Lunch Garden bakt men die steak terwijl je er bij staat, niet een voorgebakken schoenzool!!! Zeker niet in de prijsklasse die Myn pretendeert te zijn. Naja we weten nu al wie er eerst naar huis gaat!

Alessio is geen goede verkoper/gastheer, ik vind het raar dat ze dat als positief punt blijven aanhalen. Ook steeds dat aanraken van de gasten.

Alessio is geen goede verkoper/gastheer, ik vind het raar dat ze dat als positief punt blijven aanhalen. Ook steeds dat aanraken van de gasten.
Ik probeer mezelf in te beelden of ik nog van mijn eten zou kunnen genieten wanneer de gastheer met de hand op mijn schouder aan het uitleggen is dat hij het gerecht dat voor mijn neus staat niet lekker vindt.

In ieder geval moet ik op dat moment geen spijt krijgen van mijn menukeuze, want er is geen keuze. Of jawel, de keuze om naar MYN te komen eten.

Op de Myn menukaart zie ik dat de viergangendiner is geschrapt en vervangen door puur Italiaans à la carte. Daar gaan dus nog wijzigingen komen de volgende afleveringen.

Maar het probleem blijft toch wel dat de restaurants wat in rondjes blijven draaien want je ziet niet echt groei buiten de Myn menu-wijziging nu.

Die Eneco energie-check in Datcha was ook lachwekkend slecht geacteerd. Die harde sponsormomenten halen je wat uit de flow.

De stemming sluit vandaag af. Als het zoals voorbije seizoenen is is morgen al zichtbaar aan passanten welke van de twee dicht is.

Binnen 4-5 afleveringen is het tijd voor de 2e om te sluiten. Ik neem aan dat het Lucien vs de overlever van deze week is (die dan toch nog afvalt).

Aan de regie te zien zijn ze zelf wat het spoor bijster om interessant beeldmateriaal te vinden, het zakt helemaal ineen. Zelfs de sponsorstukjes zijn wat vergeten. Om de Datcha centenjacht zo lang uit te spinnen met weinig detail, zegt genoeg dat er niet veel te vertellen is.

Zag je ook al van ver aankomen dat de 'recensenten' elk een andere favoriet gingen kiezen... Diene Giancarlo eet één van de beste americains ooit in Vonk, vindt het hoofdgerecht in MYN verloren calorieën maar hun favoriet is toch MYN... Kan je niet serieus nemen.

Zag je ook al van ver aankomen dat de 'recensenten' elk een andere favoriet gingen kiezen... Diene Giancarlo eet één van de beste americains ooit in Vonk, vindt het hoofdgerecht in MYN verloren calorieën maar hun favoriet is toch MYN... Kan je niet serieus nemen.
Echt zo idioot he! Het was al belachelijk dat Datcha die vrijstelling kreeg.
Straks ligt Vonk er nog uit door het "Limburggevoel". In het verleden zijn de Limburgers al een paar keer fervente stemmers gebleken.

Terug
Bovenaan