Mijn Restaurant S05

Man. Echt geen fan van Gent. Deze aflevering ook weeral een bevestiging. Had liever gezien dat ze de vrijstelling niet van de productie hadden gekregen. Zou dan zelf nog bijna gaan stemmen om ze eruit te krijgen.

Ze hadden nu 1 top hoofdgerecht en de tiramisu was ook een bom. Om te beginnen is dat fantastisch goed nieuws, maar met dat alleen bouw je geen restaurant op. Ze zijn duidelijk nog zoekende, wat niet erg is. Maar dan moet je nog naar de leerschool ipv écht een restaurant open doen en €100 vragen aan klanten. Een restaurant met slechte reviews mag zijn deuren snel sluiten. En we weten allemaal dat Belgen dat graag doen (reviews plaatsen)

Man. Echt geen fan van Gent. Deze aflevering ook weeral een bevestiging. Had liever gezien dat ze de vrijstelling niet van de productie hadden gekregen. Zou dan zelf nog bijna gaan stemmen om ze eruit te krijgen.
Same. Maar aan de andere kant zorgen ze wel voor wat animo, in tegenstelling tot Kortrijk waar alles quasi perfect loopt...

Ruslan is totaal mijn type niet, maar hoe die vrouwen praten tegen hun baas (want dat is hij) is gewoon schandalig. Noem mij een oude boomer, maar bij mij lagen ze al lang al buiten. Aan de andere kant zou ik het ook totaal anders aanpakken dan Ruslan. Feedback tijdens de service is gewoon not done, toch niet over hoe hij zijn zaak draaiende moet houden etc... die gesprekken hou je voor de meetings na de service

Ik denk niet dat je nergens anders zomaar wat commentaar moet leveren tegen uw baas, en al zeker niet tijdens de service.

Same. Maar aan de andere kant zorgen ze wel voor wat animo, in tegenstelling tot Kortrijk waar alles quasi perfect loopt...
Klopt, maar dan had ik liever Genk tegenover Gent in de eerste afvalronde zien staan. Nu was het eigenlijk al van mijlenver zichtbaar dat Genk ging afvallen.

Vond het eigenlijk interessant om met Marc Coucke door de cijfers & boekhouding te gaan, maar daar focussen ze buiten dat ene segment totaal niet meer op.

Die Ruslan irriteert me steeds meer en meer. Dat taaltje... Waarschijnlijk ligt het aan mij en word ik gewoon oud.
Maar zijn tafelmanieren... Wat een boer is dat? Zijn houding in die stoel is al heel erg lomp en dan eet hij nog met alleen zijn vork en ondertussen maar zeggen hoe "bon" het eten is.
Die Lauranne kan ik wel hebben maar als vegi moet je niet zagen in een vleesrestaurant.

Die Ruslan irriteert me steeds meer en meer. Dat taaltje... Waarschijnlijk ligt het aan mij en word ik gewoon oud.
Maar zijn tafelmanieren... Wat een boer is dat? Zijn houding in die stoel is al heel erg lomp en dan eet hij nog met alleen zijn vork en ondertussen maar zeggen hoe "bon" het eten is.
Die Lauranne kan ik wel hebben maar als vegi moet je niet zagen in een vleesrestaurant.
Ze kloeg niet over de kwaliteit van de veggie maaltijd, maar over dat het te weinig was, zeker naast die vleesgerechten. Als je veggie op de kaart zet om gemixte vriendengroepen te kunnen aanspreken, is het wel gastvrijer als je ervoor zorgt dat de porties evenwaardig zijn. Is ook geen extra moeite, en de kost van gewoon al een hele aubergine ipv een halve zal verwaarloosbaar zijn voor het aantal borden dat ze daarvan verkopen. Eigenlijk top feedback dus, valt meteen iets mee aan te vangen. ;)

Ik denk niet dat het bewust te kleine porties waren, maar eerder onwetendheid van koks die geen ervaring hebben met koken voor veggies. Uiteraard vult zo'n stuk wagyu meer dan een halve gegaarde aubergine.

Ze kloeg niet over de kwaliteit van de veggie maaltijd, maar over dat het te weinig was, zeker naast die vleesgerechten. Als je veggie op de kaart zet om gemixte vriendengroepen te kunnen aanspreken, is het wel gastvrijer als je ervoor zorgt dat de porties evenwaardig zijn. Is ook geen extra moeite, en de kost van gewoon al een hele aubergine ipv een halve zal verwaarloosbaar zijn voor het aantal borden dat ze daarvan verkopen. Eigenlijk top feedback dus, valt meteen iets mee aan te vangen. ;)

Ik denk niet dat het bewust te kleine porties waren, maar eerder onwetendheid van koks die geen ervaring hebben met koken voor veggies. Uiteraard vult zo'n stuk wagyu meer dan een halve gegaarde aubergine.
Ja bon, zie je u al achter een stuk vlees vragen mocht je bij Datcha gaan eten? Denk niet dat ze iets zelfs kunnen aanbieden.

Ja bon, zie je u al achter een stuk vlees vragen mocht je bij Datcha gaan eten? Denk niet dat ze iets zelfs kunnen aanbieden.
Compleet naast de kwestie. Datcha probeert niet een breder publiek aan te spreken door vlees op de menu te zetten. Als je iets op de kaart zet, dan moet dat een volwaardige optie zijn. Anders zet je beter niets op de kaart.

Compleet naast de kwestie. Datcha probeert niet een breder publiek aan te spreken door vlees op de menu te zetten. Als je iets op de kaart zet, dan moet dat een volwaardige optie zijn. Anders zet je beter niets op de kaart.
Excuses, ik dacht net dat er effectief geen vegetarische opties op hun kaart stonden. Indien wel, dan volledig akkoord.

Er is toch maar één gedoodverfde, en verdiende eindwinnaar voor dit spel: Kortrijk. Zo professioneel, gedreven, warm... kijk er naar uit als de drukte wat gaan liggen is (maar zal nog een paar maanden zijn waarschijnlijk) en dan zou ik er ook wel eens willen gaan eten!

@Meerkat Aangezien ze enkel geld winnen sluiten de restaurants na afloop van het programma. Het duurt dan even voor ze een nieuw pand en restaurant hebben.

Die ene gastheer in Gent wandelt richting burn-out. Zijn wallen waren ongezien toen hij daar naar buiten stapte. Ik zie die nog crashen.

Terug
Bovenaan