Mijn Restaurant S05

- "Maak me een mocktail die niet op de kaart staat" ipv "jammer dat er geen andere drank is"
Ik vind die commentaar altijd zo jammer. Ik kan op praktisch ieder restaurant bezoek wel commentaar geven, ook over de betere. Hell, wij hebben zelfs al muizen gezien in een sterrenzaak. Mark Coucke is niet my cup of tea, maar zijn commentaar is tenminste opbouwend en daar kunnen ze effectief iets mee.

Niet echt verrassend maar bevestigd: exit Datcha (Gent).

Volgens mij lopen de opnames in de restaurants maar tot 18 december (daarna kunnen ze nog enkele afleveringen wijden aan stemmen ronselen, interviews, kijken bij het thuisfront enzovoort).

Niet echt verrassend maar bevestigd: exit Datcha (Gent).

Volgens mij lopen de opnames in de restaurants maar tot 18 december (daarna kunnen ze nog enkele afleveringen wijden aan stemmen ronselen, interviews, kijken bij het thuisfront enzovoort).
finale is dinsdag 23 dec met een aflevering van 21 uur tot 22.30 en een om 23.30 ( als ik de TV gids mag geloven)

Er zijn nog 4 afleveringen te gaan. Er zijn de twee vulafleveringen zoals @Pinguin 1302 zegt. Dinsdag 23 december is er dan de "zaalshow" met vele terugblikken om dan erg laat op de avond de uitslag te brengen in een "extra" aflevering.

De 25e staat er ook nog een aflevering gepland maar dat kan een herhaling zijn want die kandidaten hun kerstavond afnemen voor smalltalk gaat er toch wat over.

Alles zal eindigen voordat het winter tv-seizoen begint rond 4-5 januari.

Er zijn nog 4 afleveringen te gaan. Er zijn de twee vulafleveringen zoals @Pinguin 1302 zegt. Dinsdag 23 december is er dan de "zaalshow" met vele terugblikken om dan erg laat op de avond de uitslag te brengen in een "extra" aflevering.

De 25e staat er ook nog een aflevering gepland maar dat kan een herhaling zijn want die kandidaten hun kerstavond afnemen voor smalltalk gaat er toch wat over.

Alles zal eindigen voordat het winter tv-seizoen begint rond 4-5 januari.
Volgens mij zal op 23 eerst de gewone aflevering zijn dat iedereen nog kan stemmen en dan vertrekt de helikopter naar de winnaar om dan in deel 2 aan te komen zoals ze vroeger altijd deden in de finale.

Die Vonk, ik begrijp dat niet.
Een vriendin was daar gaan eten vorige week.
Duurde 1,5u voor het voorgerecht.
Nu zie ik vandaag dat zelf de Goossens zijn aperitief 35min duurde.

En Lucien. 2 mensen aan een tafel. 1 besteld de menu en de andere à la carte.
Ik heb al veel restaurants gedaan waaronder meerdere 3 sterren in heel de wereld.
Menu is heel de tafel menu. Wat soort publiek trekken ze aan en zijn die nooit zelf op restaurant gegaan?
Of allemaal verschillende gerechten. Dat laten ze zelfs in een brasserie niet toe.

Dat take away gedoe is inderdaad compleet belachelijk, gewoon om daar reclame voor te kunnen maken. Geen van beide resto's zit daar op te wachten of wil dat in praktijk uitvoeren (tenzij in een corona crisis ofzo).

Eigenlijk wel jammer, want in't verleden had je kandidaten die er eigenlijk niks van bakten, terwijl zowel Antwerpen als Kortrijk het precies toch echt niet slecht aan't doen zijn. Nu zijn er deftige kandidaten en dan maken ze't wat belachelijk met de take away toestanden.

Ik zou bij beiden wel eens willen gaan eten eigenlijk. Met hun bekendheid die ze door het programma krijgen en hun skills (keuken&zaal) zie ik ze beiden ook wel een succesvol resto starten.

Beide duo's hebben ook hun opleiding en ervaring. Terwijl het vroeger al eens hobbykoks waren die eens iets wilden proberen.

• Peter Goossens die ocharme zoals een gewone mens moet staan wachten
  • Dat ene meisje die oprecht schrik heeft van Peter Goossens, hij is er waarschijnlijk nog fier op ook
  • Peter die samen met zijn vrouw (?) het eten lekker vonden, zo zie je maar dat je geen speciaal persoon moet zijn hiervoor
  • Triestig idee van TakeAway om hun te verplichten dat er bij te nemen, het is daardoor dat mensen een uur moeten wachten op hun eten

Dat programma strompelt echt naar het weinig verrassende einde waar Lucien wint en ontvangen wordt met een geeuw.

Het enige "spannende" vind ik een aankondiging of ze er nog een seizoen van willen maken. Dat hangt puur af van de sponsors, ik weet eigenlijk niet of die echt tevreden zijn met de amateuristische en geforceerde weergave van hen waar ze eerder belachelijk uit komen.

Is in Gent niet mémé Gusta uit 1 van de eerste seizoenen? Daarna pop-ups dus die moesten sowieso stoppen. Geen idee of iemand daarvan hetzelfde dan opgestart is.

Meme gusta is van mijn pop up dacht ik. Die BBQ (Karnivale) zaak is de enige zaak die nog min of meer succesvol is geweest denk ik (is ook over te laten geweest na 18 maanden) En Meme gusta heeft nooit gewonnen (die zijn uitgeschakeld geweest). Is wel naar mijn weten de enige zaak die nog bestaat. (was toen een popup, dan gentse feesten ofzo en dan een pand gevonden)
Dus ze zijn geen winnaars maar hebben het toch het verste gebracht.

Die Claudio die heeft nog een ster gehaald met zijn restaurant en dan ook de boeken moeten neerleggen (zit ergens in de usa te koken nu)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan