Mijn Restaurant S05

Die in Gent lijkt me eerder richting een hartaanval te gaan, i.p.v. een burn-out. Druk, opgefokt, irritant ventje.

Die ene gastheer in Gent wandelt richting burn-out. Zijn wallen waren ongezien toen hij daar naar buiten stapte. Ik zie die nog crashen.
Ik ben normaal ook iemand die snel zou zeggen, hup hup, even doorbijten... Maar je zag duidelijk dat er die gast op 't einde van zijn latijn zat. Vond het dan wat vreemd dat de jury-chef nogal hard doordramde op "niet zagen, gewoon doordoen". Moest een peptalk zijn, maar het hielp niet echt. Migraine is ook niet te onderschatten. Zelf geen last van, maar een collega gehad die daar ook mee sukkelde... En da's niet gewoon een "beetje" hoofdpijn.

Benieuwd of de jury ditmaal de vrijstelling effectief op basis van verdienste gaat geven, of ze die gaat geven om een bepaald team gewoon nog niet uit het programma te laten vallen. Ze wilden overduidelijk niet dat Gent eruit zou worden gestemd toen.

Mss dat een voiceover vertelt dat Maarten toch naar de huisarts moet en hij enkele afleveringen afwezig is, maar ik denk eigenlijk dat het pas na het bezoek van de jury gebeurt. Tussen dat moment en een volgende stemronde zit nog wat tijd tussen.

Ik denk dat het niet te onderschatten is. Middag én avondservice. Steeds vol. Weinig personeel, ook in de keuken. De meeste beginnende zaken zullen normaal toch wel rustigere dagen en services hebben. Hier is het continu volle bak met camera's er bij.

Het wordt Datcha vs Lucien, wss zal Gent dan sluiten volgende week donderdag.
Gent = Datcha ... zal Vonk VS Lucien worden (wat ik ook vermoed). Er gaan mensen zijn die als de winnaar bekend is in een zwart gat vallen, van de ene op de andere dag van top van uw kunnen naar stilstand naar niets doen!!!

Gent = Datcha ... zal Vonk VS Lucien worden (wat ik ook vermoed). Er gaan mensen zijn die als de winnaar bekend is in een zwart gat vallen, van de ene op de andere dag van top van uw kunnen naar stilstand naar niets doen!!!
Klopt, Marcelo heeft duidelijk zijn roeping gemist als ambassadeur van Eneco. Terug naar de dagelijkse sleur van zijn potten en pannen zal een pittige worden.

Ik moet zeggen dat ik niet echt fan ben van de resterende kandidaten. Vaak omwille van 1 persoon per koppel.

Ruslan bij Datcha
Jonas bij Vonk
En die vrouw bij Lucien (even haar naam kwijt).

Ik vind ze weinig sympathiek maar dat mag natuurlijk niet de hoofdprijs bepalen. 😅 En de andere helft van de duo's is dan wel weer ça va dus ik wil die dan de winst niet misgunnen. De jongens uit Genk vond ik dan wel weer top maar die hadden het qua restaurant runnen wel veel minder onder de knie.

Ik vind het trouwens ook erg dat ze Maarten basically zeggen van 'suck it up en stop met zagen'. Die gast ziet er zo grauw uit, echt niet gezond. Die werkt zich te pletter.

Ze zouden ook beter die interviews de dag erna opnemen als ze toekomen en niet na de shift.

Op die Jonas zijne smartwatch was het 22u45 toen ze aan't interviewen waren.

Dus pakt dat die voor 23u niet gedaan hebben met interview, dan nog alles opkuisen, stock nakijken, bestellingen doen (?), naar huis rijden.

Voor 24u liggen die niet in bed wss, die zullen als laatste blijven en als eerste aanwezig zijn.

Die Maarten woonde in Blankenberge, dus ik mag hopen (en veronderstel van wel) dat die ergens in de buurt van het restaurant woont want als die elke avond nog naar de kust mag bollen...

Waar het in 't begin nog een beetje vermakelijke TV was, is het nu eerder zoiets dat tussen uw tanden blijft zitten na de preparé. Ik ben blij dat ik er vanaf ben.

Ik hoop dat er volgend jaar meer budget is voor dit programma, zodat ze die achterlijke reclamestukken er uit kunnen smijten. Dit breekt zoveel af aan het format.
Gaan ze in het midden van de aflevering nu echt een bezoek aan de Lidl ÉN de Ikea steken? Dit is echt belachelijk en zo spijtig.

Los daarvan: Wim Opbrouck, fan-tas-tische presentator. Ik hoop dat Lucien wint.

Ik hoop dat er volgend jaar meer budget is voor dit programma, zodat ze die achterlijke reclamestukken er uit kunnen smijten. Dit breekt zoveel af aan het format.
Gaan ze in het midden van de aflevering nu echt een bezoek aan de Lidl ÉN de Ikea steken? Dit is echt belachelijk en zo spijtig.

Los daarvan: Wim Opbrouck, fan-tas-tische presentator. Ik hoop dat Lucien wint.
Die hapjes van de Lidl op de drink van Vonk 😆

Dat bezoek aan de Lidl was... echt een beetje raar. Ik had de reclame doorgespoeld en dacht even dat ik in een voorfilmpje van een ander programma terechtgekomen was, maar het was echt alweer Mijn Restaurant. Weinig geloofwaardig. En eindejaar + supermarkt = verplicht gebruik van het woord 'familie', maar dit is helemaal geen familiecontext, dus toch een beetje cringe, niet? Enfin, verder wel fan van de Lidl, maar dit was er wat naast.

VTM kan niet meer zonder sponsors, je ziet ze in bijna alle programma's opduiken. Normaal gezien is het natuurlijker gebracht dat de producten op tafel komen of ze er passeren, maar in dit programma is het hilarisch slecht en abrupt.

Maar het gaat niet weg, met dalende echte reclameblokken is het expliciete in een programma een must, anders is er gewoon niets.

De meeste kijkers gaan ervan uit dat Lucien gaat winnen, er is geen enkele spanning te merken. Ik veronderstel dat donderdagavond het waarschijnlijke scenario waar Ruslan wegvalt wat gejuich van kijkers doet ontstaan, het enig moment van enthousiasme.

Amai die afleveringen net voor het afsluiten van de stemming zijn echt doodsaai jammer genoeg. Ik vond het leuk toen ze in het begin bijvoorbeeld plots de lunch erbij moesten doen. Nu is het gewoon wachten op een uitslag die we allemaal wel al een beetje kennen, meh. 😅

Het was beter dat ze artificiële wedstrijdelementen erin zetten:
- "Maak me een mocktail die niet op de kaart staat" ipv "jammer dat er geen andere drank is"
- "Stuur gerecht terug en geef ze 15 minuten om het opnieuw te bereiden"
- "Ik heb gereserveerd gisteren en vermeld dat ik glutenvrij moet eten, wat kunnen jullie bieden?"

Nu steunen ze te veel op de kandidaten zelf maar die gaan niet uit zichzelf nieuwe content presenteren, zeker niet als het 17 afleveringen vullen is.

Terug
Bovenaan