Mijn volgende break/vakantie

Ik had er nog nooit van gehoord maar nu ben ik wel benieuwd om dat eens te doen

Kan je hier wat meer informatie over geven? Is dit duur? Hondjes toegelaten? Zwembad aanwezig? Iets te doen daar of eerder chillen & rusten?
We gingen tot enkele jaren geleden met de eigen tent op reis, maar de dames (vrouw en dochter) zijn vragende partij voor wat meer comfort (en het is natuurlijk ook wel een hoop gezeul met materiaal). Dus hebben we nu al een aantal keren geopteerd voor een safaritent ter plaatse, vorig jaar voor het eerst ook met eigen sanitair. Dan heb je eigenlijk het comfort van een gite, maar zit je nog volop buiten en in de natuur.

We doen dit nu al enkele jaren bij Huttopia.

Huisdieren zijn toegelaten, zwembad (of open zwemwater) is er bijna altijd. Wat je daar doet, kies je zelf. Al de Huttopia's liggen in natuurparken dus de focus ligt vooral op outdoor-activiteiten. Het zijn geen grootschalige campings met veel animatie, hoogstens eens een film in open lucht, wandeling met gids of een knutselworkshop voor kinderen...

Duur is natuurlijk zeer relatief, maar nu kwam het op 2600 euro voor 16 nachten, voor 4 personen. Dat is duur voor een camping, maar goedkoop voor een comfortabele vakantie in het hoogseizoen...

Foto van de tent van vorig jaar (in de Spaanse Pyreneeën):

ILdemHGl.jpeg

Volgende week 10 dagen Montenegro. Vliegen op Dubrovnic en vandaar richting Kotor, Budva en Durmitor National Park.
Even getwijfeld om niet gewoon regio Dubrovnic en Split te doen maar underdog Montenegro spreekt me toch wat meer aan.
Ik ben benieuwd!
Hoe was Kotor en Budva?
Uiteindelijk ook Dubrovnik gedaan of toch niet?

Deze zomer (23 juli tem 1 augustus) naar de Vogezen (La Bresse) een ander koppel. Hopelijk kunnen we paar leuke meertjes en leuke activiteiten met de kindsjes ( 4 en 5 jaar + 2 baby's)...

Iemand tips voor Heraklion? Begin juni een weekje naar daar
zoals eerder al in het griekenland topic gepost: daar is bitter weinig te beleven.

je had beter geland in heraklion, en terug vertrokken uit chania. en tussendoor nog rethimnon ofzo.... 1 week op heraklion zou voor mij de hel zijn. vond dit de minste van de 3 stadjes die ik die week deed.

Deze zomer (23 juli tem 1 augustus) naar de Vogezen (La Bresse) een ander koppel. Hopelijk kunnen we paar leuke meertjes en leuke activiteiten met de kindsjes ( 4 en 5 jaar + 2 baby's)...
Niet voor met kleine kinderen, maar de Sentier des Roches, die vertrekt vanaf de Col de la Schlucht is absoluut de moeite waard. Voor de kortste Tour, sla je na ongeveer anderhalf (tot 2u) uur rechts af naar Trois Fours voor een lange klim door het bos om terug te keren. Vorige week gedaan, en heel dat eerste deel was top.

Niet voor met kleine kinderen, maar de Sentier des Roches, die vertrekt vanaf de Col de la Schlucht is absoluut de moeite waard. Voor de kortste Tour, sla je na ongeveer anderhalf (tot 2u) uur rechts af naar Trois Fours voor een lange klim door het bos om terug te keren. Vorige week gedaan, en heel dat eerste deel was top.
Even de wandeling opgezocht, zal inderdaad niet om met kleine kinderen te doen zijn 😛...een goeie tip voor later!

Vorige verlengd weekend doorgebracht in Wissant (of toch op een 3km ervan) na enkele positieve berichten hier en zeer goed bevallen.
Zeer gezellig dorp, viel veel beter mee dan ons vorig verblijf aan de Opaalkust (Saint-Cécile)
Hadden ook wel heel veel geluk met het weer uiteraard. was wel vrij druk in het dorpje, maar nooit echt storend.

Terug
Bovenaan