Kijk, ik ga hier even vanuit een andere uitvalshoek benaderen.
Veel mensen zouden hun job gewoon niet zouden kunnen doen als het niet voor de bedrijfswagen was,
en vooral starters. Mijn eerste "echte" job was onmogelijk als starter in 2010 zonder bedrijfswagen. Ik ben nog altijd dankbaar voor die opportuniteiten die er daar gekomen zijn.
1 van de vrijheden toen was ondanks het relatief lage loon (2100 euro bruto in 2010), was het feit dat ik elke dag Diegem-Ardooie deed met de wagen en dat ik wel flexibele uren had en ik tot de late avond mocht spelen met extreem duur cisco-gerief dat er letterlijk in stapels lag. Heel vaak van zonsopgang tot ondergang op bureau gezeten... Ik vond het fantastisch.
De bedrijfswagen heeft mij die mogelijkheid gegeven om dat als starter met 0.0 eurocent kapitaal die zekerheid aan te bieden - zolang ik daar werkte, was ik 100% zeker van mijn flexibele mobiliteit, no questions asked. Als die wagen platte band had, motorpech had of een accident had - morgen stond er een nieuwe klaar. Alle 3 tegengekomen, accident was niet mijn schuld

.
Regen, wind, sneeuw of hittegolf was plots geen issue meer.
Ik had werkelijk 0 euro op de rekening staan als starter (ok, fine, ik had minder dan 100 euro) toen. Maar die wagen was de eerste stap vooruit van mij als zijnde: "dit krijg je nu al, zolang je hier werkt". En ik was dankbaar daarvoor.
Ik krijg het moeilijk verwoord, maar je hebt geen idee hoe enorm bevrijdend die wagen was als je uit een armoede-achtergrond komt. Je hebt... echt geen idee wat het 0-risico van een bedrijfswagen voor mij betekende toen.