TooChé
Well-known member
Niet iedereen kan voltijds aan de slag hé, dus die rigoureuze opdeling is echt niet realistisch. Wat met mensen die nooit voltijds zullen kunnen werken, wat met mensen die hun uren nog aan het opbouwen zijn, etc.
En privatiseren van de kinderopvang. Laat het uit, alsof de ouderen in geprivatiseerde woonzorgcentra zo goed behandeld worden.
edit: zoals iemand anders het hier al zei, voelt het voor mij ook aan alsof Quickie gewoon opnieuw een uitspraak wil doen over een probleem dat zoveel genuanceerder is met de nakende verkiezingen in het achterhoofd om de rechterzijde van zijn kiespubliek te paaien.
Die nog meer 'activeren' om kinderen te krijgen & thuis te blijven lijkt me dan ook niet verstandig.
Daarvoor bestaan er uitkeringen.
Privatiseren is vraag en aanbod en dat lijkt inderdaad niet te slagen bij ouderenzorg.
Dus mijn conclusie is zowel kinderopvang & ouderenzorg genoeg te financieren, maar dan moeten huismoeders/vaders geen extra financien meer krijgen als gefinancieerde kinderopvang wel aan de normen voldoet (initieel punt)