Rij nu zo'n 3 jaar met een Volvo XC90 2014 (oud model). De afgelopen 3 jaar (50.000km erbij) heb ik de motorolie nooit ververst. Is dit belangrijk?
Online lees ik veel tegenstrijdige berichten, dat dit eigenlijk niet nodig zou zijn. Tot nu toe ook nog geen problemen gehad.
Hoe kan ik achterhalen welke olie ik moet gebruiken? De website van Castrol zegt 0W-30 A5/B5. Kan ik ook minerale olie gebruiken of beter synthetische?
Online lees ik veel tegenstrijdige berichten, dat dit eigenlijk niet nodig zou zijn. Tot nu toe ook nog geen problemen gehad.
Hoe kan ik achterhalen welke olie ik moet gebruiken? De website van Castrol zegt 0W-30 A5/B5. Kan ik ook minerale olie gebruiken of beter synthetische?
). Nooit problemen door gehad. Ik ga hiermee veel oliepuristen waarschijnlijk tegen de borst stoten, maar het vervangen van filters en olie is ook wel best overrated bij veel automodellen. Belangrijk daarbij is wel dat je weet welk model je hebt en wat de bekende problemen zijn natuurlijk. Bij een auto met olievervuilingsproblemen of een hoog olieverbruik is het een must om regelmatig de olie eens te checken en vervangen.