Elke keer als hij ergens iets technisch probeert te argumenteren, wordt hij vierkant uitgelachen door de experts ter zake. Waarna hij afdruipt en terug wat 'occupy Mars' roept omdat dit een opwindende visie is en daar is hij veel beter in.
Dit is zo'n klinkklare nonsens dat het niet eens de moeite is om er tegen te argumenten. Waar haal je dit zelfs? 9gag? Ik herhaal; lees eens Liftoff van Eric Berger.

Dit is zo'n klinkklare nonsens dat het niet eens de moeite is om er tegen te argumenten. Waar haal je dit zelfs? 9gag? Ik herhaal; lees eens Liftoff van Eric Berger.
En dat boek is de waarheid want....?

Musk is een meester in het creëren van zijn personal image. Dat boek is een halve fanboy verheerlijking.

Tegenwoordig hebben we echter zaken zoals Twitter waardoor het ware karakter direct en zonder middlemen kan geobserveerd worden.
Wat die gast allemaal uitkraamt over AI of andere zaken, is gewoon belachelijk.

Voor leken klinkt hij altijd geniaal omdat hij er wat van lijkt te weten. Tot er dan een expert ter zake even tussen komt om te zeggen dat het weer bullshit is.
En dan verdwijnt hij gewoon, delete zijn tweets, of begint wat te schelden.

Musk is een meester in het creëren van zijn personal image. Dat boek is een halve fanboy verheerlijking.
Nee, dat is het niet; je hebt het niet gelezen; je bent gewoon iemand die meningen vormt op basis van wat je op twitter leest. Dat boek bevat waarheid omdat het door een enorm gerespecteerde journalist is geschreven die gesprekken voerde met hopen ex-werknemers en huidige werknemers van Musk. Dat is iets waardevoller als bron dan jij af en toe een tweet leest en daar je mening op baseert. Maar ik vermoed dat het hopeloos is je daarvan te overtuigen, dus ik steek er ook geen moeite in.

Sinds musk Twitter overgekocht heeft is het blijkbaar alle remmen los om deze in een slecht daglicht te plaatsen. The usual suspects doen hier vlot aan mee. #shrug

Die capitol hunters lijkt me vooral een zeer biased bron afgaande op die zijn Twitter.
Ik zou het met een korrel zout opnemen. *badumtsss

Laatst bewerkt:
Wat een soap:

3EDlhcn
(link)
Is het echt? Is het een parodie? Elon Musk zelf reageert er dan nog ernstig op ook. Geen enkel idee meer over wat waarheid is of niet. Het is een complete waanzin daar.

Elke keer als hij ergens iets technisch probeert te argumenteren, wordt hij vierkant uitgelachen door de experts ter zake.
Nou, in de luchtvaartsector is dat zeker niet het geval.

De man is inderdaad vooral een durfinvesteerder met een technische achtergrond, maar zulke mensen zijn toch ook wel van cruciaal belang in de mensheid. Met ingenieurs alleen kom je er doorgaans niet, 99% van die mensen blijven in hun kotteke zitten. Je hebt mensen nodig die concepten durven uitdenken, out of the box denken, en willen geloven in visionaire concepten en zoals altijd met de toekomst, als je die voorspelt kan je op je bakkes gaan. Want er zullen dingen gebeuren volgens de voorspelling maar er zullen ook veel dingen mislopen.

Hij heeft door zijn rol bij Paypal, SpaceX en Tesla toch best wel wat impact gehad in de technologische vernieuwing. Uiteraard met een resem hardwerkende ingenieurs achter zich.

Probleem is dat hij iets te hard in zichzelf gelooft en nu wil hij een bij wijze van spreken gewoon concurrerend IT-bedrijf leiden zoals zijn productiebedrijven en dat werkt allemaal zo niet. Die mensen kunnen morgen gewoon elders aan de slag en gaan dat ook gewoon doen. En hij tracht in een product in te grijpen dat verregaande impact heeft op ons democratisch systeem. Best wel tricky.
Anderzijds, moest hij erin slagen om Twitter te doen verdwijnen gaat zijn legacy voor de mensheid nog mooier zijn.

Twitter heeft zijn overblijvende werknemers geïnformeerd dat het zijn kantoren tot volgende week gesloten zal houden. Hun badge werd tijdelijk gedeactiveerd.

De chaos bij Twitter houdt aan. ‘Gelieve geen vertrouwelijke bedrijfsinformatie te delen op sociale media of met de pers’, wordt gevraagd aan de werknemers. Het bedrijf, dat het voorlopig moet zien te rooien zonder communicatieafdeling, heeft nog niet gecommuniceerd over de plotse sluiting. Maar de e-mail waarin het personeel op de hoogte wordt gesteld, is wel gelekt naar de media. Daarin staat te lezen dat de werknemers pas maandag weer naar hun werkplek kunnen.

Je kan nu veel zeggen over Musk, maar een vliegend schip mid-flight overnemen kan die toch echt niet.

Ik vraag me af hoe dit strookt met de verplichte come to office policy die enkele dagen geleden werd geforceerd.
Ik zie hem ook nog gewoon mensen niet betalen voor dagen dat ze niet konden komen werken, of deadlines behouden zonder rekening te houden met verloren tijd door de gevolgen van al zijn shenanigans

Lijkt dus wel te zijn dat het bevestigd is dat door het bericht te geven dat mensen die niet 80h willen werken mogen vertrekken, dat te weinig mensen ermee akkoord zijn gegaan en dat men op hun mail/woorden/bericht is moeten terugkomen en ondertussen mensen vraagt om toch terug te keren EN dat de beslissing van geen telewerk meer zou worden teruggedraaid.

Al zie ik niet direct in waarom dat een manager gaat zeggen van ik neem dat risico of ga terugkeren als die al niet besloten had om op die knop te drukken. En dus zijn 3 maanden oprotpremie meeneemt

Nog eventjes wat woelige waters zullen we maar zeggen...

heel dit verhaal bewijst simpelweg dat hij absoluut geen respect heeft voor zijn medemens.

Werknemer? dat is nog minder dan een hondendrol die hij uit zijn schoenzool laat kuisen.

Voor mij meer impulsieve psychopaat dan wat anders.

Kennelijk is ook HR quasi volledig buitengeflikkerd.

Men weet niet eens meer wie er nu eigenlijk nog op de payroll staat en wie niet.

Nee, dat is het niet; je hebt het niet gelezen; je bent gewoon iemand die meningen vormt op basis van wat je op twitter leest.
Dat boek bevat waarheid omdat het door een enorm gerespecteerde journalist is geschreven die gesprekken voerde met hopen ex-werknemers en huidige werknemers van Musk.
Dat is iets waardevoller als bron dan jij af en toe een tweet leest en daar je mening op baseert.
Dat is helemaal niet waardevoller.

Honderden interventies, gesprekken, discussies, en stellingen, RECHTSTREEKS uit de mond van Musk vind ik waardevoller als bron dan een boek van een derde persoon.

Zelf niet de kennis en connecties om te weten of hier iets van aan is, maar hier hangt toch op zn minst een sterke geur gaan.

Echt /care of iemand van 50 een bepaald diploma heeft. Toen hij studeerde, zal hij wsch veel geleerd kunnen hebben over cloud computing en social media...

Wat een soap:

3EDlhcn
(link)
Is het echt? Is het een parodie? Elon Musk zelf reageert er dan nog ernstig op ook. Geen enkel idee meer over wat waarheid is of niet. Het is een complete waanzin daar.

Het is nooit proper. Ik heb zelf een Renaultje meegemaakt met 4/5 van bedrijf buiten. It's never pretty. Ik zat zelf vb in de "you can stay" teams meeting en de "you are fired" teams meeting. Cege stond op beide lijsten...

Ook bij ons hebben ze volk buiten geflikkerd en willen terug halen.

En alles is redelijk proper en vredevol verlopen.

Het is niet gemakkelijk. Veel van de mensen die de shit moeten regelen, mogen niks communiceren, staan onder time pressure en liggen zelf buiten na de actie. Die doen dat niet full force.

Of ze zijn nooit in het gebouw geweest en kennen de mensen niet en werken met random excelletjes...

Als je er wat Musk craziness bij smijt, shitstorm e. Maar bij Facebook of Amazon zal dat juist hetzelfde zijn als er teams zijn waar ze 3/4 buiten flikkeren.

Je kan nu veel zeggen over Musk, maar een vliegend schip mid-flight overnemen kan die toch echt niet.

Blijkbaar wel e. Let's see in 12 months.
Ik vraag me af hoe dit strookt met de verplichte come to office policy die enkele dagen geleden werd geforceerd.
Ik zie hem ook nog gewoon mensen niet betalen voor dagen dat ze niet konden komen werken, of deadlines behouden zonder rekening te houden met verloren tijd door de gevolgen van al zijn shenanigans

Dat is helemaal niet waardevoller.

Honderden interventies, gesprekken, discussies, en stellingen, RECHTSTREEKS uit de mond van Musk vind ik waardevoller als bron dan een boek van een derde persoon.

Kan je die dan ook voorleggen? Er zijn 100en interventies, gesprekken en interviews die stellen dat Musk wel degelijk zijn handen vuil maakt, soms zelfs letterlijk. Ik heb nog nooit iemand horen beweren dat Elon een sales guy is die niet weet waarover hij het heeft. Het is eerder andersom hij is net dat type brein dat enkel kijkt naar het technische en totaal geen voeling of oog heeft voor het menselijke. De verwarde professor in zijn ivoren toren.

Je kan van Musk veel zeggen en ik vind het ook absoluut geen aangenaam figuur maar je moet je daar niet door laten verblinden. Hij kan niet deftig spreken, is knullig en kan niet goed met mensen omgaan. (Heeft dan ook asperger syndroom, dus dat hoeft niet zozeer te verbazen) Maar zowat iedereen met kennis die ooit met hem samengewerkt heeft geeft aan dat Musk in het technische enorm sterk is. En dat zijn niet enkel SpaceX werknemers maar ook nasa ingenieurs en anderen die dat aangeven.

Daarom dat Twitter zo'n slechte zet is voor hem, daarin is dat sociale en menselijke al veel belangrijker dan het technische want twitter is al lang geen startup meer. Zelfs als hij het wilt uitbouwen tot de everything app, dat is niets baanbrekends of innovatiefs. Zijn communicatie met de buitenwereld was altijd al een kermis maar nu is het echt wel hallucinant aan het worden.

Ik denk dat dit de persoon musk nog het best typeert. Hij heeft ooit op basis van een interview met everyday astronaut op youtube de cold air thrusters laten wijzgen naar hot air thrusters op starship omdat dit zo een goed idee was. Ik kan die video nu niet meer terugvinden maar ge ziet die zijn kop malen en zeggen.. inderdaad dat is een beter idee...
https://www.ndtv.com/world-news/one...starship-rocket-after-youtubers-query-2982535
De volgende interaties van starship zat het erin. Kerel is inderdaad een serieus geval asperger syndroom.

Wat me wel tegensteekt is die diploma's. Dat was niet nodig voor zip2, paypal, tesla en zelfs spacex maar hij neemt twitter over en ho maar!!! diplomas!!! Laat ons gewoon eerlijk zijn, hij ondergaat een rondje karaktermoord gewoon omdat hij een propagandakanaal afgenomen heeft.

Terug
Bovenaan