Heb ik dat ergens gezegd? Nee
Alle feiten en cijfers spreken hun tegen: in het buitenland kan dat namelijk allemaal wel, zelfs met alle aanpassingen zijn we hier veel minder flexibel en blijven we bij de
kortste werkweken. Patronale bijdragen in NL en DE ligt nog altijd pak lager dan hier bv, loonkost ligt hier nog altijd hoger zelfs met die subsidies aan bedrijven (waar heel wat naar bedrijven gaat die geen internationale context hebben zoals dienstencheques. Prima voor mij om dat af te schaffen)
Bij mij liggen de patronale bijdragen > 28%!
Maw de hervormingen die ze voorstellen is vooral meer belastingen heffen op de groep die al het meeste belastingen betaald en dat in combinatie met nog andere onrealistische zaken + meer uitgaven
Je ziet hetzelfde in Frankrijk waar ze dan ook vergelijkbare problemen hebben
CHRONIQUE. Malgré une baisse du chômage et une hausse du taux d’activité, le poids croissant des retraités et des bénéficiaires des dépenses publiques alourdit nos finances et bloque des réformes essentielles.
www.lepoint.fr
Het is een kleine groep (ruime meerderheid was aan het werken), altijd dezelfde en in het verleden heeft dat idd geloond voor hen met alle gevolgen vandien nu