NBA 2024-2025

Cerv.Be

Well-known member
Crowdfunder FE
Vorig jaar waren de Boston Celtics meer dan dominant en haalden als eerste ploeg de 18e titel binnen in hun clubgeschiedenis. Volgende week staat de start van het nieuwe regular season op het programma en zijn we terug vertrokken voor een lang seizoen van 82 games.

In het Oosten zijn de sterke teams alleen maar sterker geworden (of dat hopen ze), in het Wild West belooft het terug knotsgek te worden. Game on! 🏀

1729239615125.jpeg

Laten we terug beginnen met een kleine pronostiek & vragenronde!
1st seed East?
1st seed West?
Kampioen East?
Kampioen West?
Kampioen?
Bust?

ROY?
MIP?
DPOY?
MVP?

Favoriete team(s)?
Welke positie gaat je favoriet team(s) eindigen?
Favoriete speler(s)?
Minst favoriete speler(s)?
Wat of wie kijk je naar uit?
In welk seizoen wint Wemby zijn eerste MVP?

Laatst bewerkt:
Laten we terug beginnen met een kleine pronostiek & vragenronde!
1st seed East? Celtics
1st seed West? OKC
Kampioen East? Celtics
Kampioen West? Wolves
Kampioen? Wolves
Bust? Suns

ROY Risacher
MIP?
DPOY Wemby
MVP Edwards

Favoriete team(s)? Wolves, Grizzlies, Heat, OKC.
Favoriete speler(s)? Morant, Edwards, Shai, Wemby, Camara, Brandon Miller.
Minst favoriete speler(s)? Doncic, Grayson Allen, Giddey, Draymond Green, Dillon Brooks, The Wagner brothers, Grant Williams
Wat of wie kijk je naar uit? 2de seizoen Camara en Wemby en een terug fitte Ja Morant.
In welke seizoen wint Wemby zijn eerste MVP? 3de

1st seed East? Celtics
1st seed West? OKC
Kampioen East? Celtics
Kampioen West? Dit is wel heel moeilijk. Doe ook maar OKC dan.
Kampioen? Celtics gaan repeaten
Bust? Suns 🤞

ROY? Geen idee met deze draftclass
MIP? -
DPOY? Wemby
MVP? Morant? SGA? Edwards als hij nog een stap voorwaarts kan zetten? Embiid als hij eens 70 matchen fit blijft?

Favoriete team(s)?
Overduidelijk natuurlijk de Nuggets, sinds Melo tijdperk. Daarnaast ook de Spurs. Was mega fan in/van het Tim Duncan tijdperk en natuurlijk Popovich. Blij dat ze stilaan terug relevant worden.

Nuggets worden in de media overal aangeschreven als het begin van hun terugval. Ik heb daar mijn twijfels over, integendeel. Er zijn zeker redenen waarom het een stuk minder kan/gaat zijn, maar ook heel veel redenen waar ik veel positieve dingen zie. Alleen dat onze coach en club management duidelijk problemen hebben met mekaar lijkt mij wel nefast. Clubleiding die niet teveel geld wil spenderen wat crazy is als je een prime Jokic hebt. Zouden toch top 4 moeten kunnen spelen. Maar het Westen is ook gewoon een brutale conference.

Spurs zouden best tanken voor Cooper Flagg 🤓, maar we gaan zeker al mooie dingen zien nu Wemby een echte point guard aan zijn zijde heeft. Koffiedik kijken.

Favoriete speler(s)?
Jokic, Wemby, Curry. (Bij oud-spelers vooral MJ en Tim Duncan)
In iets mindere mate kan ik ook spelers als SGA, Morant en Tatum heel hard pruimen. Spelers die loyaal zijn aan hun franchise kan ik ook heel hard appreciëren, want dat begint toch wel zeldzaam te worden.
Sinds LeBron bij de Lakers speelt is dat voor mij allemaal veel minder, zeker nu nog eens met die Bronny saga.

Minst favoriete speler(s)?
Harden, Embiid, KAT, Brooks, AD, KD, Simmons en ik vergeet er sowieso (alle te grote ego's en crybabies).
Puur qua iso playstyle ook minder fan van bv. Doncic, hoewel ik het een coole gast vind.

Wat of wie kijk je naar uit?
Voor mezelf de Nuggets en Jokic uiteraard, welke versie we gaan krijgen.
Grizzlies en Morant waar er zeker rekening met gehouden moet worden in het Westen. Hopelijk is Ja on a mission na al die gemiste speeltijd.
Knicks die all-in gaan ben ik wel benieuwd naar.
Bronny die naar de G-league gestuurd wordt.
De Belgen in de league.
De nieuwe arena van de Clippers.

In welke seizoen wint Wemby zijn eerste MVP? 2025-2026, ik denk dat de Spurs dan ook een grote stap gaan zetten dat seizoen.

Laatst bewerkt:
1st seed East? Celtics
1st seed West? Thunder
Kampioen East? Celtics
Kampioen West? Thunder
Kampioen? Celtics
Bust? Suns

ROY? Het Franse duo kan mij echt niet bekoren (meegelift op het Wemby verhaal imho), dan gok ik eerder op Reed Sheppard (die gaat bij Houston wel wat mogen spelen)
DPOY? Wemby
MVP? SGA, wat een speler!

Favoriete team? Bulls & Heat, hoewel mijn liefde voor de Bulls wat bekoeld is sinds de Rose jaren (met een eigenaar die het zich allemaal niet meer aantrekt). De Heat blijven een rare ploeg, maar ik ben een Butler fan. Spoelstra is ook een briljante coach.
Favoriete speler? Jimmy Butler, sinds hij gedraft werd door de Bulls. Hij is ook de reden dat ik de Heat meer ben beginnen volgen.
Minst favoriete speler? Harden
Wat of wie kijk je naar uit? Wemby zijn tweede jaar. En de start van de playoffs, dan gaat het niveau toch altijd een paar trapjes naar omhoog.
In welke seizoen wint Wemby zijn eerste MVP? 2025-2026

1st seed East? Celtics
1st seed West? OKC
Kampioen East? Celtics
Kampioen West? OKC
Kampioen? Celtics
Bust? Lakers en Bucks

ROY? Edey
MIP? geen idee
DPOY? Wemby
MVP? SGA

Favoriete team(s)? GSW
Welke positie gaat je favoriet team(s) eindigen? Play-in? Voor de preseason was iedereen pissed dat er geen grote trade kwam, na de preseason is iedereen overdreven enthousiast, leuk dat je een brede kern hebt, maar uiteindelijk is de kwaliteit van die 14de speler weinig bepalend voor je rankings... En: gaat Kerr eindelijk de jongeren spelen of krijgen de getrade spelers opnieuw voorrang? Moody heeft nu zijn verlenging beet, top, maar Kuminga kan je nog altijd niet inschatten wat voor contract die waard is, aangezien Kerr die slechts een half seizoen aan het opstellen is. De Warriors zijn ook duidelijk (cf. PG-trade met Clippers) niet geliefd in de league, dus ik zie straks aan het eind van het seizoen wel een team Kuminga een veel te hoog contract aanbieden gewoon om Lacob een hak te zetten lol...
Favoriete speler(s)? Curry, Klay Thompson
Minst favoriete speler(s)? Embiid, Draymond Green,...
Wat of wie kijk je naar uit? Wemby-CP3-combo, comeback Lonzo Ball, wanneer laat Doc Rivers de Bucks imploderen?, wat doen de Grizzlies?, kunnen de Knicks wel bevestigen?, hoeveel krediet krijgt JJ Reddick bij de media/fans?, heel wat interessante storylines eigenlijk...
In welk seizoen wint Wemby zijn eerste MVP? 26-27

Nog eens de squad van OKC bekeken, die hebben toch een zotte ploeg. Zeer gericht versterkt ook. Ik schrijf die op als kampioen met SGA als MVP. Ajay zal enkel aan speelminuten geraken als er daar een blessuregolf is vrees ik.

Bronny zijn statline van zijn eerste NBA game:
1000042858.png

De nieuwsberichten staan voor de rest wel vol over hoe historisch het vader-zoon duo is. Leuk voor LeBron en goed voor de reclame-inkomsten maar die jongen hoort echt niet thuis in de NBA op dit moment.

Boston dat meteen een statement maakt met Tatum voorop. Die gaan een 'revenge' seizoen hebben om de criticasters definitief de mond te snoeren.

Bronny zijn statline van zijn eerste NBA game:
Bekijk bijlage 34615
De nieuwsberichten staan voor de rest wel vol over hoe historisch het vader-zoon duo is. Leuk voor LeBron en goed voor de reclame-inkomsten maar die jongen hoort echt niet thuis in de NBA op dit moment.
Maar maakt op zich allemaal niet uit toch? Zijn rosterspots die anders toch vaak gaan naar non figuren.

Is vooral cool. Veel respect voor Bronny ook. Moet niet makkelijk zijn voor hem. En als je dan nog eens weet dat die een jaar geleden gewoon dood had kunnen zijn.

Wat een game van AD trouwens.

Maar maakt op zich allemaal niet uit toch? Zijn rosterspots die anders toch vaak gaan naar non figuren.

Is vooral cool. Veel respect voor Bronny ook. Moet niet makkelijk zijn voor hem. En als je dan nog eens weet dat die een jaar geleden gewoon dood had kunnen zijn.

Wat een game van AD trouwens.
Tis dat, rosterspots 12 tot 15 zijn toch voor DNP's of om te gebruiken in garbage time...de Knicks hebben zelfs maar 12 rosterspots gevuld voor de moment. En de Lakers hebben ook niet direct de capspace om die spot anders in te vullen dus waarom niet...

Ik vind he gewoon jammer dat daar nu iemand zit puur op basis van zijn vader in de plaats van iemand die potentieel meer recht heeft op een plekje in de NBA. Zonder zijn naam wordt hij niet eens gedraft en zit daar een andere rookie die even veel capspace inneemt.

Laatst bewerkt:
Het is allemaal zo artificieel. Alles is gemaakt rond dat verhaal en niet natuurlijk of op basis van talent.

Thanasis Antetekoumpo heeft men jaren hooguit lacherig over gedaan en Bronny krijgt shit. Allemaal wat onnozel als je het mij vraagt. Natuurlijk zien we allemaal dat hij beter de G-league zou proberen. Et alors.

Iemand interesse om een Euroleague abo te delen dit seizoen?
Jouw bijdrage: 40€ voor een gans seizoen (incl PO's) Euroleague + Eurocup.

PM indien interesse!

Ook Ajay heeft zijn officiële eerste minuten! Met 1 rebound en 1 assist was zijn bijdrage eerder beperkt. Maar hij kan het bijschrijven op zijn CV 😆💪

Randle die voor de Wolves 33pts scoort, Ant die er 32 bij doet. Dan heb je wel wat scorend vermogen. Hopelijk kan dat zo blijven gaan. Randle 5/6 van achter de driepuntlijn, ze missen hun 'best shooting big' toch niet...

Klay ook goed uit de startblokken voor de Mavs, ik gun het die kerel zo hard. De laatste jaren waren toch moeilijk voor hem.

Ook Ajay heeft zijn officiële eerste minuten! Met 1 rebound en 1 assist was zijn bijdrage eerder beperkt. Maar hij kan het bijschrijven op zijn CV 😆💪
Kreeg al minuten in het tweede kwart, dus niet de absolute garbage time. Benieuwd of hij wat consistent minuten gaat krijgen.
Zijn assist was naar Holmgren die toch een dijk van een match heeft gespeeld. Ziet er niet uit zo'n skinny kerel, maar hij weet wel wat hij doet op 't veld.

Laatst bewerkt:
Ajay zit op een 2-way contract he, dus je zit sowieso al met restrictions. G-League begint ook pas over een paar weken, waarna het een pak drukker wordt.

Vooral defensief goeie prestatie gisteren, pech dat zijn lay up als traveling werd gezien.
Grote Mitchell fan. Onze 2de Belg in de NBA! Zie dat echt wel goed komen.

Terug
Bovenaan