NFL 2024-2025

Nog een upset erbij! Prime Time Kirk!!
Gewéldige drive daar op het einde. Al is het feit dat die drive er nog komt puur op de conto van de coaching vd Eagles. Als je daar Saquon laat lopen ipv te gooien naar hem zijn er nog eens extra seconden van die klok en hebben de Falcons hoogstwaarschijnlijk te weinig tijd om die drive op te zetten.
En Jason Kelce wordt daar echt wel gemist. Jurgens is geen slechte center, maar hij mist de ervaring die Kelce had als leider van die lijn.

Door een sterke D? Of door stomme fouten van de Bengals?
Als McPherson trouwens die PAT maakt hebben ze opt einde niet genoeg aan een FG om te winnen, dan is het enkel OT en kan alles nog.

Voor de rest was dit wel de week vd upset...
Niners onderuit tegen Sam fucking Darnold, Ravens 0-2 door te verliezen van de Raiders, de Saints die dem Boys gewoon opvreten.

En ons seizoen is bij deze ook gedaan. 0-2 en een halve offense op IR. En volgende week naar San Fran die gebrand staan op revenge en, met ons geluk, CMC recupereren. In elk geval proficiat @Loser! Ik had liever gehad dat MHJ 3 weken nodig had om op te warmen dan 2 ma bon 😅
Amai, ik had nog wat wedstrijden in te halen, maar :love2: twee weken op rij dat onze wedstrijd bij de leukste hoort, en echt wel goed gespeeld ook. Op een paar heel rare beslissingen na, nu ook weer. Een run op 3rd and long, Kyler geen roll-out geven, ergens net niet voor gaan terwijl anderen dat direct zouden doen… maar bon, geen geheim dat ik geen grote fan ben van onze HC. Maar hij bewijst me ongelijk. Op die dingen na heeft hij een heel goeie OC gestrikt en een talent-poor defense heel degelijk doen spelen. En Budda is gestoord :D

Holy shit. Van mijn beste maat serieus cadeau gekregen voor mijn (bijna) 40ste.

IMG_7055.jpeg

Signed by the GOAT himself!!! :love:

Week 3 en weer een hoop upsets.
Wie voor het seizoen tegen mij had gewed dat de Vikings en de Steelers 3-0, de Niners, Ravens en Cowboys 1-2 en de Bengals zelfs 0-3 gingen staan had veel geld kunnen verdienen.

In elk geval weten we ondertussen terug dat Derrick Carr niet top is, dat élke rookie QB het moeilijk heeft in het begin (en CJ vorig seizoen dus echt wel heel speciaal was) en dat het zowel aan de QB (Bryce, al is daar meer aan de hand) als aan het team (Malik) kan liggen dat een ploeg goed/slecht draait. Enkel Darnold blijft schitteren, ik had gedacht dat na 2 weken tape die zijn vlam ook wel ging uitdoven maar niks lijkt minder waar.

Voorts heb ik gezien dat McVay nog steeds een genie is, dat Verse op weg is naar DROY en dat Shanahan toch iets of wat kern moet hebben om zijn kunsten te tonen. Heel blij met de winst, de divisie ligt nog open imo.
Ook al is dat ook wel een deel te danken aan de refs met hun 2 minute warning call om Goff zijn INT weg te moffelen. Misschien nog een grotere fout dan de Chiefs hun DPI die niet gevlagd werd terwijl ze Pitts net niet onder de grond aan het steken waren. Moest ik niet beter weten (het zijn immers ook maar mensen) zou ik zeggen dat de SB affiche van dit jaar al vast ligt.

Flacco deed dat, imo, ook een pak beter dan Richardson. Die jongen zijn ceiling ligt erg hoog maar zijn floor is toch ook behoorlijk laag... Dat gaat een werk van lange adem worden om die echt goed te krijgen gok. Hopelijk hebben de Colts daar het geduld voor en komt het er ook effenaf uit.

In een week waarin ik eens gegokt heb op de upset in mijn pick'em (ik stond al 6 punten achter dus ik moest wel eens zot doen) waren er natuurlijk een pak minder 😅
Hoe die Chiefs blijven winnen is me wel een raadsel want die spelen elke week slechter. De Vikings die in de eerste helft Lambeau helemaal stil kregen was wel heel indrukwekkend. Ze geven het daarna nog bijna weg maar gelukkig voor hen is dat field goal probleem nog niet helemaal weg in Green Bay. De Jets waren dan weer heel sympathiek naar een terugkerende Zach Wilson door even hard te sucken als toen hij daar nog under center stond en de Eagles mogen hun pollen kussen dat ze Saquon nog hebben of ze stonden 0-4. Hurts is een schim van zichzelf en Siriani ligt bij de volgende loss buiten gok ik. Jayden Daniels geraakt stillaan onder stoom en Caleb wordt ook elke week iets beter. Levis lijkt ondertussen einde verhaal. Hoe die daar met zijn helm op en al aan de zijnlijn stond toe te kijken hoe Rudolph, of all people, zijn team naar de overwinning leidde was schrijnend. Dat is de tweede QB die mentaal de grond is ingestoken door zijn team op even veel weken.

Wie had trouwens Baker on the run for MVP en Amon Ra die een pass gooit naar Goff op zijn bingokaart?

Flacco deed dat, imo, ook een pak beter dan Richardson. Die jongen zijn ceiling ligt erg hoog maar zijn floor is toch ook behoorlijk laag... Dat gaat een werk van lange adem worden om die echt goed te krijgen gok. Hopelijk hebben de Colts daar het geduld voor en komt het er ook effenaf uit.

Mocht ik de Colts zijn, sign ik elke 35ish jaar oude QB die al iets gepresteerd heeft om die jongen zoveel mogelijk ondersteuning te geven en blijf ik OL/WR/TE's draften de komende 2 jaar. Die zijn ceiling is top 3 qb, maar zijn floor is ook QB2. Flacco, Wilson, Dalton (?) misschien zelf Cam Newton.

Flacco doet mij eigenlijk ook direct denken aan de Browns, en de Browns man man man... Het is eigenlijk triestig hoe 1 speler een hele franchise kan saboteren. Een deel van mij vind het spijtig wat daar aan het gebeuren is, aan de andere kant word ik er ook zo gelukkig van. 230 miljoen guaranteed voor iemand die 60+ vrouwen heeft aangerand, je moet het maar durven. Dat die hun GM nog niet is ontslagen na Watson het slechtste contract allertijden te geven, snap ik ook niet.

Tampa doet het inderdaad enorm goed, zo goed had ik niet verwacht maar echt verbaasd ben ik ook niet. Spelen in een vrij slechte division, waar ze de beste QB hebben (wat vooral veel zegt over de NFC South).

Voor mij is de grote verrassing eigenlijk de Vikings die voor mij echt wel gewoon het beste team in de NFL zijn onder leiding van Sam fucking Darnold. Wie had dat ooit gedacht? Staan 4-0 en niet tegen de minste hé, kloppen de 49ers, Packers en hebben volledig brandhout gemaakt van mijn Texans. Spelen zalig football, hebben een HC die als ze zo verder doen gegarandeerd coach of the year wint en Sam Darnold is misschien wel op dit moment de beste QB in de League samen met Josh Allen, maarja die is samen met Hailee Steinfeld. Je zou voor minder de sterren uit de hemel spelen. :love:

En als laatste shoutout to the Commanders, het ziet er momenteel naar uit dat zij dit jaar de jaarlijkse lotterij dat de NFL draft is gewonnen hebben want Daniels toont echt wel mooie dingen op dit moment terwijl Williams toch nog héél langzaam op gang aan het komen is in een op papier betere ploeg.

Laatst bewerkt:
De Browns mogen van mijn part echt gewoon op plek 33 eindigen. Dat contract van Watson heeft die ploeg in mijn ogen zo diep doen zakken dat ze de eerste 10 jaar nog niet terug moeten komen.

Baker speelt vrank en vrij en dat doet toch heel veel. Krijgt ook het vertrouwen van team en coaches en dan is hij op zijn best he. Ik ben gemeend content voor die vent.
De Vikings zijn idd fenomenaal bezig en O'Connel mag van mij coach vh jaar worden. Maar ik heb bij Darnold gewoon meer het gevoel dat het elke week gedaan kan zijn. Het scheelt natuurlijk dat zijn team heel veel wint in de trenches, die defense er staat als een huis en hij kan gooien naar Jefferson. Ik gun ze in elk geval de NFC North.

Die loterij is imo ook gewonnen door de Commies. En in hindsight compleet verloren door de Giants. Malik Nabers is op zijn eentje die franchise naar een draftpositie aan het spelen waar ze geen QB meer gaan vinden die Daniel Jones kan vervangen waardoor ze misschien nog een jaar met die sukkel under center moeten spelen. Al moeten ze misschien gewoon in '25 meer inzetten op O-line en wachten op de QB's van '26. Voor zover ik de mensen die het volgen mag geloven is het volgend jaar toch gene vette en het jaar erop wel.

Hahahaha, van m’n leven nog niet gezien!! Wat een ongelofelijk arrogante zak van een speler… de Browns verdienen het, drink de gifbeker leeg.

Wauw dat is echt triestig.
De Browns zijn hun own worst enemy.

Hoe pijnlijk ik het ook vind om te zeggen: de Vikings zijn wel echt straf bezig. Darnold zo laten ontplooien, chapeau. Ik denk dat de meeste mensen dachten dat die positie 3 of 4 gingen innemen in the north.
Over the NfC North gesproken: enigste division met alleen maar teams boven 0.500, natuurlijk kleine kanttekening: daar is ook nog maar 1 division wedstrijd gespeeld.
Maar toch mooie prestatie, ik zie daar gerust 3 teams van in de playoffs geraken.

De Packers zijn ook terug op dreef. Misschien kunnen we het signen van Xavier McKinney we de beste signing van de league noemen? 5 INT’s in 5 wedstrijden (en nog wat forced fumbles).
Wat een speler en raar van de Giants dat ze hem hebben laten lopen.

Ben heel benieuwd naar Cardinals vs Packers dit weekend 🎉

En ongeloofelijk hard verdiend.
Hoe pijnlijk ik het ook vind om te zeggen: de Vikings zijn wel echt straf bezig. Darnold zo laten ontplooien, chapeau. Ik denk dat de meeste mensen dachten dat die positie 3 of 4 gingen innemen in the north.
O'Connel coach vh jaar momenteel. Ook enorm goed in de trenches, langs beide kanten. Dat een Darnold met vertrouwen, tijd om te gooien en goeie wapens een bovengemiddelde QB is verschiet ik dan weer niet zo hard van eerlijk gezegd. Ik denk dat er veel under average QB's zouden shinen in deze situatie. Maar bon, hij moet het evengoed maar doen dus kudos voor hem.

De Packers zijn ook terug op dreef. Misschien kunnen we het signen van Xavier McKinney we de beste signing van de league noemen? 5 INT’s in 5 wedstrijden (en nog wat forced fumbles).

Winnen van de Rams is dit jaar nu ook weer niet zo moeilijk, jammer genoeg. Ik vind Love ook helemaal niet overtuigen al wil ik hem nog het voordeel vd twijfel geven na zijn blessure.
Cardinals zijn imo enorm wisselvallig. Kyler is ofwel lights out ofwel niet vooruit te branden. En dat laatste meer dan dat eerste zelfs.
Hun D is wel beter dan ik had verwacht dus ofwel gaat het gelijk op ofwel peuzelt hij jullie op.

Over the NfC North gesproken: enigste division met alleen maar teams boven 0.500, natuurlijk kleine kanttekening: daar is ook nog maar 1 division wedstrijd gespeeld.
Maar toch mooie prestatie, ik zie daar gerust 3 teams van in de playoffs geraken.

Ik moet hem echt niet hebben, maar de eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat het verhaal rond Watson net ietsjes anders was: hij had gezien dat er 12 man in de huddle stond, blijkbaar, en dan moest het een kick worden. Nog altijd bizarre manier van eraf wandelen dan, maar oké :D die HC is echt zo hard niet content met hem.

De Cards… tja. Ik had gehoopt dat we al verder stonden, maar onze D overpresteert enorm, maar is dan nog altijd een beetje een zeef. Ik moet mijn woorden wat terugnemen over onze coach. Ik vind het indrukwekkend hoe hij van niets iets kan maken op D. Op O hebben we onze pieces en daar gaat het zeker goed genoeg om mee te kunnen met de meesten. Maar dit jaar is nog te vroeg, denk ik. De D moet echt wat volk bijkrijgen, zoals een pass rush.

De Cards… tja. Ik had gehoopt dat we al verder stonden, maar onze D overpresteert enorm, maar is dan nog altijd een beetje een zeef. Ik moet mijn woorden wat terugnemen over onze coach. Ik vind het indrukwekkend hoe hij van niets iets kan maken op D. Op O hebben we onze pieces en daar gaat het zeker goed genoeg om mee te kunnen met de meesten. Maar dit jaar is nog te vroeg, denk ik. De D moet echt wat volk bijkrijgen, zoals een pass rush.
Is die D zo slecht dan? Want ik vind ze op zich echt niet slecht presteren. In dat geval kudos voor de DC (en HC als hij de plays callt)
Marvin Harisson Jr lijkt me iets meer tijd nodig te hebben om zich aan te passen aan de NFL dan we tegenwoordig gewend zijn door jongens als Chase en Nabers. Op offense kom je er dus idd wel, als Kyler wat minder wisselvallig wordt.

Is die D zo slecht dan? Want ik vind ze op zich echt niet slecht presteren. In dat geval kudos voor de DC (en HC als hij de plays callt)
Marvin Harisson Jr lijkt me iets meer tijd nodig te hebben om zich aan te passen aan de NFL dan we tegenwoordig gewend zijn door jongens als Chase en Nabers. Op offense kom je er dus idd wel, als Kyler wat minder wisselvallig wordt.
Mja, behalve Budda hebben we eigenlijk geen enkele grote naam. Zaken Collins is een draft bust waar ik altijd wel in geloofd heb, en die lijkt er een beetje door te komen. En Wilson is nog een goeie CB. Maar we hadden twee pass rushers, dat was al weinig. En toen is eentje getraded en eentje scheurde zijn ACL in camp. Plots niemand meer :D maar hij coacht ze enorm goed op, dat is een zekerheid. En elke keer Gardeck een play maakt, wordt iedereen gek, de hometown kid :D

Terug
Bovenaan