NFL 2025-2026

ionnSHg.jpeg

Micah is a Packer!
En Jerry Jones is nog een grotere clown dan we eerder dachten!
Wat een soap om dan te eindigen in een trade die zo onevenwichtig is dat je hem in Madden niet kunt doen...

Soit! Het seizoen begint en ik heb er ongeloofelijk veel goesting in!

Veel te vroege prono/bold prediction tijd!!

SB: Bills - Eagles en Josh Allen wint de SB
MVP: Lamar, want die 2 krijgen toch telkens die prijs in het jaar dat de ander beter is.

(niet allemaal zo bolde) Predictions:
- Bo Nix bevestigt en de Broncos winnen de AFC West.
- Bryce Young zet zijn goeie reeks van vorig seizoen verder en de Panthers winnen de NFC South.
- Jaxson Dart is him. Hij krijgt de starter rol nadat de Giants een aantal weken op hun doos krijgen (niet zo verwonderlijk met dat schedule) en speelt beter dan Russ.
- Dan Campbell laat zien dat het succes vd Lions toch vooral aan de coordinators lag. Lions halen net de PO's met een wild card.
- Mike Tomlin haalt voor het eerst sinds WO 1 een losing record.
- Cam Ward toont vlagen van goed QB play maar zijn O-line laat hem volledig in de steek. Tennessee draft op #2 (want niemand gaat het slechter doen dan de Saints)
- Shedeur komt een heel seizoen niet van de bank, zijn papa rant elke week iets harder.

Hupla eerste week zit erop.
Man wat een plezier om die Packers defense bezig te zien! Lions hadden geen antwoord de eerste helft. Als ze dit kunnen herhalen tegen de Commanders, dan droom ik al stilletjes van een NFC championship.

En die Bills komen gewoon terug, wat een wedstrijd was me dat!

Wat een eerste week! Ik heb de meeste wedstrijden wel gezien, en het was gooooooeeeed. Een paar stinkers, maar dat mag. Ik ga nog niet panikeren over de Cardinals, dat klopt niet na een win. Ze hadden overtuigender moeten winnen, zogezegd, maar kom... Laat ze maar wat groeien! De D-line moet nog gezond worden en elkaar leren kennen. Het was wel fantastisch om Campbell terug te zien ❤️ We waren nog maar een paar plays ver en hij had al een pressure.

En onze #0 is toch eentje waar ik graag naar ga kijken. Die Will Johnson speelt wel gewaagd en met bravoure. Heb ik graag in CB's! Ik had liever wat flitsen van MHJ gezien, maar goed. Week 1.

Hoe tof Chargers-Chiefs ook was, de beste was uiteraard Bills-Ravens. Maar Rams-Texans heeft me toch ook enorm vermaakt! Ik vind het altijd fijn als er tegen de ziekelijke wil van de League in om TD's te zien, om de goksites te paaien, toch wedstrijden zijn die 3-9 zijn en een defensief pareltje blijken. De play van de week vond ik ook die toss van Stafford die hem bijna achteruit moet gooien. Nacua loopt daar perfect, en dan die pass!

Bills-Ravens was dan bijna té goed. Henry die gewoon de beste RB in de league blijft alsof het niks is, Lamar die uitdeelt, en de Bills die de imperfecte supportersfavoriet blijven. Top!

Hoeveel stevige double-digit leads de Ravens afgelopen jaren al hebben verspeeld is enorm lachwekkend en vooral schaamtelijk.

- Cam Ward inderdaad top pick, helaas is de rest van de Titans niet op zijn niveau
- Saints gaan voor de 1st overall pick. Al zijn zij wel stevig gekloot geweest door de Carr zijn late retirement.
- Giants dringend nieuwe GM en HC nodig. Dat team is echt in shambles. Russ moet ook gaan retiren en moeten rond Dart opbouwen.
- Packers & Vikes gaan voor de North en 1st seed
- 49ers laatst in hun Division. Gaan weer teveel geplaagd zijn door injuries. Purdy, CMC, Kittle, ...
- Rodgers en de Steelers spelen weer mee in de PO's. Gevaarlijk team dit jaar
- Heel veel goeie games dit seizoen!

Heel leuke week 1 idd. 1 match zegt nog niet veel dus dit zijn vooral overreactions maar bon, we moeten over iets kunnen lullen niet waar?

Wie had "Daniel Jones vreet zijn tegenstander op met een quasi perfect game" op zijn bingokaart? Ik gok dat het meer zegt over Miami dan over Danny Dimes zelf maar ik ben stiekem wel blij voor hem. McDaniel zit nu al op de hot seat denk ik. Als daar niks verandert gaat NO een stevige concurrent hebben voor die #1 pick.
Ik wil trouwens Arod in hetzelfde rijtje zetten als Jones deze week. Voor mij mag hij bevestigen en zijn carrière in schoonheid eindigen maar laat ons niet vergeten dat het tegen de Jets was. Glenn heeft daar precies wel een pak meer drive in gekregen dus kudos voor hem. Ook blij dat Fields leuke dingen liet zien. Benieuwd welke van de 3 effenaf gaan bevestigen.

Cam Ward was inderdaad verre van slecht. Jammer dat zijn team hoegenaamd niet op niveau is. Zowel op de O-line als qua eigenlijke wapens is daar werk aan. Ik gok dat ze hoog gaan mogen picken dus hopelijk komt dat in zijn rookie deal nog wel goed.

Qua 2e jaars QB's lieten zowel Penix Jr als McCarthy best toffe dingen zien dus daar maak ik me ook geen zorgen. Maye en Nix stelden teleur, en vooral bij Nix ligt dat niet aan het team zelf. Laat ons hopen dat het geen sophomore slump is voor Bo want dat Broncos team zit wel goed in mekaar dus ik verwacht daar wel veel meer van dan wat ze zondag lieten zien. En ze zitten in een ijzersterke divisie want de Chargers waren heel goed en de Raiders lieten zien dat ze toch ook niet meer die pushovers zijn van de afgelopen jaren.

Chiefs bevestigen dan weer wat ik stiekem wel dacht. Mahomes mag dan wel een van de beste QB's ooit zijn, zonder wapens kan hij het ook niet natuurlijk. Kelce is stillaan passé, Rice is een idioot en Worthy ligt nu ook in de lappenmand. Dan schiet er enkel nog Hollywood Brown over en dat is een WR2 at the very best. Vorig jaar werd dat team nog gedragen door hun ijzersterke defense maar daar zijn ook wat keyplayers weg dus ze gaan er elke week serieus voor mogen knokken. Het goeie nieuws is dat dit meer kans geeft op Ravens - Bills als AFC Championship game en dat kunnen we alleen maar toejuichen want dat die match was fenomenaal!

NFC North wordt een heel leuke divisie om te volgen! Ben Johnson bewees dat zijn succes in Detroit toch ook aan de spelers lag en de Lions bewezen dat hun succes toch ook wel aan Ben Johnson lag. Benieuwd wie zich het beste herpakt. Lions offense leek nergens op en had geen sikkepit inspiratie. Packers D is waarschijnlijk de beste in de league dus dat helpt natuurlijk wel niet. Green Bay lijkt me een legit contender voor de NFC championship, àls Love op niveau blijft. Dat wordt de sleutel want veel punten gaan die niet weggeven.
De Bears lieten imo zien dat er nog veel werk is op offense maar dat het wel goed kan komen.

Wij waren ijzersterk op defense dus dat geeft me wel een goed zicht op het seizoen. Speighs lijkt me gegroeid tov vorig jaar dus die ILB positie is niet meer het grootste zorgenkind en we lijken de run beter te kunnen stoppen. Als de Stafford - Adams connectie nu zou kunnen groeien naar het niveau van zijn connectie met Nacua zijn we, mits iedereen fit blijft, favoriet voor de divisie winst. Cardinals was een lelijke win maar die tellen ook. Kyler was wel weer niet wauw, nochtans is het zijn prove it year. Bij de Niners lijkt CMC, ironisch genoeg, nog de enige die wél fit is en mogen ze hun 2 pollen kussen dat Pearsall vorig jaar is neergeschoten ipv dit jaar of Purdy had naar zichzelf mogen gooien. Darnold liet dan weer zien dat die Vikings O-line vorig jaar toch een enorme invloed had op zijn spel.

Ohja, nog als afsluiter: Week 1 en al kunnen lachen met de Browns! Die verliezen weeral op de meest Browns manier die je u kan inbeelden. Meer van dat!

Mja ik denk dat Purdy ook blij mag zijn dat hij zelf nog kan spelen want diebhad last van zijn knie en dikken teen 😂

De Chiefs, vorig jaar ook vaak gezegd: die nipte wins dat die haalden vorig jaar, dat kan niet blijven duren. En dit jaar krijgen die dik op hun gezicht. Dan mogen ze nog blij zijn dat het “maar” de chargers zijn, want als dat deze week zo gaat tegen de Eagles gaat het niet meer nipt zijn vrees ik

Als Jagsfan weer een ontgoocheling rijker, dan denk dat alleen uw ploeg wedstrijden echt kan weggooien en dan zie je een paar uur later de Broncos. Cardinals deden ook nog hun best, maar dat is waarom we van de NFL houden zeker?

Maar jongens… voor wat voor een team supporter ik toch. In het begin zag Kyler er erg meh uit, met slappe ballen en weinig accuracy. Nu begint dat te beteren en vooral Marvin Harrison vindt zichzelf terug. Die zijn drops waren echt 50/50 zijn fout en die van Kyler, dat denk ik echt. Maar nu gaan ze 2 wedstrijden op rij hun overwicht verspillen, versmodderen. Om nu al 3x te verliezen met een FG in de laatste minuut… maar dat is geen pech, he. Dat doen ze zichzelf aan.

Maar jongens… voor wat voor een team supporter ik toch. In het begin zag Kyler er erg meh uit, met slappe ballen en weinig accuracy. Nu begint dat te beteren en vooral Marvin Harrison vindt zichzelf terug. Die zijn drops waren echt 50/50 zijn fout en die van Kyler, dat denk ik echt. Maar nu gaan ze 2 wedstrijden op rij hun overwicht verspillen, versmodderen. Om nu al 3x te verliezen met een FG in de laatste minuut… maar dat is geen pech, he. Dat doen ze zichzelf aan.
Heel die 2e helft was gewoon comedy capers toch? Eerst die bal laten vallen vlak voor de endzone, dan die INT die toch een TD wordt en dan Cam Ward laten terugkomen?
Is dat nonchalance of zijn ze gewoon de HC beu?

Het was in elk geval niet de enige verrassing van de avond gisteren. Geen enkel team nog ongeslagen (Bills verrassender onderuit dan Eagles imo), Jayden Daniels die de Chargers opvreet, Ravens die helemaal murw geklopt worden door de Texans en zowel de Saints als de Panthers die terugkomen van een achterstand.
Baker vs Darnold was dan by far de meest spectaculaire match en de Colts lijken echt legit. Toch allemaal dingen die ik niet had verwacht eerlijk gezegd. Ma soit, ik had donderdag ook niet gedacht dat wij op ons doos gingen krijgen van CMC en 10 invallers dus ik ken er duidelijk geen hol van.

Wie had trouwens op zijn bingokaart dat de Ravens hetzelfde record hebben als de Titans na 5 weken?

Lol de verrassingen waren duidelijk nog niet op deze speeldag.
Het was geen week voor mijn pick'em in elk geval 😅

Voor alle kritiek die Lawrence heeft gekregen (ook wel terecht), hebben de Jaguars toch een mooi record. Als Travis Hunter steeds meer geïntegreerd raakt (die catch van vannacht was al een mooi voorbeeld), kan Lawrence hopelijk wat beter beginnen draaien. Maar goed, eerst leren waar hij zich moet opstellen. Blijft wel een interessant experiment.

Hoe goed Lawrence kan worden, ben ik nog niet uit. Ik zag een tweetal weken geleden een Jags-match en die doet soms toch rare dingen. Maar net daarom moet je hem zo goed mogelijk omringen.

Voor alle kritiek die Lawrence heeft gekregen (ook wel terecht), hebben de Jaguars toch een mooi record. Als Travis Hunter steeds meer geïntegreerd raakt (die catch van vannacht was al een mooi voorbeeld), kan Lawrence hopelijk wat beter beginnen draaien. Maar goed, eerst leren waar hij zich moet opstellen. Blijft wel een interessant experiment.

Hoe goed Lawrence kan worden, ben ik nog niet uit. Ik zag een tweetal weken geleden een Jags-match en die doet soms toch rare dingen. Maar net daarom moet je hem zo goed mogelijk omringen.

Niet zo goed denk ik. Als je na 5 jaar in de League een top 16 QB bent, dan betwijfel ik of je echt nog grote stappen gaat maken. Het niveau van de elite 4 (Allen, Mahomes, Burrow & Jackson. Prescott is eigenlijk ook wel op die deur aan't kloppen dit seizoen) gaat hij in ieder geval nooit halen.

Edit: Als ik een lijstje in mijn hoofd zou maken zou hij niet eens top 16 zijn nu da'k erover nadenk, top 20*

Refs deden gisteren weer hun best voor de Chiefs, had niet gedacht dat ze die DPI gingen vlaggen opt einde.

Terug
Bovenaan