NFL 2026-2027

Lemme

Crew Member
Crowdfunder FE
1772588186372.png

De combine is alweer gedaan dus het nieuwe seizoen is officieel begonnen! Wie volgt de Seahawks op als winnaar van de Lombardy trophy?

Ugh... ik ben nog altijd niet helemaal klaar om los te laten. Goed, dit jaar heeft hij echt wel slecht gespeeld soms, en zijn slechtste eigenschappen waren vooral overduidelijk.

Maar als je dan ziet dat hij van de laatste 12 wedstrijden die hij niet heeft gespeeld, we er maar 1 hebben gewonnen, kun je echt niet zeggen dat hij het grote probleem is. Ik denk echt dat hij met een goeie coach heel ver kan komen, en ik denk ook dat onze organisatie om te janken is tegenwoordig. De eigenaar die veel te veel mag beslissen, maar niet het geld heeft van Jerry Jones (integendeel, één van de "armste" eigenaren), van het ene regime in het andere waardoor er niks opgebouwd kan worden... Ik zie het maar somber in voor ons :(

Want laat ons eerlijk zijn, het was al 2j klaar met Kyler. Die hebben ze niet fatsoenlijk behandeld, maar vooral: nu gaan ze hem cutten?? Kun je nu echt niks méér krijgen voor hem? Dat geloof ik echt niet. Ze hebben het op z'n domst mogelijk gespeeld, hem ook nog gebencht waardoor niemand nog geloofde dat ze moesten traden voor hem omdat we hem toch gratis zouden cutten. Je gaat me niet vertellen dat bijvoorbeeld de Eagles er even weinig voor zouden gekregen hebben.

En echt... als we nu nog Kirk Cousins gaan krijgen, dan weet ik het helemaal niet meer. Dat is waar ze nu naar wijzen. Dan nog liever Brisett voor een jaar, terwijl je ook wel weet dat die gaat teleurstellen als hij een heel jaar moet spelen. Ik ben nooit een fan van Cousins geweest en heb er een seizoen van Quarterback op Netflix voor nodig gehad om hem een beetje te appreciëren. Ik blijf zijn INT's tegen de Cards onthouden die ik live heb gezien, dat heeft het voor mij toch echt getekend.

Murray zie ik dan weer naar de Chiefs gaan als backup voor Mahomes die nog een paar weken niet kan spelen. Zit Hollywood Brown daar niet nog? Of naar de Vikings of Dolphins. Dat zijn teams die hem echt nog zouden willen als starter, denk ik.

De Dolphins hebben net Tua gereleased en staren aan tegen een dead cap hit van 99(!!!) miljoen. Mogelijks komt daar dan nog 28 miljoen bij van Tyreek Hill.
Dat is wel een nieuwe definitie geven aan korte pijn. Ongeveer 1/3e van u salary cap dit jaar gaat dus naar een QB die niet meer op u roster zit.
Er gaan dus een aantal ploegen serieus hun best moeten doen om die #1 te halen volgend seizoen want buiten een kicker gaan de Dolphins niet te veel vets kunnen betalen.

Ondertussen al paar interessante trades:

Mijn Rams gaan verder met #fuckthempicks en traden hun #29 met de Chiefs voor McDuffie. Ik ben stiekem altijd fan geweest van die man en we hadden écht wel nood aan een goeie CB dus ik heb hier geen enkel probleem mee. Stiekem had ik wel liever Dulane gedraft met onze #13 maar ik denk dat die dan al weg is dus als ze met die pick een RT halen om Havenstein te vervangen hebben ze goed gewerkt op dag 1. Wetende dat Snead elk jaar enorm veel value haalt in de latere rondes ben ik er gerust in.

Maxx Crosby van de Raiders naar de Ravens. Gezien zijn blessures en zijn leeftijd vind ik het een beetje een overpay maar de impact die hij komend seizoen gaat geven zal wel onmiskenbaar zijn. Menig OC gaat toch ff wakker liggen van de combo Crosby - Roquan Smith - Kyle Hamilton daar op defense.

Ugh... ik ben nog altijd niet helemaal klaar om los te laten. Goed, dit jaar heeft hij echt wel slecht gespeeld soms, en zijn slechtste eigenschappen waren vooral overduidelijk.

Maar als je dan ziet dat hij van de laatste 12 wedstrijden die hij niet heeft gespeeld, we er maar 1 hebben gewonnen, kun je echt niet zeggen dat hij het grote probleem is. Ik denk echt dat hij met een goeie coach heel ver kan komen, en ik denk ook dat onze organisatie om te janken is tegenwoordig. De eigenaar die veel te veel mag beslissen, maar niet het geld heeft van Jerry Jones (integendeel, één van de "armste" eigenaren), van het ene regime in het andere waardoor er niks opgebouwd kan worden... Ik zie het maar somber in voor ons :(

Want laat ons eerlijk zijn, het was al 2j klaar met Kyler. Die hebben ze niet fatsoenlijk behandeld, maar vooral: nu gaan ze hem cutten?? Kun je nu echt niks méér krijgen voor hem? Dat geloof ik echt niet. Ze hebben het op z'n domst mogelijk gespeeld, hem ook nog gebencht waardoor niemand nog geloofde dat ze moesten traden voor hem omdat we hem toch gratis zouden cutten. Je gaat me niet vertellen dat bijvoorbeeld de Eagles er even weinig voor zouden gekregen hebben.

En echt... als we nu nog Kirk Cousins gaan krijgen, dan weet ik het helemaal niet meer. Dat is waar ze nu naar wijzen. Dan nog liever Brisett voor een jaar, terwijl je ook wel weet dat die gaat teleurstellen als hij een heel jaar moet spelen. Ik ben nooit een fan van Cousins geweest en heb er een seizoen van Quarterback op Netflix voor nodig gehad om hem een beetje te appreciëren. Ik blijf zijn INT's tegen de Cards onthouden die ik live heb gezien, dat heeft het voor mij toch echt getekend.

Murray zie ik dan weer naar de Chiefs gaan als backup voor Mahomes die nog een paar weken niet kan spelen. Zit Hollywood Brown daar niet nog? Of naar de Vikings of Dolphins. Dat zijn teams die hem echt nog zouden willen als starter, denk ik.

Geen idee hoe echt het is maar ik las dat ze volop willen inzetten op Jimmy Garropalo.

De Dolphins die even snel doorbijten is waarschijnlijk slimmer dan de Saints, die na Brees jarenlang met hun salary cap zijn blijven sukkelen.

De Cardinals met Brissett ... dat is een deftige back-up die het best redelijk deed vorig seizoen, maar soms zie je zo'n spelers dan een seizoen later enorm strugglen.

De Giants zijn hofleverancier van de Titans, en de Ravens leveren aan de Giants, alzo gaan de spelers de coach achterna. Wandale was een heel nuttige speler, maar niet super, dus geen enorm probleem dat die weg is. Flott die vertrekt is lastiger op CB. Likely binnenhalen, daar ben ik eens echt benieuwd naar. Die volg ik al jaren en die mag het nu eens echt waarmaken als TE1. Giants leggen ook hun zeer degelijke RT enorm cheap vast, wat niemand echt had verwacht.

Er zijn ook geruchten van Brian Thomas Junior die beschikbaar zou kunnen zijn. Zou wel mooi zijn om hem weer te verenigen met Nabers. Ook hier zouden de Giants een eventuele pasmunt kunnen hebben met Thibodeaux. Abdul Carter en Burns als passrushers, dat is al niet slecht, al mag Thibodeaux ook zeker blijven. Een Justin Tuck had vroeger ook een paar seizoenen nodig voordat die zich helemaal settelde.

Crosby niet door zijn physical dus de trade is afgeblazen.
Geen idee in hoeverre dit de Raiders nu in cap hell brengt want die hebben serieus aan het uitgeven geweest in FA.

edit: Als ik de geruchten mag volgen toch vooral buyers remorse van de Ravens.

Crosby niet door zijn physical dus de trade is afgeblazen.
Geen idee in hoeverre dit de Raiders nu in cap hell brengt want die hebben serieus aan het uitgeven geweest in FA.

edit: Als ik de geruchten mag volgen toch vooral buyers remorse van de Ravens.
Ja, crazy wat er daar gebeurt. De Ravens hebben nog nooit first round picks weggegeven voor een speler, gaan ze er nu uiteindelijk toch voor. Maar dan ineens toch niet meer. Er zouden wel twee kanten aan zitten: Crosby is geopereerd en dat wisten alle partijen. Maar het zou er wel eens iets slechter kunnen uitzien dan gedacht. Maar nooit totaal onverwacht, waardoor veel mensen toch denken dat het idd spijt is van de Ravens. Zou wel écht vuil zijn, vind ik...

Toch een speciaal verhaal. Heeft ook een serieuze impact gehad op free agencyplannen van verschillende teams. De Ravens komen er hier in ieder geval niet goed uit. Ozzie Newsome is daar niet meer de man zeker?

Ondertussen heeft Hendrickson "getekend" in Baltimore.
Dit nijgt toch wel erg hard naar die medical van Crosby gebruiken als verzekering voor je gesprekken met Hendrickson he.

edit: "getekend" tussen "" omdat er maar iets op papier màg komen om 10u EST vandaag.
Gevaarlijk precedent in elk geval.

Laatst bewerkt:
Hendrickson moet alleszins ook nog door de medische keuring van de Ravens geraken en die kunnen blijkbaar streng zijn.

De draft komt er nu met rasse schreden aan. Sonny Styles en Kenyon Sadiq scoorden hoge ogen op de combine. Jordyn Tyson is net op tijd gezond verklaard. Heel weinig running backs, al zal er vast wel weer eentje uit de diepten van de draft zich de komende jaren laten opmerken.

Toch weer leuk elk jaar.

Als Sonny Styles valt tot plaats 13 en de Rams nemen hem niet ga ik een heel weekend niet aan te spreken zijn.
Soit, de kans dat hij 2 keer voorbij de Giants geraakt is wel heel klein natuurlijk.

Wat zijn de spelers die jullie graag willen dat er gedraft wordt door jullie team in round 1? Ik hoop op een tackle (als Spencer Fano of Francis Mauigoa er nog zijn, eventueel Proctor) en anders mogen ze wel eens zot doen en een WR draften of gewoon Sadiq erbij halen en in 13 personnel verder doen.

De Giants hebben er met het (spijtige) vertrek van Dexter Lawrence een mooie tweede pick bij gekregen. #5 en #10 dus. In principe draften ze met Schoen correct de premium posities, al is van deze draft intussen wel gekend dat de beste talentjes op de non-premium positions zitten. Maar dan nog zou ik een tackle (om niet te varen als Joe Burrow) of cornerback niet uitsluiten. DE's vallen af, die hebben we dan weer wél genoeg.

Jeremiah Love, mja. Het zou toch straf zijn om hetzelfde te doen als aantal jaren geleden, nadat ze zoveel kritiek kregen voor de Saquon-pick. De O-line is er intussen wel beter aan toe, maar ik denk dat ze beter eerst de rest van de ploeg verder versterken, en ik vind Skattebo en Tracy ook wel dik oké. Giants worden gelinkt aan Jordyn Tyson, maar dat vind ik wat te risky. Ze zouden ook fan zijn van Caleb Downs, maar blijkbaar niet van Sonny Styles. Dat zou ook wel een rookgordijntje kunnen zijn, en met het vertrek van Dexter Lawrence hebben ze achter de D-line nu helemaal een kerel nodig die de run kan helpen stoppen.

Kortom: geen idee dus.

Gokje: enkele spots naar beneden traden van #5 en toch Styles of Downs oppikken, en een tackle of cornerback op #10. En WR in ronde 2.

De draft gaat vlot vooruit. Acht minuten per pick is wel een enorme verbetering tegenover 10 minuten.

Giants draften Arvell Reese op #5. Wauw. Niet verwacht dat die er ging zijn, maar ook niet verwacht dat de Giants hem zouden nemen met al Brian Burns, Abdul Carter en Thibodeaux op die posities. Premium positie, BPA qua talent en de rest bekijken we dan later wel. Oké, mooi mooi!

Titans doen het dan anders met Carnell Tate op 4 voor Ward, beetje hetzelfde voor de Cards met Love voor een toekomstige nieuwe QB. Giants hadden hen achterna kunnen gaan met offense voor Dart, maar dan toch liever zo. Helpt ook wel dat ik altijd fan ben van een goeie defense.

Mauigoa op #10. Een tackle was dan toch juist voorspeld. Opnieuw premium positie. Caleb Downs + Reese had wel episch geweest voor de defense, maar denk dat veel Giantsfans het (zeer) degelijke seizoen van Eluemunor op RT wat overschatten, en de gezondheid van Andrew Thomas is ook niet altijd optimaal. Goeie pick. Goeie tackles komen ook niet zomaar op de free agent markt.

Ty Simpson op #13 naar de Rams. Dit is toch wel weer een epic draft aan het worden.

Giants draften Arvell Reese op #5. Wauw. Niet verwacht dat die er ging zijn, maar ook niet verwacht dat de Giants hem zouden nemen met al Brian Burns, Abdul Carter en Thibodeaux op die posities. Premium positie, BPA qua talent en de rest bekijken we dan later wel. Oké, mooi mooi!
Ik gok dat ze gaan leuren met Thibodeaux eerlijk gezegd. Goeie pick in elk geval.

Mauigoa op #10. Een tackle was dan toch juist voorspeld. Opnieuw premium positie. Caleb Downs + Reese had wel episch geweest voor de defense, maar denk dat veel Giantsfans het (zeer) degelijke seizoen van Eluemunor op RT wat overschatten, en de gezondheid van Andrew Thomas is ook niet altijd optimaal. Goeie pick. Goeie tackles komen ook niet zomaar op de free agent markt.
Klopt. Daarom hoopte ik stiekem dat wij gewoon de RT van de future gingen draften. Maar neen...

Ty Simpson op #13 naar de Rams. Dit is toch wel weer een epic draft aan het worden.
Ik snap de logica van draft nu al de QB of the future zodat Stafford hem kan opleiden. Ik ben ook altijd curieus wat McVay kan maken van die jongen. Maar dit is gewoon een reach. Trade dan op zijn minst naar beneden zodat je wat latere ronde picks extra hebt.
Dat we geen WR draften in de eerste rond boeit me dan weer minder. Snead heeft een oog voor talent in de latere rondes dus dat komt goed. Maar O-line hulp had welkom geweest en de goeie vallen meestal toch niet zo diep.

Grappigste moment blijft wel de Steelers met Lemon 😅

Ik snap de logica van draft nu al de QB of the future zodat Stafford hem kan opleiden. Ik ben ook altijd curieus wat McVay kan maken van die jongen. Maar dit is gewoon een reach. Trade dan op zijn minst naar beneden zodat je wat latere ronde picks extra hebt.
😅
McVay zijn reactie al gezien? Blijkbaar zijn de papa van Simpson en Snead goeie vrienden. McVay is alles behalve enthousiast lijkt me.

Ik gok dat ze gaan leuren met Thibodeaux eerlijk gezegd. Goeie pick in elk geval.

Als fan van het team met de beste Edge rushers in de NFL, bij ons speelde Derek Barnett ook zo'n 400 snaps op een seizoen. Eigenlijk heb je echt wel 3 Edge rushers nodig waar je door kan roteren. Denk dat je wel gelijk hebt dat ze Thibodeaux vandaag nog gaan proberen traden. Al bij al mag je als Giants fans niet klagen, 2 keer BPA gegaan. Persoonlijk had ik wel Styles & Mauigoa gegaan.

Ik ben trouwens ook in mijn nopjes als Texans fan!

McVay zijn reactie al gezien? Blijkbaar zijn de papa van Simpson en Snead goeie vrienden. McVay is alles behalve enthousiast lijkt me.
Ja, dit wordt toch wel extra twijfelachtig zo. In principe zou het niet mogen, maar het zou niet de eerste keer zijn dat een gerespecteerde HC overruled wordt.

Zat McVay door vermoeidheid wat uit te zonen of was hij aan het denken: "Lemon of Bain, mijn god waarom niet Lemon of Bain?!!". Ergens is het ook maar body language, maar ja, zeker geen "steal of the draft"-gevoel hier.

Ik ben trouwens ook in mijn nopjes als Texans fan!
O-line was daar zeer dringend nodig daar, ja. Een Dak Prescott is destijds goed kunnen worden door die stevige Cowboys-lijn. Hetzelfde met Hurts bij de Eagles. En Daniel Jones bij de Colts vorig seizoen viel ook op. De snap nemen, even in een stille pocket genieten van hoe mooi blauw de hemel er die dag uitziet, je er vervolgens even aan herinneren dat je later op de dag eens naar de bomma moet bellen, om dan eens te denken waar je precies de bal naartoe gaat werpen.

Heb me intussen wat verdiept in Arvell Reese. Daar had ik weleens een beetje over gelezen, maar ook snel geklasseerd als "staat toch niet meer op het bord op #5". Blijkbaar zelfs een iets betere LB dan Edge, dus dat kan nog ideaal worden. Starten als OLB en soms kunnen (leren) pass rushen. Abdul Carter kan dat volgens mij ook wel wat. Dus als de Giants Thibodeaux zouden bijhouden kunnen ze het wat op zijn Cruijffs doen met "totaalfootball" 😅 En Mauigoa zou evt als RG kunnen beginnen, dat zou ook mooi zijn.

Op 2.05 is er nog plek voor een CB, WR of DT, en die drie posities staan toevallig nog best hoog bij het leftover talent. Denzel Boston, Germie Bernard. Colton Hood... Misschien is de defense regelen toch net iets nuttiger nu met een DT of CB . En WR dan voor een ronde later laten. Die class had geen megatopper bovenaan maar is wel weer redelijk diep. Afin, denk dat er hier nog een derde nuttige speler kan bij komen.

Terug
Bovenaan