Die minister die net tot een celstraf veroordeeld is voor haar migratiebeleid bedoel je?Als je ziet hoe de Socialdemokraterne in Denemarken het doet...Vlinks draagt mijn interesse wel weg.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die minister die net tot een celstraf veroordeeld is voor haar migratiebeleid bedoel je?Als je ziet hoe de Socialdemokraterne in Denemarken het doet...Vlinks draagt mijn interesse wel weg.

Erm, nee. Die is van de Venstre (liberalen).

Sorry, dit is fakenews en stemmingmakerij.Die minister die net tot een celstraf veroordeeld is voor haar migratiebeleid bedoel je?![]()
En toch gebruik je een foute veralgemening, die enkel maar dient om iemand of een bepaalde strekking te polariseren. Nogal Trumpiaans imo.Een voor haar belangrijke pijler van haar migratiebeleid (en inbreuk op internationaal recht) + gelogen over bepaalde zaken tegen het parlement als je correct wil zijn. Dat ik dat dan afkort met haar migratiebeleid is nu niet echt de pointe die je hier zou moeten uithalen.
In 2016 vroeg Støjberg asielcentra om koppels te scheiden waar de vrouw als minderjarige was getrouwd. Ze kondigde dat groots aan op sociale media: haar boodschap was dat Denemarken geen oude mannen tolereerde die hier kwamen met hun ‘kindbruidjes’ uit ‘dwanghuwelijken’...
Dat Støjberg een inbreuk beging op die internationale verdragen is één zaak. Daarbovenop maakte ze bestuursfouten die in Denemarken zwaar doorwegen. Toen het Folketing (parlement) haar ondervroeg over de juridische haalbaarheid, loog ze. Later hield ze details achter over de dossiers van de ‘kindbruidjes’ voor de Ombudsman, die ze opvroeg. Zulke inbreuken op de ‘ministeriële verantwoordingsplicht’ zijn in Denemarken strafbaar.
![]()
De hardliner wordt teruggefloten
Als minister van Migratie scheidde Inger Støjberg asielzoekende kindbruiden van hun echtgenoten. Een ambtsmisdrijf, volgens de Deense justitie, die haar ve...www.standaard.be
Met de verkiezingen rekent het planbureau (een deel van) de programma's door. Daarin zou grotendeels het duidelijk moeten worden.Hoe je dat concreet gaat doen als er meer uit het buideltje wordt gehaald dan erin gaat is de hamvraag.
Extreem zou ik ze niet echt noemen (op basis van hun programma)... Echter, ze gaan wel erg kort door de bocht met hun miljonairstaks.Los van hun vermeende buitenlandse lijn, dat maakt de pvda zo extreem? Zie mensen dat typen maar welke voorstellen hebben zij die als extreem bestempeld kunnen worden?
Het voorstel is alvast begrijpbaar en beperkt zich tot de bovenste groep allerrijksten.Extreem zou ik ze niet echt noemen (op basis van hun programma)... Echter, ze gaan wel erg kort door de bocht met hun miljonairstaks.
Ik wou dat er ook een (niet-betalende) adblock bestond voor de YouTube-app zoals in de browser.
Dat hangt af van de grens he... PVDA legt die nu op 1 MIO vermogen met een vrijstelling voor de eigen eerste woning tot 500.000. Progressief stijgend van 1% tot 2MIO dan 2% en 3% voor alles vanaf 3 MIO...Het voorstel is alvast begrijpbaar en beperkt zich tot de bovenste groep allerrijksten.
In een van de vele versies van de woonbonus is de eigen en enige woning bepaald. Zoiets kan dus wel.- Wat is de eigen eerste woning precies?
Ik denk dat Vooruit wel in dat gat zal springen tegen 2024. Het staat in de sterren geschreven dat Rousseau voor zijn partijvernieuwing voor een groot deel de mosterd bij de Denen zal halen, ten eerste omdat het daar bewezen gewerkt heeft en ook om terug terrein te winnen van VB hier.Als je ziet hoe de Socialdemokraterne in Denemarken het doet...Vlinks draagt mijn interesse wel weg.
PVDA spreekt in hun voorstel van "eigen, eerste woning", letterlijk...In een van de vele versies van de woonbonus is de eigen en enige woning bepaald. Zoiets kan dus wel.
Duh, ik geef maar aan wat een mogelijke interpretatie kan worden omdat er tussen partijstandpunt en wettekst nog wel wat stappen zitten. Het is niet zo'n gekke gedachte, ik denk niet dat een partijstandpunt zo op de letter moet gelezen worden, da's alles.PVDA spreekt in hun voorstel van "eigen, eerste woning", letterlijk...
Vermindering registratierechten spreekt van de "eigen en enige woning". Lijkt me iets anders te zijn. Namelijk dat je bij aankoop de verminderde registratierechten kan genieten als je nog geen andere woning bezit (enige). Eigen betekent dat je de woning betrekt.
Bedoelt PVDA dat de vrijstelling geldt op de eerste woning die je hebt aangekocht? Er staat geen verdere uitleg bij.
Als je als gezin 2 miljoen hebt, dan ben je misschien niet "superrijk", maar toch al "zeer rijk". Al is dat vooral een kwestie van semthaniek. Dat je dan wat peanuts aan belastig moet gaan betalen en doen alsof deze mensen dan plots "geviseerd" worden, sorry, maar dat vind ik belachelijk. Dat is bijna gelijk GL Bouchez die ook denkt dat de middenklasse een paar huizen op overschot heeft over het algemeen.PVDA spreekt in hun voorstel van "eigen, eerste woning", letterlijk...
Vermindering registratierechten spreekt van de "eigen en enige woning". Lijkt me iets anders te zijn. Namelijk dat je bij aankoop de verminderde registratierechten kan genieten als je nog geen andere woning bezit (enige). Eigen betekent dat je de woning betrekt.
Bedoelt PVDA dat de vrijstelling geldt op de eerste woning die je hebt aangekocht? Er staat geen verdere uitleg bij.
Stel dat bij die miljonairstaks (dus belast boven 1 MIO vermogen) de vrijstelling voor de eigen en enige woning zou gelden, dan gaan er velen, door erfenis, op een bepaald moment boven dat miljoen vermogen klimmen en in concrete bovenop de erfenisbelasting nog 's een miljonairstaks mogen ophoesten. En in dat geval worden niet de superrijken geviseerd.
Vooruit moet ook niet zoals de Deense sociaaldemocraten worden. Een coalitie N-VA + sociaaldemocraten is al zo goed als Deens model. Alleen in de praktijk misschien iets minder sociaal progressiever door de grotere stempel van N-VA. Natuurlijk moet er nog zeker een derde politieke familie erbij als partner, en die zal het totaalplaatje beinvloeden.Ik denk dat Vooruit wel in dat gat zal springen tegen 2024. Het staat in de sterren geschreven dat Rousseau voor zijn partijvernieuwing voor een groot deel de mosterd bij de Denen zal halen, ten eerste omdat het daar bewezen gewerkt heeft en ook om terug terrein te winnen van VB hier.
De SPA heeft in het verleden ook genoeg staatshervormingen gesteund en bevoegdheden richting Vlaanderen gehaald, en ze zitten daar ook nog met ex-VU en Spirit volk, dus als het moet zijn die wel Vlaamsgezinder te krijgen.
MO had enkele jaren terug trouwens enkele interessante stukken over het Deense model.