Ik heb de afweging ook nog eens gemaakt dit weekend en onder de streep met makelaarskosten, geld onbeschikbaar etc. heb ik geen obligatie gevonden die me echt overtuigde tov een Keytrade High Fidelity bv.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Obligaties zijn vrij liquide hoor, dat geld is niet onbeschikbaar.Ik heb de afweging ook nog eens gemaakt dit weekend en onder de streep met makelaarskosten, geld onbeschikbaar etc. heb ik geen obligatie gevonden die me echt overtuigde tov een Keytrade High Fidelity bv.
Je moet zelf weten voor welk product je wilt gaan, maar die redenen hierboven lijken mij niet toepasbaar als je obligaties koopt? Bij Degiro is de makelaarskost 3€ en je geld is niet onbeschikbaar, je kan die obligatie zelfs terug verkopen dezelfde dag dat ze je aankoopt. Bij dat spaarproduct van Keytrade moet je geld 12 maanden vaststaan vooraleer je hun rente krijgt.Ik heb de afweging ook nog eens gemaakt dit weekend en onder de streep met makelaarskosten, geld onbeschikbaar etc. heb ik geen obligatie gevonden die me echt overtuigde tov een Keytrade High Fidelity bv.
FR0013299435 Renault lijkt ook interessant.
Deutsche Börse: Aktien, Kurse, Charts und Nachrichten
www.boerse-frankfurt.de
Idd, best mooi, maar 2 bedenkingen:
Die YTM van 3.79% daalt naar 3.44% als je de RV van de 1% coupon aftelt.
Die bond is callable, dat verhoogt het rendement (lichtjes). De kans dat hij hierdoor vroegtijdig wordt stopgezet is klein, maar de mogelijkheid bestaat wel.
RV, beurstax, ... Op die staatsobligaties die ik hierboven vermeld is geen van beiden verschuldigd (en Degiro houdt de beurstaks ook niet automatisch in als je dit zo in je instellingen hebt aangeduidt).Als ik deze obligatie koop op Degiro, betaal ik dan enkel RV op de couponrente?
hoe "lees" ik dit best.investeer 10.000€ in 1 bond, en krijg dan 15,39€ / maand ? (ik zie Int / M -> is M = maand ?)
Die P is de prijs waartegen je de obligatie koopt, dus bijv. de eerste zou je kopen tegen 99.11€ en op de maturity (vervaldag) krijg je dan 100€ terug per 99.11€ die je hebt geinvesteerd.hoe "lees" ik dit best.investeer 10.000€ in 1 bond, en krijg dan 15,39€ / maand ? (ik zie Int / M -> is M = maand ?)
bedankt,
Ik probeer het te zien, want theoretisch weet ik dat obligaties een interessante toevoeging kunnen zijn. Zie je iets mis met onderstaande berekening voor ISIN: XS2350621863? Die heeft een vervaldag +- binnen een jaar dus het geld staat zowel op de spaarrekening als via de obligatie even lang vast.Je moet zelf weten voor welk product je wilt gaan, maar die redenen hierboven lijken mij niet toepasbaar als je obligaties koopt? Bij Degiro is de makelaarskost 3€ en je geld is niet onbeschikbaar, je kan die obligatie zelfs terug verkopen dezelfde dag dat ze je aankoopt. Bij dat spaarproduct van Keytrade moet je geld 12 maanden vaststaan vooraleer je hun rente krijgt.
Ik ga binnenkort een vastgoedinvestering doen en moet het geld over een dikke maand op tafel leggen. Ik heb het nu geïnvesteerd in die Duitste staatsbon (en voeg daar nog aan toe binnen de maand), net omdat ik dan die rentevoet kan opstrijken en de obligatie voor 5-6 weken kan vasthouden. Dat zou met die Fidelity onmogelijk zijn. Bij die staatsbonnen heb je ook de mogelijkheid om een rentevoet nu voor 10 jaar vast te klikken, met die spaarrekening van Keytrade is dat onmogelijk.
| Bedrag | 3400 | |||||
| Keytrade High Fidelity | 1,80% | Obligatie | ||||
| Gekocht | 1-6-2025 | |||||
| Vervaldag | 14-6-2026 | |||||
| Coupon | 0% | |||||
| Prijs | 97,85 | |||||
| Terugbetaling | 100 | |||||
| Frequentie | 1 | |||||
| Rendement | 2,120% | |||||
| Opbrengst per jaar | 61,2 | € | Opbrengst per jaar | 72,08 | € | |
| Opbrengst bij maturiteit | 3474,71 | € | ||||
| Makelaarskost | 30 | € | ||||
| Werkelijke opbrengst | 63,41 | Werkelijke opbrengst | 44,71 | € |
Als je maar 3400 euro te besteden hebt dan vreten de kosten de yield op 1j inderdaad op bij Bolero. Doe eens de rekensom voor 10k euro en/of maturiteiten over een paar jaar.Ik probeer het te zien, want theoretisch weet ik dat obligaties een interessante toevoeging kunnen zijn. Zie je iets mis met onderstaande berekening voor ISIN: XS2350621863? Die heeft een vervaldag +- binnen een jaar dus het geld staat zowel op de spaarrekening als via de obligatie even lang vast.
Bolero heeft hoge makelaarskosten, maar zelfs al zouden die € 0 bedragen, is de opbrengst van High Fidelity even hoog lijkt mij?
Bedrag 3400Keytrade High Fidelity 1,80%Obligatie Gekocht 1-6-2025Vervaldag 14-6-2026Coupon 0%Prijs 97,85Terugbetaling 100Frequentie 1Rendement 2,120%Opbrengst per jaar 61,2€ Opbrengst per jaar 72,08€ Opbrengst bij maturiteit 3474,71€ Makelaarskost 30€ Werkelijke opbrengst 63,41Werkelijke opbrengst 44,71€
Als je maar 3400 euro te besteden hebt dan vreten de kosten de yield op 1j inderdaad op bij Bolero. Doe eens de rekensom voor 10k euro en/of maturiteiten over een paar jaar.
Heb het hier al eens gezet maar obligaties koop ik met maturiteiten met een interval van 1-2j en schijven van 10 of 20k euro. Zo komt er elk jaar/elke twee jaar 10-20k kostenloos vrij, moesten we dat geld nodig hebben, zo niet kan je een nieuwe obligatie kopen die pas matureert over een aantal jaar (de langstlopende in portefeuille + 1a2 jaar). Op die manier smelten uw makelaarskosten weg.wamt ze worden uitgesmeerd over meerdere jaren, de yields zijn veelal ook hoger op langere termijn. Zo haal je wel 3% netto op langere termijn momenteel.
Je hebt natuurlijk wel een redelijk potje (tientallen k) nodig hiervoor.
Met een spaarrekening weet je nooit waar je eindigt, de basis rente kan altijd wijzigen, en de trend is naar beneden momenteel.
Ik zoek via https://www.boerse-frankfurt.de/bonds/searchBedankt om je strategie te delen, altijd interessant. Ik ben er me van bewust dat de basisrente inderdaad een onzekere factor is die je bij een obligatie vermijdt.
Kun je delen welke obligatie +-3% netto geeft?
Ik heb een lijstje van zero coupon staatsbons (zodat geen RV verschuldigd is) in excel en ik update die prijzen dan om de zoveel tijd.Via welke weg vindt u deze staatsbons?

Ik heb een lijstje van zero coupon staatsbons (zodat geen RV verschuldigd is) in excel en ik update die prijzen dan om de zoveel tijd.
Zie volledige lijst hieronder (let wel: niet alle prijzen zijn geüpdated).
![]()
Als je nog interessante 0% bonds aantreft, laat het me gerust weten
Het probleem is ook dat ze niet altijd via Degiro te koop zijn, vaak wel via IBKR maar die hun fees lopen echt wel op voor aankopen > 100k€.
Als je de staggered approach implementeert (zie mijn post hier) en voor de rest buy&hold stocks/etfs bent, kan je al een mooi bedrag (paar 100k) in ZCBs steken om elk jaar mooi je vrijstelling te vullen? Zo rijk zijn we hier (nog) niet.Is de charme van ZCB niet wat voorbij als je onrechtstreeks 10% roerende voorheffing betaald via de meerwaarde tax ?

Neen, want dan is nog altijd superieur aan een spaarrendement. En zie post hierboven, er zijn manieren om die meerwaarde tax te minimaliseren.Is de charme van ZCB niet wat voorbij als je onrechtstreeks 10% roerende voorheffing betaald via de meerwaarde tax ?