Obligaties

Start = 21 november in de ochtend. Intekenen diezelfde dag voor 17u30 = zekerheid dat je ze kan aankopen
Is het doelbedrag tegen dan bereikt? Dan kunnen ze de inschrijvingsperiode (asap) stopzetten.
Ze gaan proportioneel toekennen. 10k vragen om 4k te krijgen. Of whatever het zal zijn.

Iemand enig idee of het geld waarvoor je wenst in te schrijven al op dat moment beschikbaar moet zijn op die effectenrekening?

Ik zie dat de plaatsing beperkt is tot KBC, ING en Belfius. Ik heb bij geen enkele een actieve rekening, wel een lege en nooit gebruikte effectenrekening bij Bolero.
Met die laatste zou ik dus wel kunnen inschrijven voor de cash die ik daar tegen morgen nog krijg, lijkt me ook gedoe.

Iemand enig idee of het geld waarvoor je wenst in te schrijven al op dat moment beschikbaar moet zijn op die effectenrekening?

Ik zie dat de plaatsing beperkt is tot KBC, ING en Belfius. Ik heb bij geen enkele een actieve rekening, wel een lege en nooit gebruikte effectenrekening bij Bolero.
Met die laatste zou ik dus wel kunnen inschrijven voor de cash die ik daar tegen morgen nog krijg, lijkt me ook gedoe.

Nope. Cash moet er zijn op inschrijvingsdatum. Bij Bolero kun je zowiezo 30% in het rood gaan.

Ik zie dat de plaatsing beperkt is tot KBC, ING en Belfius.
Bij ING is het blijkbaar enkel voor specifieke beleggingsprofielen / relaties. Ik heb daar een "actieve" effectenrekening (Self Invest) maar ik kan daar dus als ING klant geen kinepolis obligaties kopen. Ach ja niet dan hé. :)

Ik had dit beter eerst nagevraagd bij ING zelf want via de site van kinepolis en via de media helemaal niet duidelijk.
Daarom dat ING er ook geen publieke reclame voor maakt.

Via KBC (Bolero) en Belfius is het wél open voor alle klanten.

Laatst bewerkt:
Nope. Cash moet er zijn op inschrijvingsdatum. Bij Bolero kun je zowiezo 30% in het rood gaan.
Niet dus, blijkt nu. Bij Bolero moet de cash effectief beschikbaar zijn op mijn rekening, zoniet wordt mijn order geweigerd.
En aangezien BNP geen instant overschrijvingen boven 5k toelaat ga ik het daarbij moeten houden... als er straks nog zwaar overingeschreven wordt is het de moeite niet meer :tongue:

Bij ING heb ik deze zien staan. Toen ik wou inschrijven moest ik eerst een pdf downloaden met de voorwaarden.
Echter kreeg ik steeds een fout bij het downloaden.
Uiteindelijk alles afgesloten en de app opnieuw gestart en dan was de obligatie nergens meer terug te vinden...

Via belfius dan geprobeerd.
Daar is het wel gelukt, maar het geld moest effectief al op de rekening staan om in te tekenen.

Niet dus, blijkt nu. Bij Bolero moet de cash effectief beschikbaar zijn op mijn rekening, zoniet wordt mijn order geweigerd.
En aangezien BNP geen instant overschrijvingen boven 5k toelaat ga ik het daarbij moeten houden... als er straks nog zwaar overingeschreven wordt is het de moeite niet meer :tongue:
Ik heb 0 euro staan en juist 7000 besteld...

Bij ING heb ik deze zien staan. Toen ik wou inschrijven moest ik eerst een pdf downloaden met de voorwaarden.
Echter kreeg ik steeds een fout bij het downloaden.
Uiteindelijk alles afgesloten en de app opnieuw gestart en dan was de obligatie nergens meer terug te vinden...

Via belfius dan geprobeerd.
Daar is het wel gelukt, maar het geld moest effectief al op de rekening staan om in te tekenen.
Echt raar daar bij ING hoor. Zo ga je toch niet met je klanten om? Die obligaties zijn erg populair dus als het niet voor elke klant beschikbaar is mochten ze dat wel eens ergens melden he.

Swoit dan is het voor mij het sop de kolen niet meer waard. Ik krijg het schijt van 'onduidelijkheid'. Dan hoeft het voor mij niet meer.

Laatst bewerkt:
Bij ING is het blijkbaar enkel voor specifieke beleggingsprofielen / relaties. Ik heb daar een "actieve" effectenrekening (Self Invest) maar ik kan daar dus als ING klant geen kinepolis obligaties kopen. Ach ja niet dan hé. :)

Ik had dit beter eerst nagevraagd bij ING zelf want via de site van kinepolis en via de media helemaal niet duidelijk.
Daarom dat ING er ook geen publieke reclame voor maakt.

Via KBC (Bolero) en Belfius is het wél open voor alle klanten.

Het gaat precies met zowel "lege" rekeningen als "volle" rekeningen.

Zijn er nu kosten verbonden via Bolero? Uitleg erbij is mij niet zo duidelijk. Via het intekenen lijkt er mij wel een makelaarsloon aangerekend te worden, maar ik weet niet of het effectief opgevraagd wordt bij uitvoering.

Zijn er nu kosten verbonden via Bolero? Uitleg erbij is mij niet zo duidelijk. Via het intekenen lijkt er mij wel een makelaarsloon aangerekend te worden, maar ik weet niet of het effectief opgevraagd wordt bij uitvoering.

Geen kosten hier. Enkel voorstel van kosten die je bij verkoop zou hebben. Wat uiteraard logisch is dat je dan kosten zou hebben want gewoon order op secundaire markt.

Bizar, hier wat getest en het ging enkel voor het bedrag dat cash beschikbaar was. 5k ging, 6k niet meer.

Geen kosten.

Hier ook maar 20% toegekend, zo wordt het wel heel weinig.

Nu eens uitvogelen wat ik met de resterende 80% op die Bolero-rekening doe, cash terugstorten naar een niet-KBC rekening is blijkbaar pokkeduur :laugh:

Hier ook maar 20% toegekend, zo wordt het wel heel weinig.

Nu eens uitvogelen wat ik met de resterende 80% op die Bolero-rekening doe, cash terugstorten naar een niet-KBC rekening is blijkbaar pokkeduur :laugh:
really? Bij Degiro/IBKR is dat 0€.
Voor de rest -> Nog verschillende interessante obligaties hoor.

really? Bij Degiro/IBKR is dat 0€.
Voor de rest -> Nog verschillende interessante obligaties hoor.
Het is me niet 100% duidelijk, het enige dat ik in de tarievenlijst kan terugvinden is:

1764143519668.png

Bij gelegenheid vraag ik het wel eens na maar goed, ik ging nu inderdaad wat andere (zero-coupon) obligaties kopen. Die kunnen dan perfect bij Bolero blijven staan.

Belfius: 15k gevraagd, 8k gekregen.

Als ik zo eens kijk naar de verdeling, wetende dat ze tussen de 100 en 150 miljoen wouden ophalen, vermoed ik dat er voor +300 miljoen werd ingetekend op dag 1

Het is me niet 100% duidelijk, het enige dat ik in de tarievenlijst kan terugvinden is:

Bekijk bijlage 46064

Bij gelegenheid vraag ik het wel eens na maar goed, ik ging nu inderdaad wat andere (zero-coupon) obligaties kopen. Die kunnen dan perfect bij Bolero blijven staan.
Idd, 50€ fee dus voor een transfer naar Crelan/Argenta/...
Zotste fee die ik daar al voor ben tegengekomen.
Belfius: 15k gevraagd, 8k gekregen.
Als ik zo eens kijk naar de verdeling, wetende dat ze tussen de 100 en 150 miljoen wouden ophalen, vermoed ik dat er voor +300 miljoen werd ingetekend op dag 1
Alleszins een overrompeling, in hindsight veel te hoge yield aangeboden door Kinepolis. Natuurlijk ook wel veel media coverage waardoor er velen op zijn afgestormd. Ik zou nog eens terug moeten kijken, maar er moeten toch nog goede firma's zijn die 5% bruto bieden.

Alleszins een overrompeling, in hindsight veel te hoge yield aangeboden door Kinepolis. Natuurlijk ook wel veel media coverage waardoor er velen op zijn afgestormd. Ik zou nog eens terug moeten kijken, maar er moeten toch nog goede firma's zijn die 5% bruto bieden.
Dus 300+ miljoen quasi uitsluitend via KBC (Bolero) en Belfius na amper 8 uur? Niet slecht.
(Via ING was het beperkt)

De media aandacht heeft voor een stormloop gezorgd. Hadden ze dit op voorhand geweten dan was het percentage 4 ipv 5% hé. Of ze hadden dan meer opgehaald (500 miljoen ipv 150 miljoen).

Maar ja achteraf praten is gemakkelijk.

---

Achteraf bezien was het misschien wel goed dat ik het zo gelaten heb na die sh*t met ING (ja ik benoem dit zo, de manier waarop ING de aankoop regelde was gewoon niet goed). Ik wilde er 2000€ insteken. +-20% = 400€. Dat was de moeite niet waard. :tongue:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan