Obligaties

Bolero: 10k gevraagd en 3k gekregen. Ik kijk nog even verder voor andere obligaties voor de rest.

Wordt telkens minder en minder via Bolero. Heb nu de Vandemoortele, SDWorx en nu Kinepolis. Eerste keer was het 60-70% gekregen, 2e keer 40-50%, nu 30%.

Volgende keer ga ik 4x zoveel vragen en dan alles krijgen en hang ik er aan -_-

Het is me niet 100% duidelijk, het enige dat ik in de tarievenlijst kan terugvinden is:

Bekijk bijlage 46064

Bij gelegenheid vraag ik het wel eens na maar goed, ik ging nu inderdaad wat andere (zero-coupon) obligaties kopen. Die kunnen dan perfect bij Bolero blijven staan.
Zijn dat niet enkel de kosten voor transfer van een aandelen / obligatie positie? 50 EUR zou mij straf lijken om geld te transferen. En je kan klant worden bij bolero zonder kbc rekening ook (met zo kosten doet niemand dat toch)

Zijn dat niet enkel de kosten voor transfer van een aandelen / obligatie positie? 50 EUR zou mij straf lijken om geld te transferen. En je kan klant worden bij bolero zonder kbc rekening ook (met zo kosten doet niemand dat toch)
Ik zou dat ook verwachten maar elders in de tarievenlijst is niets te vinden, en cash is ook gewoon een 'positie' dus valt perfect onder die definitie. Dat, en ik vertrouw niemand meer op dat vlak :tongue:

Ik zou dat ook verwachten maar elders in de tarievenlijst is niets te vinden, en cash is ook gewoon een 'positie' dus valt perfect onder die definitie. Dat, en ik vertrouw niemand meer op dat vlak :tongue:
Cash transfers is 0 euro hoor. Wij hebben Bolero rekeningen en al wel wat cash in en uit transfers uitgevoerd naar andere banken en dat kost niets.

Is cash echt een positie? Je hebt toch gewoon een effectenrekening met cash en posities op. Dat is dan toch gewoon een overschrijving tussen rekeningen, ook bv eentje van Argenta?

Is cash echt een positie? Je hebt toch gewoon een effectenrekening met cash en posities op. Dat is dan toch gewoon een overschrijving tussen rekeningen, ook bv eentje van Argenta?
Ik denk zelfs dat het bij wet verboden is om kosten aan te rekenen voor overschrijven van geld binnen Europa.

Wordt telkens minder en minder via Bolero. Heb nu de Vandemoortele, SDWorx en nu Kinepolis. Eerste keer was het 60-70% gekregen, 2e keer 40-50%, nu 30%.

Volgende keer ga ik 4x zoveel vragen en dan alles krijgen en hang ik er aan -_-
Bij mijn ouders ook zo'n 6.250 van de 25k die ze wilden investeren in de Kinepolis obligaties.
Ik hoop dat ze bij Kinepolis nu ook intern eens reflecteren op die veel te hoge rente die ze geboden hebben, ook weggegooid geld voor hun. Met 4% hadden ze het imo evengoed kunnen ophalen.

Bij mijn ouders ook zo'n 6.250 van de 25k die ze wilden investeren in de Kinepolis obligaties.
Ik hoop dat ze bij Kinepolis nu ook intern eens reflecteren op die veel te hoge rente die ze geboden hebben, ook weggegooid geld voor hun. Met 4% hadden ze het imo evengoed kunnen ophalen.

Als ze nog geld moeten kwijt raken. Beauvent en Ecopower doen een grote ronde binnenkort. De moeite om eens naar te kijken.

Mijn enige concern is dat ze giga ronde doen en die windmolen zal er niet onmiddellijk staan. Ondertussen moeten al die mondjes wel gevoed worden terwijl de return producing asset nog in opbouw is...

Als ze nog geld moeten kwijt raken. Beauvent en Ecopower doen een grote ronde binnenkort. De moeite om eens naar te kijken.

Mijn enige concern is dat ze giga ronde doen en die windmolen zal er niet onmiddellijk staan. Ondertussen moeten al die mondjes wel gevoed worden terwijl de return producing asset nog in opbouw is...
Ik heb nu ongeveer 15k€ in wind coöperatieves zitten, ik zit nu net aan het RV plafond (250€) dat ik nog mag terugvorderen. Op Wind Together krijg ik 5% en Lumiwind 4.4%. Als ik er nu nog aan toevoeg is dat geen netto rendement meer, maar wel nog altijd beter dan wat een termijnrekening biedt. Wel opletten met de minimum beleggingstermijn, je kan je geld er in principe niet uithalen de eerste 5Y.

Iemand nog wat ZCB (bv. DE) gespot met wat langere looptijden dan bv. DE0001102408 (augustus '25)?
Ik heb zonet snel even wat Duitse op korte termijn opgelijst - nog zonder enig verder nazicht inzake actuele prijs en fiscaliteit.

1773606599319.png

EDIT: update tabel om verwarring te vermijden.

Laatst bewerkt:
Ik heb zonet snel even wat Duitse op korte termijn opgelijst. Let op: op basis van laatste prijs, geen rekening houdend met transactiekosten.

Bekijk bijlage 48785
Die prijzen kloppen toch niet, zal niet van een liquide markt afkomstig zijn. Die tweede bv. heeft een grote bid ask spread en je noteert de bid price... Die is bovendien serieus onder pari uitgegeven dus wat taxatie betreft ook niet interessant.

Die prijzen kloppen toch niet, zal niet van een liquide markt afkomstig zijn. Die tweede bv. heeft een grote bid ask spread en je noteert de bid price... Die is bovendien serieus onder pari uitgegeven dus wat taxatie betreft ook niet interessant.

Vandaar dat ik ook uitdrukkelijk zei laatste prijs 😄
Dit zijn nog niet de juiste yields om een keuze op te maken, hierna duik ik verder in de details, volumes en actuele prijzen en dan kies ik. Die cijfers zijn per definitie niet echt relevant om hier te posten want dat wijzigt continu.

Vandaar dat ik ook uitdrukkelijk zei laatste prijs 😄
Dit zijn nog niet de juiste yields om een keuze op te maken, hierna duik ik verder in de details, volumes en actuele prijzen en dan kies ik. Die cijfers zijn per definitie niet echt relevant om hier te posten want dat wijzigt continu.
Dan zou ik enkel de ISIN en datum vermelden want nu is het verwarrend imo.

Deze is beter
BE0000351602

Prijs 96.018€
Geannualiseerd rendement van 2.80% tot vervaldatum in oktober 2027.

Er is een gelijkaardige BE 0% coupon die loopt tot oktober 2031, die geeft ongeveer 3.07%, maar daar zit je dan in principe langer mee vast (als je vasthoudt tot maturity).

Beiden zijn wel superieur aan wat de banken nu bieden als risicovrije rentes. Wel geen idee of je hierop de meerwaardebelasting moet verrekenen, in principe verkoop je die bonds niet, je houdt ze tot maturity.

. Wel geen idee of je hierop de meerwaardebelasting moet verrekenen, in principe verkoop je die bonds niet, je houdt ze tot maturity.
Obligatie onder pariteit kopen en bijhouden tot einde is meerwaarde, dus ja, dat is meerwaardebelasting.
En alle rentes die je onderweg collecteert tot dan 30% RV.

Laatst bewerkt:
Obligatie onder pariteit kopen en bijhouden tot einde is meerwaarde, dus ja, dat is meerwaardebelasting.
En alle rentes die je onderweg collecteert tot dan 30% OV.
Er zit geen rente op, het is een 0% obligatie.
Voor de meerwaardebelasting moet de impact dan wel nog verrekend worden.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan