Okami Sequel

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
okami2.png

release: TBA
dev: action-adventure
dev: Clovers

Hideki Kamiya werkt aan een vervolg op het prachtige Okami.

Life in this world revives. The Okami sequel is underway!

The long-awaited project is now in motion. It might be some time until you hear from us again, but we hope you are as excited as we are for this project.

Holy fucking shit! Ik heb het afgelopen jaar gedacht dat de okami-fans meer copium huffen dan de bloodborne-mensen, maar dit is echt geweldig nieuws. Hideki Kamiya terug als director geeft me goeie moed... Okami (PS2/Wii) is de beste Zelda-game die niet echt een Zelda-game is.

Beste reveal van de show voor mij. Ik dacht echt dat we nooit meer een sequel zouden zien.

Wie is hier over gevallen toen ze in de kelder rond liepen te zoeken naar ideeën seg :p

Boo this man!

Als ge Kamiya (en zijn protege Ikumi Nakamura ) zijn interviews af en toe ziet passeren online is het wel duidelijk dat hij al langer probeerde om een Okami-sequel van de grond te krijgen.

Okami is een passion-project zoals Kunitsu-gami path of the goddess ook dit jaar bleek te zijn. Gemaakt met unieke ideeën en een diep respect voor Japanse mythologie & folklore dat uitblinkt in elk van de gameplay.

Soundtrack -> S-tier
World/Characters/lore -> S-tier
Combat -> B-tier (te makkelijk, simpele loop van light & heavy-attacks met een beetje variatie dankzij de brush-techniques)
Verkenning/puzzel-ontwerp -> S-tier

Als ik het goed herinner was Okami een van de laatste ps2-games juist voor de launch van PS3. Unaniem geprezen, maar minder dan een miljoen verkocht denk ik? Ik ben blij dat voorlopig nog niets gezegd is over platforms à la Switch-exclusives gelijk Bayonetta 3 die worstelt met 30fps

Boo this man!

Als ge Kamiya (en zijn protege Ikumi Nakamura ) zijn interviews af en toe ziet passeren online is het wel duidelijk dat hij al langer probeerde om een Okami-sequel van de grond te krijgen.

Okami is een passion-project zoals Kunitsu-gami path of the goddess ook dit jaar bleek te zijn. Gemaakt met unieke ideeën en een diep respect voor Japanse mythologie & folklore dat uitblinkt in elk van de gameplay.

Soundtrack -> S-tier
World/Characters/lore -> S-tier
Combat -> B-tier (te makkelijk, simpele loop van light & heavy-attacks met een beetje variatie dankzij de brush-techniques)
Verkenning/puzzel-ontwerp -> S-tier

Als ik het goed herinner was Okami een van de laatste ps2-games juist voor de launch van PS3. Unaniem geprezen, maar minder dan een miljoen verkocht denk ik? Ik ben blij dat voorlopig nog niets gezegd is over platforms à la Switch-exclusives gelijk Bayonetta 3 die worstelt met 30fps
Ik vind Okami cool hoor xD

Maar ik had echt nooit verwacht dat iemand dit ooit ging effectief oprapen en overwegen, een remake mss, maar een 2de deel, daar verschiet ik van. Maar ik ben niet ontevreden hoor, in tegendeel. Gewoon ik had het niet verwacht.

Edit: Kheb de game zelf nog liggen op PS2.

Ik vind Okami cool hoor xD

Maar ik had echt nooit verwacht dat iemand dit ooit ging effectief oprapen en overwegen, een remake mss, maar een 2de deel, daar verschiet ik van. Maar ik ben niet ontevreden hoor, in tegendeel. Gewoon ik had het niet verwacht.

Edit: Kheb de game zelf nog liggen op PS2.
Ik ben niet opgebleven voor de awards, gewoon 's ochtends naar r/games gegaan en de top-posts gecheckt en t was een van die zeldzame momenten dat k "emotioneel" wordt bij een game-announcement.

De man die op de drum begint te spelen, het vage begin van de trailer en dan de herkenbare melodie die men nostalgie triggert.

Het is inderdaad een beetje "out of the blue" hoe we, na jaren bedelen en een middelmatige DS-game plots een bevestiging krijgen.

GepxKs_aUAAouvH

Gebaseerd op zijn statement en eerdere interviews geloof ik dat hij zeer veel moeite heeft moeten doen om de Capcom-top te overtuigen. Tevens is er ook het gegeven dat Kamiya "allegedly" een zeer moeilijk man / mens is om mee te werken.

Het feit dat Capcom goedkeuring heeft gegeven voor het gebruik van de licentie/IP doet mij ergens een beetje hopen dat het gamebedrijf is dat een beetje geeft om zijn (oude) fans... kuch Sony kuch. Nu ja, dat is misschien mijn bias als fan. Okami is in mijn persoonlijke top 10, misschien zelfs top 5.

Nooit in geraakt. Dat gebrabbel kon je denk in de ps3 versie nog niet afzetten. En dat was quasi non-stop.
Ik denk wel da'k een beetje lijd aan misofonie.

Oudere Monster Hunter games zoals 4U yelpt die kat ook om de 1.3 seconden.. waarom.
Het feit dat Capcom goedkeuring heeft gegeven voor het gebruik van de licentie/IP doet mij ergens een beetje hopen dat het gamebedrijf is dat een beetje geeft om zijn (oude) fans
Ze zijn verre van perfect, maar ik denk niet dat er momenteel een betere 3rd party publisher bezig is dan Capcom.

Staan zo torenhoog op 1 da'k zelfs niet weet wie op de 2e en 3e plek zou mogen komen te staan.

😍😍 gaat mij terug aanzetten om te gamen na een lange pauze. Lievelingsspel destijds.
Had onlangs de originele ps2 versie nog te koop gezet, zal deze mss nu toch nog wat langer bijhouden.

Destijds een zeer aangename verrassing, altijd als een Zelda in een Japans jasje gezien. Maar naar het einde toe was de gimmick met de verfborstel wel wat verzadigd. Benieuwd waar ze met het vervolg naartoe gaan. Als het opnieuw de verfborstel is, vrees ik wel dat ze de impact van de eerste gaan misslaan want dat hebben we ondertussen wel gehad.

't Origineel staat momenteel aan €4,99 op Steam. Laagste prijs ooit én Steam Deck verified.

't Origineel staat momenteel aan €4,99 op Steam. Laagste prijs ooit én Steam Deck verified.

Op Switch en PSN ook.

Er zou een "end credits" lied ontbreken die je via steam wel makkelijk kan modden.

Iemand die kan zeggen of de stemmen te dempen zijn op PC of switch? Enkel sfx zeker zoals de ps3 hd release?

Terug
Bovenaan