Onderzeeër Titan vermist tijdens toeristische tocht naar wrak Titanic

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 5800
  • Startdatum Startdatum
Die geluiden bleken ook maar 'achtergrondgeluiden van de oceaan te zijn'

Als er nog een sprankeltje hoop was, is het nu toch wel echt voorbij vrees ik.

Onder de passagiers zaten ook een vader en zoon.
Ik kan me niet inbeelden hoe het voor hen moet (geweest) zijn op het einde :cry2:

Als er nog een sprankeltje hoop was, is het nu toch wel echt voorbij vrees ik.

Ik snap sowieso al niet dat er zo lang hoop was. Het is zelfs niet alsof ze ooit dichtbij het localiseren ervan waren, laat staan naar het oppervlak brengen en de bemanning redden. Nu we ook weten dat die geluiden niet eens van de sub waren, lijkt de kans mij bijna onbestaande dat ze hem überhaupt nog terug gaan vinden.

Ik snap sowieso al niet dat er zo lang hoop was. Het is zelfs niet alsof ze ooit dichtbij het localiseren ervan waren, laat staan naar het oppervlak brengen en de bemanning redden. Nu we ook weten dat die geluiden niet eens van de sub waren, lijkt de kans mij bijna onbestaande dat ze hem überhaupt nog terug gaan vinden.
Er was nog ergens hoop dat ze op het oppervlak lagen te dobberen he. Dan zou een reddingsactie wel gewoon kunnen.
Ze op tijd boven krijgen, was volgens mij al tijdje afgeschreven als optie.

R.I.P. dit is nu wel zeker. :support:

Ik weet niet wat erger is. Levend begraven in uw eigen lijkkist wanner je onterecht doodverklaard werd (wat vroeger dikwijls gebeurde, tegenwoordig in het Westen eigenlijk niet meer) of levend stikken met 5 onder water, in één grote lijkkist.

Dit komt op hetzelfde neer. Misschien iets erger omdat je nog even hoopt dat ze u komen redden.
Hopelijk is de boel gewoon meteen ontploft en waren ze asap dood he.

Alvast een goed rouwproces aan de familie gewenst.

Ik had al wel mijn twijfels bij de berichten over "we horen klopgeluiden". Hoe dik zou de wand van die duikboot zijn, en hoe ver zou ge dat uberhaupt horen doorheen de oceaan als ze daar langs de binnenkant op aan het kloppen zijn...

Misschien zijn ze gewoon Kapitein Nemo tegen gekomen daar beneden? :unsure:
heel ver, water draagt beter geluid over dan lucht

Die zoekactie gaat vrij snel afgeblazen worden. En rationeel gezien is dat ook de juiste keuze.

Dat weet ik zo nog niet. Vergeet niet dat er zonder lichamen eigenlijk geen overlijden kan vastgesteld worden. Geen idee hoe het in andere landen zit, maar dan zijn er wachtperiodes, moet er via de rechter gegaan worden etc, om het overlijden 'definitief' te maken. En aangezien het om mensen met veel geld gaat, zal dat niet onbelangrijk zijn voor de erfgenamen.

Ik had al wel mijn twijfels bij de berichten over "we horen klopgeluiden". Hoe dik zou de wand van die duikboot zijn, en hoe ver zou ge dat uberhaupt horen doorheen de oceaan als ze daar langs de binnenkant op aan het kloppen zijn...VervEen microfoon is veel gevoeliger als een menselijk oor en met DSP wordt dat tikgeluid uit de veel sterkere oceaanruis gehaald.
Behoorlijk ver.

Een microfoon is vele malen gevoeliger als een menselijk oor en met DSP kan dit zwakke tikpatroon uit het de veel sterker oceaanruis worden gefilterd.

Er bestaan zelfs systemen om data onderwater over te brengen, acoustic OFDM heet dat, zelfde principe als ADSL of VDSL lijnen van Proximus maar dan geluid. Werkt over 10-tallen km, ironisch genoeg oa communicatie tussen duikboten en moederschip maar ook andere toepassingen.

Behoorlijk ver.

Een microfoon is vele malen gevoeliger als een menselijk oor en met DSP kan dit zwakke tikpatroon uit het de veel sterker oceaanruis worden gefilterd.

Er bestaan zelfs systemen om data onderwater over te brengen, acoustic OFDM heet dat, zelfde principe als ADSL of VDSL lijnen van Proximus maar dan geluid. Werkt over 10-tallen km, ironisch genoeg oa communicatie tussen duikboten en moederschip maar ook andere toepassingen.

Maar gewoon door te kloppen langs binnen? :unsure:

Je zou dan eerder denken dat er daar een veiligheidssysteem op moet zitten dat een sterke regelmatige geluidspuls kan uitzenden in noodgevallen ofzo.

Er zijn brokstukken gevonden, als deze van de duikboot zijn mogen we ervan uitgaan dat het ding "geïmplodeerd" is.

Dat weet ik zo nog niet. Vergeet niet dat er zonder lichamen eigenlijk geen overlijden kan vastgesteld worden. Geen idee hoe het in andere landen zit, maar dan zijn er wachtperiodes, moet er via de rechter gegaan worden etc, om het overlijden 'definitief' te maken. En aangezien het om mensen met veel geld gaat, zal dat niet onbelangrijk zijn voor de erfgenamen.
De erfgenamen gaan daar weinig in te zeggen hebben denk ik. Ze kunnen dan wel zelf zoekacties beginnen financieren maar dat gaat ook niet gratis zijn.

Er zijn brokstukken gevonden, als deze van de duikboot zijn mogen we ervan uitgaan dat het ding "geïmplodeerd" is.
Dat zou goed nieuws zijn (voor zover er nog goed nieuws gemeld kan worden).
Allé ja in de zin van: Dan hebben ze niet (lang) geleden.

Al zou dit natuurlijk een magere troost zijn voor de familie(s).

Terug
Bovenaan