Onderzoek Vaccinfraude Truierse Burgemeester

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 1307
  • Startdatum Startdatum
Als burgemeester zou je toch zeker niet aan je eigen familie of buren denken om "te helpen om de gaten te vullen". De verhalen in HLN dat er een hele rist kennissen en connecties worden opgeroepen ipv zoals andere eerstelijnszones een lijst op te maken. Die 74-jarige die ineens AstraZeneca kreeg was nog het meest pijnlijk, afgezien van andere bejaarden die dan afgebeld zouden zijn.

Het is geen fraaie vertoning.
Dit dus zo hard
Zelfs als ge niet foefelt bij wijze van spreken dan moet ge toch snugger genoeg zijn om te weten dat deze show 't risico was.
Waarom da zelfs doen dan?

Jezus Christus ze blijft de put maar dieper en dieper maken. 0 normbesef, ze vindt zichzelf een slachtoffer en blijft (belachelijke) pogingen doen om de boel te manipuleren.

Er is een kleine kans dat Joachim Coens de ongewenste publiciteit beu wordt en Heeren met aandrang adviseert om langdurig verlof te pakken (nu neemt Engelbosch het al even over). Maar dat scenario is enkel denkbaar als er tot in juli verhalen blijven druppelen en er tientallen kennissen de revue zouden zijn gepasseerd. De storm gaat nog niet direct liggen.

Veerle Heeren stapt alsnog op als burgemeester en wordt vanaf nu eerste schepen. Toch een verrassing maar ze zal die deontologische commissie ook wel vrezen zeker.

Met de eerste schepen is nu de corrupste van ze allemaal in het zadel. Ik hoop echt dat het tijdelijk is, maar ik vrees ervoor.

Liever Heeren dan Engelbosch eerlijk gezegd.

Dus nu ze gevaccineerd is gaat ze even op betaald verlof...even op een strandstoel in Benidorm gaan zitten of iets in die trant, om als de storm gaan liggen is gewoon terug op haar postje te kruipen?

Ah, de Belgische politiek, het blijft een circus vol clowns en acrobaten.

Dus nu ze gevaccineerd is gaat ze even op betaald verlof...even op een strandstoel in Benidorm gaan zitten of iets in die trant, om als de storm gaan liggen is gewoon terug op haar postje te kruipen?

Ah, de Belgische politiek, het blijft een circus vol clowns en acrobaten.
Ja dat vraag ik mij dus ook af. Niet opgestapt maar tijdelijk non-actief. Zou ze gewacht hebben tot na de gemeenteraad omdat ze anders mocht uitleggen dat het nu gewoon betaald verlof is?

Haha, een rustpauze... geen ontslag, maar mooi doorbetaald worden door de belastingbetaler om eigenlijk niets meer te doen en op vakantie te gaan / te gaan schuilen zoals een rat.

Geen schaamte, geen normbesef, geen eergevoel, geen politieke verantwoordelijkheid, geen gevolgen op de korte termijn, ... enkel een gerepeteerde non-verontschuldiging. Dan vraagt men zich af waarom de Belgische burger het geloof in de politiek verliest.

Bij een citaat hoort een bronvermelding (onderaan toegevoegd)
''Maar Veerle Heeren zelf dacht helemaal niet aan opstappen. Ze ontkende elke vorm van politieke druk, machtsmisbruik, corruptie of het uitdokteren van een systeem om mensen voorrang te geven...''

Dat VLD en NVA het rustig deden was natuurlijk uit eigenbelang, de éne kreeg zelf al stiekem een vaccin en de andere aasde op de burgemeesterspost.

En zo geschiedde....De beerput van de politiek stonk als nooit te voren en de burger van Sint-Truiden bleef verbaasd achter. Een 'sorry, ik doe het nooit meer' en betaald verlof. Geen nood, tegen de volgende verkiezingen is het voetvolk dit vergeten en doen we gewoon verder.

Haha, een rustpauze... geen ontslag, maar mooi doorbetaald worden door de belastingbetaler om eigenlijk niets meer te doen en op vakantie te gaan / te gaan schuilen zoals een rat.

Geen schaamte, geen normbesef, geen eergevoel, geen politieke verantwoordelijkheid, geen gevolgen op de korte termijn, ... enkel een gerepeteerde non-verontschuldiging. Dan vraagt men zich af waarom de Belgische burger het geloof in de politiek verliest.
Daar mag toch wel nog een hele tijd heel wat druk op komen te staan, zeg. Stap opzij betekent dat er inderdaad iets aan de hand is, volgens alle partijen. Waarom moet er anders een stap opzij gezet worden? En gezien de feiten, kan ze toch onmogelijk verantwoorden dat ze daar nog zit, zelfs al is het maar in naam. Waarom laat de oppositie dit toe? Of de andere partijen in de gemeenteraad?

Wat er aan de hand is (voor hen) is dat er veel negatieve media-aandacht is. Dat is het enige waar ze zich zorgen over maken. Het feit dat ze louter een tijdelijke stap opzij zet, is het beste bewijs dat ze geen enkele vorm van schuldbesef hebben.

Daar mag toch wel nog een hele tijd heel wat druk op komen te staan, zeg. Stap opzij betekent dat er inderdaad iets aan de hand is, volgens alle partijen. Waarom moet er anders een stap opzij gezet worden? En gezien de feiten, kan ze toch onmogelijk verantwoorden dat ze daar nog zit, zelfs al is het maar in naam. Waarom laat de oppositie dit toe? Of de andere partijen in de gemeenteraad?
De andere partijen laten dit toe omdat ze ofwel zelf voorgetrokken zijn in het vaccindebacle (VLD), ofwel omdat ze aasden op de burgemeesterspost (NVA). De politiek op zijn 'mooist' dus.
De oppositie heeft dan jammer genoeg niet veel te zeggen en kan roepen en tieren zoveel ze wil...(alhoewel dus ze wel aanstuurden op haar ontslag).

Zeker niet hoor. Mijn vrouw werkt bij het lokale bestuur en moet dus het beleid uitvoeren. Enkel blijkt de schepen daar zich helemaal niks van aan te trekken en wordt het beleid volledig bepaald door de (niet-verkozen) werknemers van het lokaal bestuur.
Of wordt het beleid op een week tijd vijf keer veranderd, want de burgemeester had maandag Jos aan de lijn die klaagde over x, maar dan woensdag Maria en Bob die klaagden over de wijziging na de klacht van Jos, ...

Blijkbaar ligt een coalitiewissel (CD&V inruilen voor Vooruit) politiek heel moeilijk bij N-VA en Open VLD.
Dat is toch echt wel een moment waarop ik hoop dat de verschillende gemeenteradsleden de partijpolitiek los kunnen laten en kunnen inzien dat ze op dat moment een moreel kompas moeten volgen. Los van het feit dat er natuurlijk misschien nog juridische dingen volgen, als Heeren echt iets illegaals heeft gedaan. Want daar wordt wel heel weinig over gesproken.

Dat is toch echt wel een moment waarop ik hoop dat de verschillende gemeenteradsleden de partijpolitiek los kunnen laten en kunnen inzien dat ze op dat moment een moreel kompas moeten volgen.
Ik ken de lokale situatie niet goed genoeg, maar het lijkt mij eerder om persoonlijke vetes te gaan dan partijpolitieke overwegingen hoor.

Terug
Bovenaan