Het is niet omdat je iets 100 keer herhaalt dat je gelijk hebt.
Rusland heeft juist niets gewonnen. Hun doel was, en is nog steeds, de volledige verovering van Oekraïne. Een doel waar zij nooit in zullen slagen.
Voor Oekraïne is er maar één duidelijk doel en dat is overleven en toen ik wakker werd was er nog steeds sprake van Oekraïne dus hun doel is gewoon behaald.
Oekraïne verliest elke dag land? ja zeker, in plaats van meerdere dorpen per dag, zijn we teruggevallen naar meerdere patattenvelden per dag, naar één enkel patattenveld per dag en dat allemaal tegen steeds hogere Russische verliezen. Een serieuze weergave van de Russische overwinning. One more push guys!
Rusland heeft even veel wapens als Oekraïne zijnde 0,0. Er was de afgelopen maanden een duidelijke vermindering in het relatief aantal vernielde T-62 tanks en nu zie je dat de afgelopen weken er systematisch minder tankbewegingen zijn aan het front.
Welke peilingen jij leest weet ik niet maar ik geef maar even mee dat Russia Today geen Oekraïens blad is. Er was 2 of 3 weken geleden een binnenlandse poll waar zou in gestaan hebben dat een groot deel van Oekraïners een einde aan de oorlog wilt, maar naar wat ik hoor van Oekraïners heeft dat specifieke blad niet bepaald de beste reputatie als het op polls aankomt.
En "anders dreigt een veel groter verlies" ok Vladimir als jij het zegt

Elke keer er een stad wordt ingenomen (die vaak geen enkele strategische waarde heeft maar vooral ge-hype'd werd als zijnde laatste bolwerk van de UAF door marginale journalisten) komen dezelfde "experts" verkondigen dat de val van Oekraïne nu echt wel nabij is als ze niet naar de onderhandelingstafel komen. Surprise surprise, ondertussen zijn we 3,5 jaar verder en heeft Rusland de oorlog winnende 14% terrein verovert
Welke kaarten kan Oekraïne op tafel leggen?
-Sinds 1 Januari ongeveer 4% van de Russische GDP in de olie en gasindustrie platgegooid over heel Rusland zonder dat Rusland hier iets aan kan doen. (Ik denk dat dit van het ISW kwam maar dat moet ik nog even verifiëren).
-Geen strategische en geen operationele falingen en slechts een zeer beperkt falen op tactisch niveau.
-Een nog steeds intacte oorlogsindustrie, die continue blijft innoveren.
-nog 80% grondgebied
-Ze hebben nog altijd een algemene mobilisatie achter de hand want dat is tot op de dag van vandaag nog altijd niet gebeurd, jouw argument van geen manpower is dus pure bullshit.
Welke kaarten kan Rusland op tafel leggen?
-Een totaal onvermogen om het eigen land tegen drone aanvallen te beschermen
-Een inlichtingenapparaat dat er niet in slaagt om een aanval op een grote luchtmachtbasis met strategische bommenwerpers te vermijden.
-Een economie die in stand wordt gehouden door de oorlogsfabrieken en de gratie van China.
-Een bondgenoot (Iran) die knock-out in de touwen ligt en sindsdien geen noemenswaardige hulp meer heeft voorzien.
-1.000+ slachtoffers per dag voor wat natte grond zonder waarde.
Het enige voordeel dat Rusland nu heeft is die natte dweil in het Witte Huis.