Er is ook nog een alternatief scenario mogelijk. Of onderstaande visie juist is weet niemand maar het kan hé. Hoe een dictator echt denkt is altijd koffiedik kijken.In Rusland zelf hebben ze het ondertussen al afgeschoten en gezegd dat het hoogstens als startpunt kan dienen.
Poetin krijgt een plan voor zich dat voor 99% overeenkomt met zijn oorspronkelijk eisen en hij doet er flauwtjes over.
Een expert zei onlangs in de morgen, dat Poetin oprecht nog altijd zou geloven dat als hij de oorlog lang genoeg rekt, dat Oekraïne volledig zal instorten én hij nog altijd héél Oekraïne kan veroveren (of worst case nog steeds meer en meer terrein kan winnen dan wat nu in het plan van Trump staat).
Cru gezegd: Hij zou momenteel helemaal GEEN vrede willen omdat hij oprecht gelooft dat Rusland nog beter kan doen. Die beste man ziet ook dat het Westen er een soepje van maakt en denkt: Ik kan er misschien NOG MEER uithalen dus waarom zou ik stoppen met deze oorlog? Ik zie het NIET.
Echter je kan ook 'te' veel willen hé.
Trump bevestigt: 28-puntenplan einde Oekraïne-oorlog niet definitief
Trump keert dan ook al lichtjes zijn kar nadat Rusland er flauwtjes over doet en er naast Europa ook verzet komt van oa Japan, Australie enzovoorts ..
Laatst bewerkt:

)