Het probleem hiermee is dat je Oekraïne dan de facto gaat veroordelen tot een volledige bezetting. Je gaat alles errond wel gaan beveiligen, maar Oekraïne verdwijnt daarmee terug achter het ijzeren gordijn. Ik volg je logica, maar je laat dan wel een dikke 40 miljoen mensen gewoon aan hun lot over.Ik zou als Westen, als NAVO, ... van de gelegenheid gebruik maken om de "tegenaanval" in te zetten.
Economische sancties werken niet genoeg. De enige taal die Poetin begrijpt is de militaire taal. Wel, plaats dan de omstreden afweerraketten in Polen. Hij beschuldigt er ons nu sowieso al van. Wat gaat hij doen? Ons nog een keer van hetzelfde beschuldigen?
Wie kortzichtig is zou dit als roekeloos omschrijven. Maar volgens mij is het op dit moment het beste wat we kunnen doen om Rusland te stoppen en juist bloedvergieten te vermijden: de tanden tonen, op militair vlak, maar uiteraard zonder een schot te lossen. Massaal troepen aan de grenzen stationeren, afweerraketten uitrollen, ... Alles waar Poetin ons nu al van beschuldigd, nu gewoon effectief doén. Dit is het moment om onze nieuwe posities in te nemen vanuit een logische opbouw zonder dat iemand het kan beschouwen als provoceren.
Niet dat wat we nu doen zoveel beter is, maar toch.