noccy
Well-known member
In het algemeen zeer betrouwbaar.
Natuurlijk pro-UA maar ze wachten altijd met updates tot er duidelijkheid is en posten geen geruchten.
Hun telegramupdates suggereren contacten in het Oekraïense leger.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In het algemeen zeer betrouwbaar.
Toch ook wel wat verder over gelezen. Bij vorige aanvallen was er sprake van een "saturation strike" waarbij UA trachtte de Russische AD te oververzadigen waardoor er x aantal raketten of drones konden doorgeraken. In dit geval zou het gaan om een aantal Storm Shadowraketten die afgevuurd worden van een SU-24. Dat zijn geen raketten die Rusland niet kan neerhalen, dus er is toch iets grondig verkeerd gegaan met het Russische luchtverdedigingsnetwerk op de Krim. Een flater, waar UA dankbaar gebruik van maakt. Rusland beweerde dat die jets zijn neergehaald, maar dan hadden ze toch ook de raketten moeten opmerken en neerhalen. Dat schip was misschien niet van vitaal belang omdat het geen Kalibr-raketten afvuurt, maar het is wel een zware tegenslag voor de Russische Zwarte Zeevloot.Nuance is wel dat het meestal Russische tegenclaims zijn zonder visueel bewijs.
UA schiet SU-34's neer met foto's van brokstukken en bebloede schietstoelen => RU beweert van ook jets neergehaald te hebben.
Een Russisch landingsschip ontploft => RU beweert de aanvallers neergeschoten te hebben, weer zonder bewijs.
Marinka is idd zowat helemaal in Russische controle, maar was dat een jaar geleden ook al voor ~80%.
UA ontkent dit omdat technisch gezien de stadsgrens voorbij het meer ligt en ze daar nog wat troepen hebben. Wat even onnozel is..
imo de beste video van het schip, eerste frame zie je dat het op 3 plaatsen in brand staat en dan volgt de explosie.
Stukken vh schip zijn tot 650m van de explosie geland en gebouwen zwaar beschadigd.
Moet serieus wat explosieven aan boord gehad hebben, er blijf niks van over.
Bekijk bijlage 25870
You see, this is one area where Ukraine is vastly ahead of Russia. NATO and Ukraine have Russian air missions and their corridors completely mapped out, with forward observers stationed at all known Russian strategic take-off areas, as well as satellite ISR, etc., which allow them to track every single potential strike group in real time. But in Russia’s case, they apparently have no such ability to know when Ukraine is gearing up for a launch. Because even if the missiles are terrain-hugging and go under the admittedly sparser radar coverage of the open Kherson plains, where there’s not much to “cover”, if you have advance warning of an impending attack, you at least could inform all critical areas—i.e. in Crimea—to be on high alert and potentially switch on dormant secondary systems, as well as raise jet-fighter interceptors into the air which could interdict the missiles long before they get to a critical target, or at least observe and report their trajectory, giving ground AD critical information that would allow timely shoot down.
But for some reason, nothing like this appears to be done, and Ukrainian jets are able to simply take off without any warning or tracking, fire stealth missiles that slither through Russian radar nets with advanced terrain-mapping capabilities, and hit fairly significant targets.
Had dat ooit zelf eens opgezocht en als ik mij niet vergis, is het een groep vrijwilligers die samenwerkt met de lokale bevolking en de geheime dienst. De map zou enkele dagen/een week achterstaan op de werkelijkheid om geen geheime operaties vrij te kunnen geven.Vraagje voor intresse
Wie maakt deze site van deepstatemap ?
En is die betrouwbaar?
Wat denk je nu zelf, Russische manier is om alles te "brute forcen" in aantal, grote, destructieve kracht (radars, luchtafweer,..). Als je kijkt naar de SU-57 - waar ze ondertussen een whopping 11 productie toestellen van hebben geproduceerd - dat komt nog niet eens aan de enkels van de F35 of een F22. De officiële introductie van de F22 is al bijna 20 jaar geleden, de US heeft de volgende generatie al klaar staar. Veel blabla, maar in veel meer dan een second world country met een gigantisch kernarsenaal zijn ze niet. In een conventiele oorlog (die toch nooit gaat gebeuren) staat nato binnen een week in Moskou.Toch ook wel wat verder over gelezen. Bij vorige aanvallen was er sprake van een "saturation strike" waarbij UA trachtte de Russische AD te oververzadigen waardoor er x aantal raketten of drones konden doorgeraken. In dit geval zou het gaan om een aantal Storm Shadowraketten die afgevuurd worden van een SU-24. Dat zijn geen raketten die Rusland niet kan neerhalen, dus er is toch iets grondig verkeerd gegaan met het Russische luchtverdedigingsnetwerk op de Krim. Een flater, waar UA dankbaar gebruik van maakt. Rusland beweerde dat die jets zijn neergehaald, maar dan hadden ze toch ook de raketten moeten opmerken en neerhalen. Dat schip was misschien niet van vitaal belang omdat het geen Kalibr-raketten afvuurt, maar het is wel een zware tegenslag voor de Russische Zwarte Zeevloot.
Als twee oude SU-24's dit kunnen flikken, beeld je dan eens in wat de NAVO kan uithalen met meer geavanceerde toestellen in een fictief conflict.
Zoals een pro-Russische blogger het uitlegt:
In theorie heb je gelijk hoor. Vooral de slagkracht en ervaring van de VS zal daar een doorslag in betekenen. Maar de wil moet er dan ook zijn om die confrontatie aan te gaan en de politieke polarisatie in de VS werkt op dit moment toch verlammend. Rusland staat momenteel niet klaar aan de grenzen om door Polen te trekken, maar ook de NAVO staat niet klaar om op dit moment op te rukken naar Moskou.Wat denk je nu zelf, Russische manier is om alles te "brute forcen" in aantal, grote, destructieve kracht (radars, luchtafweer,..). Als je kijkt naar de SU-57 - waar ze ondertussen een whopping 11 productie toestellen van hebben geproduceerd - dat komt nog niet eens aan de enkels van de F35 of een F22. De officiële introductie van de F22 is al bijna 20 jaar geleden, de US heeft de volgende generatie al klaar staar. Veel blabla, maar in veel meer dan een second world country met een gigantisch kernarsenaal zijn ze niet. In een conventiele oorlog (die toch nooit gaat gebeuren) staat nato binnen een week in Moskou.
)Ik lees veel dat het Iraanse drones bij had. Goed gekozen doelwit dus. Westerse intel zal daar bij geholpen hebben zeker?Dat schip was misschien niet van vitaal belang omdat het geen Kalibr-raketten afvuurt, maar het is wel een zware tegenslag voor de Russische Zwarte Zeevloot.
Rusland is een maffia tankstation met nukes.Veel blabla, maar in veel meer dan een second world country met een gigantisch kernarsenaal zijn ze niet.
Dat lijkt mij idd. één van de grootste Russische tekortkomingen.Zoals een pro-Russische blogger het uitlegt:
Ik las wel dat Rusland zich bewust is van die handicap en aan een versneld tempo extra satellieten in de ruimte wil krijgen maar die achterstand gaan ze niet snel inhalen. Als ze hun AD-netwerk op punt willen krijgen zullen ze wel tempo moeten maken. Dat Oekraïne gebruik mag maken van al die informatienetwerken geeft hen wel een groot voordeel.Dat lijkt mij idd. één van de grootste Russische tekortkomingen.
Ze hebben dan wel A-50 vliegtuigen die het slagveld kunnen monitoren, maar ze hebben er veel te weinig en de meeste zijn niet gemoderniseerd.
't Zelfde met satellieten, te weinig en verouderd.
Als je niet weet waar wapens opgeslagen liggen, troepen oprukken of vliegtuigen opstijgen is het moeilijk om te anticiperen.
.
Gaat waarschijnlijk meer dan 1 schip zijn:
Weer een nieuw lid dat eigenlijk zegt dat Oekraïne het maar moet opgeven. Ik weet niet wat je bedoelingen hier zijn, maar ik zal je het voordeel van de twijfel geven.Ik ben geen pro-Poetin.
Serieus? Ik las voornamelijk dat Oekraïne eigenlijk geen kans maakt. Heb je voorbeelden?Maar ik vind dat onze westerse media ook rap kan overdrijven é.
Al 2 jaar lang zitten ze te vermelden dat Rusland geen kans maakt, de oorlog verliest. Er een opstand zal komen ect...
Al overwogen dat hij als boeman wordt afgebeeld omdat hij dat misschien is?We zijn bijna twee jaar verder en Poetin zit nog altijd op zijn zadel. Dat Russen schrik hebben om in opstand te komen is misschien waar, maar dat is al jaren zo... En of je het wil geloven of niet. Veel Russen zijn nog altijd positief over Poetin.
Poetin is gewoon anti-westen en elke politieke leider die anti-westen is, wordt afgebeeld als de grote boeman...
Enorm. Nou....Op militair vlak is het ook redelijk lachwekkend. Oekraïne krijgt enorm veel materieel en financiële steun van het Westen (navo)
En nog altijd bezit Rusland een redelijk stuk van Oekraïens grondgebied. Is het niet lachwekkend dat men na twee jaar het Russisch leger nog altijd niet volledig kan verdrijven uit Oekraïne? Terwijl Rusland er (bijna) alleen voor staat op militair en politiek vlak.
Die berichtgevingen over dat ''Oekraine aan het winnen is'' is bullshit. Oekraine heeft pas gewonnen als Rusland volledig teruggetrokken is over de grens.
Ik geef je gelijk, dat is inderdaad een stom voorbeeld.Stomme voorbeeld
Je kan het vergelijken zoals een dief die mijn huis binnendringt, hij bezit mijn inkomhal, maar geraakt niet in mijn living, keuken of slaapkamer...
Ik sta te juichen dat ik er in ben geslaagd om hem in mijn inkomhal te houden, de buren en de politie helpen mij om de dief buiten te jagen.
Maar het lukt nog steeds niet. De dief zit nog altijd in mijn inkomhal... Ik krijg die gast niet buiten mijn huis.
Objectieve bewijzen?En we zullen maar zwijgen dat het Oekraïens leger sinds 2014 Russische minderheden in Oost-Oekraine aanvalt? Hoeveel onschuldige burgers zijn er daar niet gevallen?
Zeker dat je niet pro-Poetin bent?Uiteindelijk zal de oorlog tot een einde komen. En het gebied dat Rusland nu bezit zal toegevoegd worden tot Rusland.
Want geen enkel land kan een oorlog blijven volhouden. Zelf tijdens een vrede, zal er waarschijnlijk de komende 20 jaar een zeer slechte relatie zijn tussen Rusland en Oekraine.
Een ander land binnenvallen is allesbehalve normaal.Bedankt,
Nee ben geen pro-poetin.
Maar zou graag de mening willen horen van Russen die pro-poetin zijn.
Ik zou me ook bedreigd voelen als de NAVO aan de grens komt.
Een beetje zoals het Cuba verhaal. De regering van Cuba wou met de sovjet unie samen werken. Mogelijke dreiging van Russische raketten die gericht staan richting Amerika op grondgebied van Cuba. Amerika beslist om Cuba binnen te vallen...
Rusland doet hetzelfde wat Amerika deed tijdens Cuba...
Als Mexico samenwerkt met Rusland, en er staan Russische tanks aan de Mexicaans-Amerikaanse grens. Wat denk je dat Amerika zal doen?
De Navo bleef zich uitbreiden richting het Oosten, een soort bufferzone is er niet meer. De reactie van Rusland is normaal.
Misschien de thread eens doorlezen. Denk dat niemand dat hier zegt.Dus de Amerikaanse inval in Cuba was wel gerechtvaardigd en normaal?
of verwachten jullie dat Rusland gewoon moet toekijken hoe de NAVO zich tot de grens van Rusland dringt.
Als Mexico of Canada een politieke/militaire alliantie vormt met Rusland, zal Amerika ook toekijken?
Gewoon belachelijk als het Westen een militaire interventie uitvoert, het gerechtvaardigd is. En een niet westelijk land niet.
Gast heb je al eens gezien wat voor leed Poetin veroorzaakt heeft door zijn carrière ?Bedankt,
Nee ben geen pro-poetin.
Maar zou graag de mening willen horen van Russen die pro-poetin zijn.
Ik zou me ook bedreigd voelen als de NAVO aan de grens komt.
Een beetje zoals het Cuba verhaal. De regering van Cuba wou met de sovjet unie samen werken. Mogelijke dreiging van Russische raketten die gericht staan richting Amerika op grondgebied van Cuba. Amerika beslist om Cuba binnen te vallen...
Rusland doet hetzelfde wat Amerika deed tijdens Cuba...
Als Mexico samenwerkt met Rusland, en er staan Russische tanks aan de Mexicaans-Amerikaanse grens. Wat denk je dat Amerika zal doen?
De Navo bleef zich uitbreiden richting het Oosten, een soort bufferzone is er niet meer. De reactie van Rusland is normaal.
Die geruchten lijken mij toch wel wat meer dan geruchten te zijn. Kijk onderaan de foto daar lijkt mij toch ook een schip onder water te liggen?![]()
Het schip is dus weldegelijk gezonken ondanks dat Rusland beweert dat het alleen maar een 'beetje' beschadigd is.
Satellietbeelden liegen niet. Van dat schip blijft letterlijk 'niks' over.
En de geruchten gaan inderdaad rond dat er mogelijks nog andere schepen gezonken zijn.
Het gaat de Russen natuurlijk niet tegenhouden maar een ferme tegenvaller is dit wel.
Tjah en tijdens de ebola uitbraak ging de wereld vergaan volgens diezelfde media.Ik ben geen pro-Poetin.
Maar ik vind dat onze westerse media ook rap kan overdrijven é.
Al 2 jaar lang zitten ze te vermelden dat Rusland geen kans maakt, de oorlog verliest. Er een opstand zal komen ect...
Poetin wordt niet afgeschilderd ald de grote boeman omdat hij anti-westen is. Wel omdat hij bewust verschillende buurlanden is binnengevallen gedurende zijn politieke carrière (Tsjetsjenië, Georgië, Oekraïne) en daarbij onnoemelijk veel burgerslachtoffers maakt.We zijn bijna twee jaar verder en Poetin zit nog altijd op zijn zadel. Dat Russen schrik hebben om in opstand te komen is misschien waar, maar dat is al jaren zo... En of je het wil geloven of niet. Veel Russen zijn nog altijd positief over Poetin.
Poetin is gewoon anti-westen en elke politieke leider die anti-westen is, wordt afgebeeld als de grote boeman...
Rusland krijgt massaal materiaal en munitie uit landen zoals China en Iran en zit los daarvan op een gigantisch arsenaal aan soviet wapentuig.Op militair vlak is het ook redelijk lachwekkend. Oekraïne krijgt enorm veel materieel en financiële steun van het Westen (navo)
En nog altijd bezit Rusland een redelijk stuk van Oekraïens grondgebied. Is het niet lachwekkend dat men na twee jaar het Russisch leger nog altijd niet volledig kan verdrijven uit Oekraïne? Terwijl Rusland er (bijna) alleen voor staat op militair en politiek vlak.
Die berichtgevingen over dat ''Oekraine aan het winnen is'' is bullshit. Oekraine heeft pas gewonnen als Rusland volledig teruggetrokken is over de grens.
Ik ben blij dat je het zelf een stom voorbeeld want dat is het inderdaad.Stomme voorbeeld
Je kan het vergelijken zoals een dief die mijn huis binnendringt, hij bezit mijn inkomhal, maar geraakt niet in mijn living, keuken of slaapkamer...
Ik sta te juichen dat ik er in ben geslaagd om hem in mijn inkomhal te houden, de buren en de politie helpen mij om de dief buiten te jagen.
Maar het lukt nog steeds niet. De dief zit nog altijd in mijn inkomhal... Ik krijg die gast niet buiten mijn huis.
Die propaganda is al verschillende malen verworpen. Er zijn inderdaad burgerslachtoffers gevallen in de Donbass maar, met uitzondering van de sporadische gek in de UAF, was geen enkele van die doden moedwillig. Tenzij je een stad die ingenomen is door Pro-Russische troepen weer innemen tijdens een de tegenoffensieven in onder andere Sloviansk en Mariupol moedwillig noemt natuurlijk.En we zullen maar zwijgen dat het Oekraïens leger sinds 2014 Russische minderheden in Oost-Oekraine aanvalt? Hoeveel onschuldige burgers zijn er daar niet gevallen?
Die oorlog zal zo lang duren als Oekraïne wilt blijven vechten en zo lang het westen blijft helpen. Rusland heeft een berg Soviet materiaal erdoor gejaagd en heeft desondanks terrein verloren de afgelopen 2 jaar. Heeft het Oekraïense tegenoffensief de gewenste resultaten geleverd? Nee, zeker en vast niet. Dan kan je natuurlijk de vraag stellen of dit komt door een slechte prestatie van Oekraïne, slechte intel van de westerse bondgenoten, of omdat Rusland er in slaagt om het kanonnenvlees aan eenzelfde tempo te blijven aanvoeren.Uiteindelijk zal de oorlog tot een einde komen. En het gebied dat Rusland nu bezit zal toegevoegd worden tot Rusland.
Want geen enkel land kan een oorlog blijven volhouden. Zelf tijdens een vrede, zal er waarschijnlijk de komende 20 jaar een zeer slechte relatie zijn tussen Rusland en Oekraine.