Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Die lange colonne is toch ook niet strategisch slimme zet,zal wel air-support hebben maar is toch ook (deels) uit te schakelen.

Deze middag ergens gelezen dat Rusland al 1/3 van hun militaire voorraden heeft ingezet.
Als dit klopt stelt het Russisch leger toch niet al te veel voor imo.
Dan had ik toch al meer progressie verwacht afhankelijk wat hun echte doelwitten zijn natuurlijk.

Voor wie eens zo'n VN vergadering wilt volgen

Poetin zit vrij alleen, iedereen (moet?) op afstand blijven. Zelfs zijn speech van de "deterrent force" van deze middag zitten zijn twee generaals aan de andere kant van de kamer.

FMngSNMWYAEXqPV
De reactie van zijn 2 generaals sprak wel boekdelen vond ik. Alsof ze alle twee tegelijk bij zichzelf dachten Dude, we gaan die dingen echt niet gebruiken eh. Doet ne keer normaal..

Voorzitter van de VN Veiligheidsraad, Rusland, zit gewoon op z'n GSM te tokkelen terwijl landen Rusland daar terecht wijzen.

Ik hoop dat het escaleert.

Waarna een staatsgreep volgt, Putin weg is, een soort Gorbatsjov hem vervangt, en een aartsgevaarlijke situatie plots omdraait naar het beste nieuws in decennia, en de wereldeconomie begint te boomen als een maniak.

CNN:

US-embassy:American Citizens should consider leaving Russia immediatly
Niet zo vreemd, België heeft inwoners ook al aangeraden Rusland te verlaten. Zal voornamelijk zijn omdat de luchtruimen volledig gesloten worden voor elk Russisch vliegtuig.

De reactie van zijn 2 generaals sprak wel boekdelen vond ik. Alsof ze alle twee tegelijk bij zichzelf dachten Dude, we gaan die dingen echt niet gebruiken eh. Doet ne keer normaal..
Ik hoop echt dat die generaals en andere die mening toe gedaan zijn. Imo is poetin echt wel van het padje aan het raken. We zeggen wel dat vele idioten der aarde door corona in een tunnelvisie geraakt zijn maar zo te zien zijn wereldleiders daar ook niet immuun voor

Niet zo vreemd, België heeft inwoners ook al aangeraden Rusland te verlaten. Zal voornamelijk zijn omdat de luchtruimen volledig gesloten worden voor elk Russisch vliegtuig.
Is dat al niet te laat dan ?
Europees luchtruim is praktisch al volledig gesloten,waar kunnen ze nu nog naartoe ?

Dude, we gaan die dingen echt niet gebruiken eh. Doet ne keer normaal..
Dat hebben veel mensen gezien. Dan is het gewoon te hopen dat Rusland iets van een "failsafe"-mechanisme heeft, en de president zich geen exclusive executive power heeft toegeeigend op dat gebied (lees: dat hij het leger kan overriden)

waar kunnen ze nu nog naartoe ?
Turkije, en van daar verder.

Is dat al niet te laat dan ?
Europees luchtruim is praktisch al volledig gesloten,waar kunnen ze nu nog naartoe ?
Op zich valt dat op te lossen door van Rusland het vliegtuig naar bv Kazachstan en van daar uit naar Europe met een niet-Russische maatschappij. Maar daar gaan de ambassades voor moeten zorgen omdat de meeste mensen hun bankkaarten niet meer werken in Rusland.

Ze raden aan bijvoorbeeld via Turkijke terug naar België te komen, omdat dat land het luchtruim nog niet heeft gesloten.
Alleen kan men dus géén ticket méér betalen voor de vlucht. Dus zoals Carrion zegt moeten ze de ambassade dan contacteren en die zijn blijkbaar moeilijk bereikbaar.

Terug
Bovenaan