Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Ik ben geen pro-Poetin.

En we zullen maar zwijgen dat het Oekraïens leger sinds 2014 Russische minderheden in Oost-Oekraine aanvalt? Hoeveel onschuldige burgers zijn er daar niet gevallen?
Niet pro-Poetin, enkel pro Russisch Imperium dan?

En de donbass zuiveringsclaims zijn al ettelijke keren besproken, hier is één van mijn antwoorden. Zowel de VN en OSCE waren door Rulsnad goedgekeurd als waarnemers, dus als je wilt kan je die mensen hun persoonlijke verslagen er ook op nalezen.
Hopelijk wil je het lezen en daarna eerlijk bespreken.

De rest is puur whataboutisme en bedoeld om de discussie te ontsporen.
Wil je misschien de aandacht afleiden van de gisteren geëxecuteerde krijgsgevangenen? 3man op hun knieën ,met de handen in de nek, koudweg neergemaaid.

En waarom wordt een Rus die openlijk zijn steun betuigt aan Poetin of het Russisch leger opgepakt of sancties krijgt?
En waarom mogen Russische atleten niet meedoen aan de Olympische spelen. Of het Russische voetbalelftal dat niet mocht meedoen aan het WK?

Of de Russische schaakkampioen die zijn steun betuigt aan de oorlog en daar voor geschorst is geweest?

Ik stel gewoon een simpele vraag. En ik herhaal nogmaals dat ik geen pro-poetin ben :)
Ik probeer gewoon een neutrale kijk te hebben

Waarom wordt een Rus die pro-poetin is direct afgeschilderd als pure evil?

Ik stel gewoon een simpele vraag. En ik herhaal nogmaals dat ik geen pro-poetin ben :)
Ik probeer gewoon een neutrale kijk te hebben

Waarom wordt een Rus die pro-poetin is direct afgeschilderd als pure evil?
Je vraagt eigenlijk waarom iemand die een dictator steunt wordt afgeschilderd als pure evil? :thinking:
Die vraag stellen is ze beantwoorden.

Het is eng om te zien dat iedereen mij beschouwd als pro-poetin. Terwijl ik gewoon mijn mening geef.
Als je kritiek hebt tegen het Westen of Oekraine ben je direct pro-poetin?

En waarom wordt een Rus die openlijk zijn steun betuigt aan Poetin of het Russisch leger opgepakt of sancties krijgt?
En waarom worden Russen die tegen de oorlog betogen opgepakt of vermoord?
Ook diegenen die het nog maar een oorlog durven noemen.

Wees blij dat je hier op een forum je ding kan doen en zeggen zonder opgepakt te worden. Zou in Rusland niet waar zijn.

Je vraagt eigenlijk waarom iemand die een dictator steunt wordt afgeschilderd als pure evil? :thinking:
Die vraag stellen is ze beantwoorden.
Voor ons is hij een dictator ja. Misschien is Poetin voor sommige Russen een ideaal figuur.
Nelson Mandela werd door het Westen ook ooit op de lijst van terroristen gezet...

Die man was ook negatief afgeschilderd door het Westen.

Het is eng om te zien dat iedereen mij beschouwd als pro-poetin. Terwijl ik gewoon mijn mening geef.
Ik heb hier niemand zien zeggen, of beschuldigen zoals jij dat noemt, dat jij pro-poetin bent. Eigenlijk ben jij de enige die ik dat heb zien zetten :thinking: .

Je krijgt kritiek omdat je je mening, die je poneert als waarheid, nergens op gebaseerd is.

Nee, wel wanneer je klakkeloos pro-Russische talking points overneemt die al tot in den treure toe zijn ontkracht. Maar goed, dat weet jij ook wel.

Ik beschouw me zelf als non alliance. Niet voor het Westen en niet voor Poetin.
Ik link me aan landen die neutraal zijn.

Nelson Mandela is mijn grote voorbeeld.

In elke oorlog worden er oorlogsmisdaden gepleegd...langs beide kanten. niet zo naïef zijn é. Alsof het Oekraïens leger geen Russische krijgsgevangene vermoord
Ik zal u een TL ; DR geven over je claim van UA beschietingen in de Donbas aangezien je blijkbaar niet graag leest.

Gewonden en doden in 2020 en 2021, hier valt op dat er respectievelijk 8 en 7 burgerdoden vielen door beschietingen over de laatste 2 jaren. Het merendeel overleed door op mijnen in het eigen gebied te stappen.
Als je die 7 dan nog is door beide kanten deelt kom je aan 3.5 doden door Oekraïense beschietingen in 2021.

Mines, unexploded ordnance (UXO) and other explosive objects resulted in 312 civilian casualties (81 killed and 231 injured) and caused more fatalities than shelling and SALW-fire combined.
the SMM has observed a notable and sustained decrease in the number of ceasefire violations recorded. Between 27 July and 15 September, the Mission received only one report of a civilian casualty due to shelling or SALW-fire.

Het door Rusland 'bevrijdde' Marinka vs Donetsk na "9 jaar van onophoudelijke beschietingen en genocide".

GCYepuBWsAETd9m.jpg

Terug
Bovenaan