Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Zijn er zaken dat Oekraïne aan het doen is dat jullie niet aanvaarden?
Moeilijke vraag. Zoals Avondland meermaals heeft gezegd moet je het onderscheid maken tussen incidenteel, structureel en systematische oorlogsmisdaden. (ik hoop dat je de links ook opent en daadwerkelijk leest, anders moet je hier niet discussiëren).

Doet Oekraïne (of haar soldaten, militaire of civiele bevelhebbers) foute dingen?
Zeker! Er is inderdaad nog altijd veel corruptie. Veel voorbeelden van te vinden. Die Soviet en Russische invloed krijg je niet gemakkelijk weg.
Soldaten zullen inderdaad wel eens een Russische soldaat hebben neergeschoten die zich wilde overgeven.

Begaat Oekraïne systematische oorlogsmisdaden? Nee.
Rusland wel. Ook al genoeg voorbeelden van te vinden. Zoek maar in deze thread.
Anders kan je hier al beginnen lezen: https://en.wikipedia.org/wiki/War_crimes_in_the_Russian_invasion_of_Ukraine

En zullen de verantwoordelijke die achter de drone aanvallen zitten op de woonwijken in Moskou ook terecht worden gesteld als oorlogsmisdadigers?

Of is dit Poetin zelf dat achter de aanvallen zit :rofl:

Dus die 3.5 doden is niet erg? zijn wel mensenlevens.

En dat conflict is al bezig sinds 2014....
Ja en bij de belegering van Mariupol, die slechts 3 maand duurde, zijn er volgens de VN 1348 burgers gedood. Zij zelf maken wel de kanttekening dat de werkelijkheid vermoedelijk duizenden meer zal zijn. OSINT toont aan de hand van satellietbeelden aan dat er ongeveer 70.000 (ZEVENTIGDUIZEND) graven zijn bijgekomen sinds de inname van die stad.

Anyway ik stop met deze discussie, don't feed the troll. Als je begint met op alle voorgaande berichten een deftige repliek te posten zal ik misschien proberen terug tijd in jou te steken.

En zullen de verantwoordelijke die achter de drone aanvallen zitten op de woonwijken in Moskou ook terecht worden gesteld als oorlogsmisdadigers?
Dat hangt er van af wie wint, zoals bij iedere oorlog. Winnaar schrijft de geschiedenis.

Edit: zoals Enforcer zegt: antwoord eerst eens op de vorige berichten met onderbouwde reacties. Dan praten we verder.

Kheb geen zin om belastingen te betalen voor Zelenski zijn hanengedrag. Dit is niet onze oorlog.
Of geloven jullie dat Poetin heel Europa wil inpalmen? Men kan ook vermelden dat dit pure westerse propaganda is.

Kheb geen zin om belastingen te betalen voor Zelenski zijn hanengedrag. Dit is niet onze oorlog.
Of geloven jullie dat Poetin heel Europa wil inpalmen? Men kan ook vermelden dat dit pure westerse propaganda is.
De soeveriniteit van het land waarvan je president bent verdedigen tegen een buitenlandse inval is nu al haantjesgedrag?

Weer een nieuw lid dat eigenlijk zegt dat Oekraïne het maar moet opgeven. Ik weet niet wat je bedoelingen hier zijn, maar ik zal je het voordeel van de twijfel geven.

Ik vraag me al lang af wat de grootorde is van posters in deze draad die de afgelopen 2 jaar soms/regelmatig wat roebels toegeschoven kregen/krijgen.

De soeveriniteit van het land waarvan je president bent verdedigen tegen een buitenlandse inval is nu al haantjesgedrag?
Daar zal ik niet over beginnen. Genoeg voorbeelden van landen die werden aangevallen door het Westen. Of Westerse landen die nog altijd een politieke of militaire invloed uit oefenen op bepaalde delen van onze wereld. Afrika bijvoorbeeld. Maar dit is een andere discussie.

Het gaat gewoon over het feit als een Westerse land een soeverein land binnen valt het meestal oké is... Maar als een niet Westers land het zelfde doet worden ze direct negatief aanzien.

We hebben gewoon een zelfbeeld over ons zelf dat wij de beste zijn. Terwijl het niet altijd zo is. Men moet soms ook durven kijken naar onzelf.

De Syrische oorlog was ook een mengelmoes van verschillende partijen. Waar ik als non alliance geen partij kies. Alleen de Syrische staat had gelijk.
was een interne aangelegenheid. De oorlog tussen Oekraine en Rusland is ook een interne struggle tussen Oekraine en Rusland. Het is zelf verboden dat de NAVO een non-Navo lid militair ondersteunt...

Mocht Poetin een NAVO lid aanvallen. Ga ik er mee akkoord dat Poetin de grote boeman is. Oekraine is geen navo land. De Navo heeft daar niets te zoeken.

Voor ons is hij een dictator ja. Misschien is Poetin voor sommige Russen een ideaal figuur.
Nelson Mandela werd door het Westen ook ooit op de lijst van terroristen gezet...

Die man was ook negatief afgeschilderd door het Westen.
Sommige Russen. Je bedoelt de Russen die afgesloten zijn van de rest van de wereld want geen vrije media, geen oppositie... Je weet wel: hoe een dictator werkt.
Zijn er zaken dat Oekraïne aan het doen is dat jullie niet aanvaarden?
Waarschijnlijk wel.
Dus die 3.5 doden is niet erg? zijn wel mensenlevens.
Uiteraard zijn die erg.
En dat conflict is al bezig sinds 2014....
Dankzij dictator Poetin.
Haantjesgedrag? Hoezo? Een president die zijn land verdedigt. Misschien de Russische staatstelevisie eens bekijken waarover men over invallen in Polen en Baltische staten spreekt... Hoezo westerse propaganda?
Daar zal ik niet over beginnen. Genoeg voorbeelden van landen die werden aangevallen door het Westen. Of Westerse landen die nog altijd een politieke of militaire invloed uit oefenen op bepaalde delen van onze wereld. Afrika bijvoorbeeld. Maar dit is een andere discussie.

Het gaat gewoon over het feit als een Westerse land een soeverein land binnen valt het meestal oké is... Maar als een niet Westers land het zelfde doet worden ze direct negatief aanzien.

We hebben gewoon een zelfbeeld over ons zelf dat wij de beste zijn. Terwijl het niet altijd zo is. Men moet soms ook durven kijken naar onzelf.
Opnieuw whataboutisme. Stop ermee aub. Praat eens over het conflict zelf.
Keur ik alles goed wat Poetin doet, neen. Ik keur ook niet alles goed wat het Westen doet.
Daarom ben ik non alliance.
Nee, je komt hier alleen maar afkeuren wat Oekraïne en/of het westen doen. Een pure veroordeling van dictator Poetin heb ik je nog niet zien posten.
De Syrische oorlog was ook een mengelmoes van verschillende partijen. Waar ik als non alliance geen partij kies. Alleen de Syrische staat had gelijk.
was een interne aangelegenheid. De oorlog tussen Oekraine en Rusland is ook een interne struggle tussen Oekraine en Rusland. Het is zelf verboden dat de NAVO een non-Navo lid militair ondersteunt...

Mocht Poetin een NAVO lid aanvallen. Ga ik er mee akkoord dat Poetin de grote boeman is. Oekraine is geen navo land. De Navo heeft daar niets te zoeken.
Bron?

Ik reageer niet meer op uw posts. Je spamt er hier maar wat op los als zogezegd neutraal. Uit alles wat je post blijkt een anti-westers en pro-Poetin sentiment.
Prettige avond nog

Laatst bewerkt:
De NAVO mag toch geen militaire invloed uitoefenen buiten de NAVO zone,
en Rusland heeft destijds (onder Poetin) aangevraagd om lid te mogen zijn van de NAVO. Afgewezen...
begin jaren 2000.

Nu ja Poetin the the bad guy...

Ik ben neutraal zoals ik meer dan 10 keer heb vermeld.
Als ik iemand bestempel als niet bad, wil het niet zeggen dat hij goed is é.
Ik ben non alliance

De vijanden van onze vrienden, zijn niet automatisch onze vrienden of vijanden hé.
Dat Poetin de vijand is van Zelensky is waar. en omgekeerd. Maar dit betekent niet dat Zelensky of Poetin direct een vijand of bondgenoot is tegenover ons.
Het is Poetin en Zelensky die de NAVO meeslepen in een oorlog. Dat onze oorlog zelf niet is. En wij trappen er in. Daarom ben ik van oordeel om neutraal te zijn.

Mocht Poetin morgen Polen binnenvallen. Ga ik er 200% mee akkoord dat we Poetin afzetten. Maar Oekraïne is onze oorlog niet. Het is geen Navo land of zelf een EU lid...

Laatst bewerkt:
Ik ben neutraal zoals ik meer dan 10 keer heb vermeld.
Als ik iemand bestempel als niet bad, wil het niet zeggen dat hij goed is é.
Ik ben non alliance

De vijanden van onze vrienden, zijn niet automatisch onze vrienden of vijanden hé.
Dat Poetin de vijand is van Zelensky is waar. en omgekeerd. Maar dit betekent niet dat Zelensky of Poetin direct een vijand of bondgenoot is tegenover ons.
Het is Poetin en Zelensky die de NAVO meeslepen in een oorlog. Dat onze oorlog zelf niet is. En wij trappen er in. Daarom ben ik van oordeel om neutraal te zijn.

Mocht Poetin morgen Polen binnenvallen. Ga ik er 200% mee akkoord dat we Poetin afzetten. Maar Oekraïne is onze oorlog niet. Het is geen Navo land of zelf een EU lid...
We weten ondertussen dat je Pro-Poetin bent hoor, hoef je niet 1000x te herhalen...

Het is wel Rusland dat binnenvalt in een ander land, dit mag ook niet.
Provoceren doen ze nogtans hier ook, binnen ons luchtruim vliegen met bommenwerpers.

Dit soort post hebben 0,0 toegevoegde waarde op P&A
Ben ik niet. of moet ik een moderator raadplegen op deze forum?
Ik ben neutraal. Geen Poetin, geen Zelensky, niemand.

Oefeningen doen aan de grens =/= een land binnen vallen
Het is wel Rusland dat binnenvalt in een ander land, dit mag ook niet.
Provoceren doen ze nogtans hier ook, binnen ons luchtruim vliegen met bommenwerpers.
Idd doen zij meermaals. Wij doen dit ook. Zoals NAVO oefeningen in de baltische staten aan de Russische grens. Of Amerikaanse straaljagers niet ver van China.

Ik zie geen Russische straaljagers voor de kust van New York...

Ik ben een voorstander van een soort bufferzone.
Oekraine met een speciaal neutraal statuut. Zoals Zwitserland.

Geen Navo dat invloed uitvoert in Oekraine en geen Rusland dat invloed uitvoert in Oekraine.
Simpel.

Terug
Bovenaan