w00tw00t
Well-known member
Amai die boten zijn oud zeg. Dat die überhaupt nog in dienst blijven.
Binnenkort Cruiser Aurora terug in dienst
Binnenkort Cruiser Aurora terug in dienst
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Omgekeerd: Straf dat de Oekraïners er nog niet in geslaagd zijn Poetin te vermoorden.![]()
Een mislukte moordaanslag op Zelensky? Wat wou Poetin raken met peperdure Zircon-raket?
Oekraïne heeft bevestigd dat de Russen vorige week een Zircon-raket op de hoofdstad Kiev hebben afgeschoten. Het zou de eerste keer zijn dat het hypersonische wapen in een oorlog werd gebruikt. Vraag is wat Moskou wou bereiken. Want om alleen een flatgebouw te raken en de stroom te saboteren, is...www.hln.be
Iemand die dit artikel volledig kan lezen?
Er zou een zircon raket gebruikt zijn vermoedelijk om Zelensky te vermoorden. Eigenlijk straf dat de Russen er nog niet in geslaagd zijn om Zelensky te vermoorden. Het is toch niet dat die mens constant in een bunker diep onder de grond zit?
In de eerste uren van de invasie was dat toch wel een Russisch doel?Men vergeet precies dat men ook in oorlogstijden zich wel aan bepaalde spelregels houd. En de leiders van een land niet gaan uitmoorden is daar ook eentje van. Kwestie van de diplomatieke wegen niet volledig op te blazen.
Aangezien Rusland gemakkelijk met raketten tot in Kiev geraakt en Oekraïne met moeite een paar drones heeft laten ontploffen in Moskou vind ik die vergelijking niet echt opgaan.Omgekeerd: Straf dat de Oekraïners er nog niet in geslaagd zijn Poetin te vermoorden.
Je mag de bescherming van zulke personen niet onderschatten.
En ik weet niet of dat een goed idee is langs beide zijde om zo'n moordcomplot uit te voeren?
Die 'oorlogsregels' zijn leuk in theorie, maar in de praktijk stellen die naar mijn gevoel niet veel voor. Zo moet je bijvoorbeeld zoveel mogelijk burgerslachtoffers vermijden. Het Russische leger lijkt zich daar weinig van aan te trekken.Men vergeet precies dat men ook in oorlogstijden zich wel aan bepaalde spelregels houd. En de leiders van een land niet gaan uitmoorden is daar ook eentje van. Kwestie van de diplomatieke wegen niet volledig op te blazen.
Ik doelde eerder op: Waarom kan je niet gewoon een spion tot de inner circle laten geraken van Poetin of Zelensky en ze zo vermoorden?Aangezien Rusland gemakkelijk met raketten tot in Kiev geraakt en Oekraïne met moeite een paar drones heeft laten ontploffen in Moskou vind ik die vergelijking niet echt opgaan.
Maar ik kan het artikel niet lezen, dus geen idee of er effectief sprake is van een moordpoging of dat het weer een sensatieartikel is.
Dat is inderdaad zo maar dat wil daarom niet zeggen dat het speelveld voor beide partijen gelijk is. Moest Oekraiene zich ook van niks aantrekken zie ik de Westerse steun nog sneller dalen.Die 'oorlogsregels' zijn leuk in theorie, maar in de praktijk stellen die naar mijn gevoel niet veel vo,or. Zo moet je bijvoorbeeld zoveel mogelijk burgerslachtoffers vermijden. Het Russische leger lijkt zich daar weinig van aan te trekken.
Aangezien het volgens de Oekraïense wetgeving illegaal is om te onderhandelen met Poetin of met Rusland (zolang Poetin aan de macht is) maakt het in feite niet veel uit.Men vergeet precies dat men ook in oorlogstijden zich wel aan bepaalde spelregels houd. En de leiders van een land niet gaan uitmoorden is daar ook eentje van. Kwestie van de diplomatieke wegen niet volledig op te blazen.
Welja, dit dus. Ik vind berichten over hoe de gemiddelde Belg een navelstarende Q-musicluisteraar is ook maar "meh" eerlijk gezegd. Alsof we hier beter zijn door vanuit onze stoel te posten hoeveel soldaten Rusland/Oekraïne vandaag weer kwijt is, en wat hypotheses te lanceren over de toekomst. In elke bevolking is de overgrote meerderheid gewoon bezig met zijn eigen leven te leiden/lijden. Je zal wat variatie hebben gebaseerd op hoe goed de overheid zijn bevolking net heeft kunnen indoctrineren met patriottisme, maar ik geloof er dus echt niet in dat wij in Europa een soort uitzondering zijn van in slaap gewiegde, verwende nesten hoor.
Heel die licht alarmistische toon in de media over wat Rusland in de toekomst nog kan, lijkt me dan ook gewoon een manier om met mondjesmaat de bevolking klaar te stomen om opnieuw meer geld aan defensie te besteden.
Wie gaat die lat net hoger leggen, en hoe? Een massale propagandacampagne vanuit de overheid?Waarom de lat niet hoger leggen voor onszelf, als maatschappij, dan. Waarom alles relativeren tot het punt waarop er niks meer over schiet als een hoop mensen die gewoon bezig zijn met hun eigen leven te leiden. Van meh gesproken. Willen of niet we zijn ieder van ons verbonden met wat er zich vandaag in Oekraïne afspeelt. Dat iemand in Venezuela meer wakker ligt van 200% inflatie, natuurlijk. Maar wat is de effectieve rechtvaardiging voor de gemiddelde Europeaan om het allemaal aan zich voorbije te laten gaan.
Waarom de lat niet hoger leggen voor onszelf, als maatschappij, dan. Waarom alles relativeren tot het punt waarop er niks meer over schiet als een hoop mensen die gewoon bezig zijn met hun eigen leven te leiden. Van meh gesproken. Willen of niet we zijn ieder van ons verbonden met wat er zich vandaag in Oekraïne afspeelt. Dat iemand in Venezuela meer wakker ligt van 200% inflatie, natuurlijk. Maar wat is de effectieve rechtvaardiging voor de gemiddelde Europeaan om het allemaal aan zich voorbije te laten gaan.
Volgens wie was dat een Russisch doel? Nu goed, in een Moskougezind regime zou hij niet in de buurt van een raam of trap mogen komen. Laat staan een Poloniumtheetje toegestuurd krijgen met warme groetjes uit het Kremlin.In de eerste uren van de invasie was dat toch wel een Russisch doel?
Vanuit beide kanten vermoed ik vooral dat het een niet kunnen is dat hen grotendeels tegenhoudt, eerder dan diplomatie opblazen.
Volgens wie was dat een Russisch doel? Nu goed, in een Moskougezind regime zou hij niet in de buurt van een raam of trap mogen komen. Laat staan een Poloniumtheetje toegestuurd krijgen met warme groetjes uit het Kremlin.
Normaal is dat wel een beetje waar, maar het is toch wel duidelijk dat Rusland zich niets aantrekt van officiële of ongeschreven regels in deze oorlog:Men vergeet precies dat men ook in oorlogstijden zich wel aan bepaalde spelregels houd. En de leiders van een land niet gaan uitmoorden is daar ook eentje van. Kwestie van de diplomatieke wegen niet volledig op te blazen.
Geen idee of het hier juist staat:
![]()
Live - Zelensky hervormt krijgsmacht: meer loon, speciale contracten • Zware brand in Russische oliehaven Toeapse na Oekraïense droneaanval
Lees de belangrijkste ontwikkelingen over de oorlog in Oekraïne hieronder in de liveblog. Download de app van De Morgen en krijg meteen een bericht bij belangrijk nieuws.www.demorgen.be
Hij heeft het nog lang gerokken (als het nieuws waar is). Elke normale mens had al lang doodgeweest. Die mens had een extreem stalen gestel en had volgens mij 100 jaar geworden had hij een rijkeluis leventje gehad. Hij zal nu als martelaar dienen voor de oppositie dus ik weet niet of zijn dood echt goed nieuws is voor Poetin.Veel respect voor die man.
Hopelijk hebben zijn acties op termijn toch nog een effect in de teloorgang van het regime van Poetin.