Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
.Met de Unie van Rusland en Wit-Rusland waar hij de secretaris van is zou het zomaar eens kunnen gebeuren.![]()
Loekasjenko dreigt met oorlog als Rusland probeert om Wit-Rusland te annexeren
De president van Wit-Rusland, Alexander Loekasjenko, heeft in een interview met een Russische krant gedreigd met oorlog als Rusland probeert om Wit-Rusland te annexeren. “Dit zijn niet de middeleeuwen, waar je beslag legt op een gebied en belastingen int”, aldus de Wit-Russische president.www.hln.be
Rare gastjes die Wit Russen. Rusland bevrijdt jullie dan gewoon van die autocratische nazileider.
Ik heb er wel een wtf gevoel bij maar langs de andere kan kan ik inderdaad wel geloven dat moest Poetin in de problemen komen voor recources (geld, volk, grondstoffen....) hij gewoon wel zou proberen om zijn voet op Wit Rusland te zetten en daar alles te claimen.Met de Unie van Rusland en Wit-Rusland waar hij de secretaris van is zou het zomaar eens kunnen gebeuren.
In die zin begrijp ik de dreigementen van Loeskasjenko ook ergens wel. Dat is ne dictator maar absoluut gene dommerik.Ik heb er wel een wtf gevoel bij maar langs de andere kan kan ik inderdaad wel geloven dat moest Poetin in de problemen komen voor recources (geld, volk, grondstoffen....) hij gewoon wel zou proberen om zijn voet op Wit Rusland te zetten en daar alles te claimen.
Gezond is dat allemaal niet, oorlog voeren. Voor beide landen stond het er demografisch ook al niet goed voor en dat zal er zeker niet op beteren. Oekraïne heeft dan ook nog eens miljoenen inwoners verloren aan migratie en die gaan niet allemaal terugkeren als de oorlog gedaan is.Russia’s central bank on Friday raised its key interest rate by two percentage points to a record-high 21% in an effort to stem growing inflation
![]()
Russia's central bank raises interest rate to 21% to fight inflation boosted by military spending
Russia’s central bank has raised its key interest rate by two percentage points to a record-high 21% in an effort to combat growing inflation.apnews.com
Kan al tellen.
)Vreemd, het lijkt alsof je de situatie van geronselde Russen omschrijft ... Alleen moet Brussel nog door Moskou veranderd worden.Iemand de vele filmpjes al gezien in Ukraine waar ze alle volwassen mannen van straat plukken en afvoeren naar het front om daar door de vleesmolen te gaan?
Ronduit hallucinant.
Eerst vecht je voor je leven om te ontsnappen aan de geforceerde rekrutering en dan mag je nog eens vechten voor je leven aan het front in het Oosten van het land.
Je krijgt een paar dagen training en mag wat schieten. Je krijgt 1 kogel per keer want je zou wel eens wat gekke plannen kunnen krijgen moest je een vol magazijn van 30 krijgen.
Dan ga je naar het front, je weet niet waar je bent en krijgt enkel te horen welke richting je uit moet.
Weglopen kan maar dan krijg je gewoonweg een paar kogels in je rug.
Sommige mannen gaan al 2 jaar niet meer buiten, hun bejaarde ouders doen boodschappen voor hun.
Sommigen vermommen zich als bejaarden zodat ze niet naar de vleesmolen gestuurd worden.
Anderen dragen een granaat bij zich en trekken de pin het moment ze door hun medelandgenoten opgepakt worden.
Het is daar al 3 jaar lang een concentratiekamp voor mannen.
Onthou dat wanneer de oorlog hier uitbreekt en je naar het front gestuurd word voor degenen die in pluchen zetels zitten in Brussel.
Als je slim bent ben je hier weg in de eerste week dat de oorlog uitbreekt.
Onthou: Jouw leven zal in een vingerknip opgeofferd of geriskeerd worden en voor wat?
Voor olie en steenkool en andere grondstoffen in de grond.
Voor vierkante meters strategische grond op deze aardbol.
Voor de belangen van de huidige machthebbers hoe corrupt ze ook mogen zijn.
Hun zonen zijn exempt of ze zitten al op het vliegtuig op het moment dat jij nog maar denkt aan ontsnappen.
Ze waren al geïnformeerd door hun machtige vrienden.
Heb je wat links?Iemand de vele filmpjes al gezien in Ukraine waar ze alle volwassen mannen van straat plukken en afvoeren naar het front om daar door de vleesmolen te gaan?
Ja, dat geldt voor die Russen.Onthou: Jouw leven zal in een vingerknip opgeofferd of geriskeerd worden en voor wat?
Voor olie en steenkool en andere grondstoffen in de grond.
Voor vierkante meters strategische grond op deze aardbol.
Voor de belangen van de huidige machthebbers hoe corrupt ze ook mogen zijn.
Er zijn wel wat fillmpjes online te vinden over gedwongen mobilisatie en dat wordt ook door bvb. Le Monde in een recent artikel erkend dat er recruteerders af en toe geweld gebruiken. Maar die filmpjes ontbreken vaak context. Gaat het echt om een poging tot mobilisatie of iets helemaal anders?Heb je wat links?
Onder Russische bezetting zal de Oekraïense taal en cultuur een folklore-element worden. Russisch als officiële taal, Oekraïens als een Bokrijk-achtige taal, bedoeld als window dressing of eventueel toeristen aan te trekken want "kijk eens hoe multi-etnisch we zijn". China doet hetzelfde met niet-Han culturen.Ja, dat geldt voor die Russen.
Maar je hebt het over Oekraïners, en die verdedigen toch hun land om nog meer Bucha toestanden te vermijden en om niet onder een dictator te moeten leven of hun taal verboden te zien worden?
Ja ik ken de situatie, het ging mij niet om de info.Er zijn wel wat fillmpjes online te vinden over gedwongen mobilisatie en dat wordt ook door bvb. Le Monde in een recent artikel erkend dat er recruteerders af en toe geweld gebruiken.
Deze week met een Oekraïner gesport die 10.000 usd betaald heeft aan een grenswacht...Dat had je in 1939 bijvoorbeeld niet. En toen waren er ook mensen die de dienstplicht wilden ontvluchten. Slechts per uitzondering mogen Oekraïense mannen hun land verlaten tussen 18 en 60.
Ik denk dat China vrij analytisch bekeken heeft wat op lange termijn werkt en niet werkt qua maatschappelijke rust in de wereld...China doet hetzelfde met niet-Han culturen.