Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Oekraine zou Hongaarse spionnen opgepakt hebben die inlichtingen over de defensie aan het verzamelen waren. :o

Het is toch een beetje gênant om zo een parade op te voeren terwijl er elke dag meer dan duizend slachtoffers vallen aan het front, uw frontsoldaten zich behelpen met golfkarretjes en reguliere auto's, de helft van je munitie Noord-Koreaans is, je drones worden gesponsord door Iran, je de hulp van Noord-Koreaanse troepen inroept en dan wat grote sier te gaan maken met tanks en pantservoertuigen die je ofwel moet gaan lenen ofwel nodig zijn door je eigenlijke troepen.

Maar wel met Xi jingping naast je zijde, inclusief speldje van het Russische leger. Ik vind dat toch wel gevaarlijk. Hoe meer Trump China pest hoe dichter die twee tesamen komen. Rusland wordt wel een beetje vazalstaat van China, maar ja, die twee samen....

Maar wel met Xi jingping naast je zijde, inclusief speldje van het Russische leger. Ik vind dat toch wel gevaarlijk. Hoe meer Trump China pest hoe dichter die twee tesamen komen. Rusland wordt wel een beetje vazalstaat van China, maar ja, die twee samen....
Ik heb mijn twijfels over die 2 samen. Momenteel hebben ze wel een gezamelijke "vijand", de VS, maar op het moment dat die gemeenschappelijke factor wegvalt, zal die liefde ook over zijn denk ik.

Rusland heeft het economisch moeilijk en kijkt nu naar het Oosten voor allerhande relaties die ze in het Westen hebben verbrand.
China zal hier gebruik van maken om voordelen uit te halen; goedkopere energie en grondstoffen.

Buiten die zaken, hebben we weinig gemeen en zijn ze eerder geopolitieke tegenstanders.

Buiten die zaken, hebben we weinig gemeen en zijn ze eerder geopolitieke tegenstanders.
China is (naar mijn mening maar corrigeer mij als je denkt dat ik mis ben) gewoon de 3de hond en probeert gewoon van zoveel mogelijk walletjes te gelijkertijd te eten. Hun enige echte vriend is China zelf.

Ze gaan ook nooit fysiek een oorlog starten met het Westen. Waarom zouden ze? Ze hebben daar geen enkele (economische) baat bij.

(Taiwan is wel nog een ander verhaal. Ik vermoed dat had Poetin echt op 3 dagen Oekraïne veroverd dan had China Taiwan al aangevallen. Maar nu denken ze daar ook 2x over na. In zekere zin was deze vreselijke oorlog een test voor China en ook een ontnuchtering van: Zo éénvoudig win je een oorlog niet)

Het ziet ernaar uit dat Zelensky en Poetin elkaar rechtstreeks gaan ontmoeten in Turkije op 15 mei.
Kan me daar niks bij voorstellen. De zelfbeheersing die nodig is om 'diplomatisch' om te gaan met de verantwoordelijke voor deze afslachting? En heel de tijd ogen op uw rug dat je niet vergiftigd of ter plaatse geliquideerd wordt?

Het ziet ernaar uit dat Zelensky en Poetin elkaar rechtstreeks gaan ontmoeten in Turkije op 15 mei.
En waar heb je dat gelezen ergens want het enige wat ik opgevangen heb is dat Poetin bereid is om directe onderhandelingen op te starten met Oekraïne in Boedapest die in 2022 waren opgeschort daar .
Dit wil niet zeggen dat Poetin zelf daar aan tafel gaat zitten héé

En waar heb je dat gelezen ergens want het enige wat ik opgevangen heb is dat Poetin bereid is om directe onderhandelingen op te starten met Oekraïne in Boedapest die in 2022 waren opgeschort daar .
Dit wil niet zeggen dat Poetin zelf daar aan tafel gaat zitten héé
Als ik lees "De Russische president Vladimir Poetin zegt dat hij rechtstreeks wil onderhandelen met Oekraïne." op VRT NWS lees, dan lees ik dat letterlijk. Zelensky ook en hij wil naar Turkije trekken om dat gesprek aan te gaan. Nu is het aan Poetin om daarop te antwoorden. Zelfs al is het Lavrov die de honeurs mag waarnemen, blijven het wel rechtstreekse onderhandelingen.

Als ik lees "De Russische president Vladimir Poetin zegt dat hij rechtstreeks wil onderhandelen met Oekraïne." op VRT NWS lees, dan lees ik dat letterlijk. Zelensky ook en hij wil naar Turkije trekken om dat gesprek aan te gaan. Nu is het aan Poetin om daarop te antwoorden. Zelfs al is het Lavrov die de honeurs mag waarnemen, blijven het wel rechtstreekse onderhandelingen.
Ja maar dat klopt wat Poetin gezegd heeft …hij wil rechtstreeks met Oekraïne onderhandelen zonder tussenpersoon (ala Amerika of die Arabieren ) ….maar hij zegt niet dat hij daar gaat zitten .
Denk dat dit iets is dat de VRT er bij verzind net zoals ze zeggen dat Zelensky er ook zal zijn …ik lees dan de Oekraïners willen dat ook en zullen een delegatie sturen . ;)

Zulke gesprekken kunnen lang duren en ik denk niet dat die mannne zich daar gaan mee bezig houden als ze personeel genoeg hebben die dat voor hen kunnen doen . ;)
Eens de gesprekken zijn afgerond en de aktes klaarliggen voor ondertekening dan zullen die daar wel zijn denk ik net zoals tientallen reporters en cameraploegen ….

Ja maar dat klopt wat Poetin gezegd heeft …hij wil rechtstreeks met Oekraïne onderhandelen zonder tussenpersoon (ala Amerika of die Arabieren ) ….maar hij zegt niet dat hij daar gaat zitten .
Denk dat dit iets is dat de VRT er bij verziend net zoals ze zeggen dat Zelensky er ook zal zijn …ik lees dan de Oekraïners willen dat ook en zullen een delegatie sturen . ;)

Zulke gesprekken kunnen lang duren en ik denk niet dat die mannne zich daar gaan mee bezig houden als ze personeel genoeg hebben die dat voor hen kunnen doen . ;)
En vooral ook dat ze daar dan risico lopen om vergiftigd te worden (of denken vergiftigd te worden) door de tegenpartij.

En vooral ook dat ze daar dan risico lopen om vergiftigd te worden (of denken vergiftigd te worden) door de tegenpartij.
Ik denk eerder dan dat ze niet veiliger kunnen zitten dan daar …want als één van de twee dan iets overkomt heeft den andere het sowieso gedaan en dan is het afwachten hoe de rest van de wereld zal reageren … ;)

Denk eerlijk gezegd dat dit ook weer een vetragingstacktiek is van Rusland zodat ze zich de rol van slachtoffer kunnen toe-eigenen .

Ik geloof er niet in dat wereldleiders elkaar gaan proberen te vergiftigen of te vermoorden op een "neutrale" locatie. Dat is voer voor complottheoriën.
Poetin noch Zelensky hebben daar ook enige baat bij. De gevolgen zouden niet te overzien zijn. Héél de wereld kijkt er naar met een vergrootglas hé.

Dan toon je 'publiekelijk' echt uw slechte wil. Dat is nog veel slechter dan proberen Poetin of Zelensky te liquideren 'weg van al de camera's' in hun eigen landje.

Terug
Bovenaan