Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een massale droneaanval op een NAVO-land zou wel eens pijnlijk kunnen zijn, als je kijkt hoe ze in Polen hebben gereageerd op amper 19 drones. Je kan er wel AMRAAMs en Sidewinders op afschieten, maar dat is een zeer dure tradeoff.Straks zware raketten.
Eerst aftasten.
Veel luchtafweer hebben we wsl niet eens.
De mens is een feilbaar wezen en dat zal zo blijven. We kunnen alleen maar hameren op voldoende checks and balances om het risico op geweld en chaos minimaal te houden, zonder daarbij onze burgerlijke vrijheden of mensenrechten aan te tasten.We zijn toch maar een bende apen op deze planeet hé. Het enige wat verandert is dat we geavanceerder worden in elkaar kloten.
Duizenden jaren evolutie en nog steeds niet in staat een stabiele vredevolle constructie op wereldniveau te handhaven.
We zijn toch maar een bende apen op deze planeet hé. Het enige wat verandert is dat we geavanceerder worden in elkaar kloten.
Duizenden jaren evolutie en nog steeds niet in staat een stabiele vredevolle constructie op wereldniveau te handhaven.
Ik vind dit ook altijd zo'n holle uitspraak. Wie is "we"? Net als de meeste hier sta ik gewoon 's ochtends op om te gaan werken 5 dagen per week, probeer ik wat plezier te maken met hobby's en ga ik slapen. De absolute meerderheid wil gewoon rustig zijn rit uitzitten hoor.We zijn toch maar een bende apen op deze planeet hé. Het enige wat verandert is dat we geavanceerder worden in elkaar kloten.
Je hebt dat hier al eens gezegd zonder meer. Je weet waar UFO de afkorting van is?Het zijn UFO's
Yes, maar iedereen sluit hier precies al direct alles uit buiten dat het russisch is.Je hebt dat hier al eens gezegd zonder meer. Je weet waar UFO de afkorting van is?
Ik geloof niet dat de menselijke evolutie een gestage mars richting een betere wereld is. We evolueren maar niet altijd in goede zin, als we kijken naar onze vernietigende impact op onze eigen leefomgeving en de manier waarop we elkaar nog steeds blijven behandelen. Misschien is het absolute morele dieptepunt van de mensheid nog niet bereikt. Ik wil daar wel niet pessimistisch over zijn, dat is even eenzijdig als een al te optimistische blik.Is ook wel heel pessimistisch hé.
Denk dat we in onze levenstijd énorme vooruitgang hebben gezien op vlak van gezondheidszorg, het aantal doden in oorlogen is ook drastisch gedaald de laatste decennia.
Enfin, de laatste eeuwen en millennia zijn we van constante conflicten, armoede, ontberingen naar een véél beter wereld gegaan.
Het is heel makkelijk om te focussen op de zaken die nog altijd niet goed gaan, maar een bende apen zijn we zeker niet gezien de hoofdfocus van ons bestaan toch nog altijd ligt op iedereen zo goed mogelijk te laten samenleven.
We keken er bovendien (aldus deze keer?) bij toeval naarDrones over de luchthaven van München, drones over...Elsenborn:
Vijftien drones waargenomen boven militair basis Elsenborn: defensie onderzoekt incident.
En we keken er naar, letterlijk.
Bron?Yes, maar iedereen sluit hier precies al direct alles uit buiten dat het russisch is.
Deze UFO's lijken op dezelfde drones als die in November 2024 in New Jersey (VS) continu gespot werden.
Kan je dit staven met bewijzen of een linkje? Anders vind ik uw stelling echt van de pot gerukt. Want je zegt hier gewoon dat Rusland 'solo' sterker is dan tientallen landen te samen inclusief Turkije en alle ex Oostblok landen. Mmm ..Ons grote probleem is dat er nu een periode van 2-4 jaar is waarbij Rusland militair een pak sterker is dan Europa
Als een totale oorlog ook het gebruik van kernwapens inhoudt is er geen winnaar.Kan je dit staven met bewijzen of een linkje? Anders vind ik uw stelling echt van de pot gerukt.
Maar het klopt wel dat het grote gevaar van 'drones' zal komen én inderdaad de mogelijke samenwerking tussen Rusland en China.
Rusland an sich kan ons wel pijn doen (met oa drones) maar een totale oorlog met Europa zal Rusland nog altijd verliezen hoor.
MAAR zoals anderen hier ook posten: Wat als China tegelijkertijd Taiwan aanvalt en ze hun aanvallen coordineren?
Die stelling komt voor uit het luisteren naar de geopolitieke podcast Boekestijn en De Wijk, waar dat punt vaak aangehaald wordt. Concreet komt het argument er vooral op neer dat we in Europa nogal vasthangen aan de NAVO voor taakverdeling. Als de VS niet meewerkt, ontbreekt het Europa aan een aantal essentiële systemen om gecoördineerd oorlog te voeren. Europa heeft bvb geen eigen battlefield management system om alle wapensystemen te integreren. We gebruiken het Amerikaanse. Oekraïne heeft dat wel zelf, namelijk het Delta systeem. Ons in Europa wacht dus eigenlijk de taak om veel van de Oekraïense oorlogskennis te integreren, maar dat zal pas over enkele jaren vruchten afwerpen.Kan je dit staven met bewijzen of een linkje? Anders vind ik uw stelling echt van de pot gerukt. Want je zegt hier gewoon dat Rusland 'solo' sterker is dan tientallen landen te samen inclusief Turkije en alle ex Oostblok landen. Mmm ..
Maar het klopt wel dat het grote gevaar van 'drones' zal komen én inderdaad de mogelijke samenwerking tussen Rusland en China.
Rusland an sich kan ons wel pijn doen en zelfs rampen veroorzaken (met oa drones) maar een totale oorlog met Europa zal Rusland nog altijd verliezen hoor.
MAAR zoals anderen hier ook posten: Wat als China ook Taiwan aanvalt net wanneer Rusland ons bestookt en ze hun aanvallen coördineren? Dus we moeten niet naïef wezen. Er is wel degelijk een groot gevaar op escalatie en onderschatting.
Uiteraard. Maar in welke mate reageert zo iemand als die geen kant meer uit kan...Als een totale oorlog ook het gebruik van kernwapens inhoudt is er geen winnaar.
We zijn toch maar een bende apen op deze planeet hé. Het enige wat verandert is dat we geavanceerder worden in elkaar kloten.
Daar twijfel ik ook niet aan. Maar gelukkig is het niet gewoon een knop die moet ingeduwd worden en er lanceren automatisch tientallen nukes.Uiteraard. Maar in welke mate reageert zo iemand als die geen kant meer uit kan...
Ik ben zo goed als zeker: Mocht Hitler die mogelijkheid gehad hebben op het einde van WO2. Die had op de knop geduwd.
Wir schaffen dasMaar Mutti toch. Zou ze in de leer zijn bij haar voorganger?
![]()
Merkel blasted by Baltics, Poland for suggesting they share blame for Russia’s Ukraine invasion
“I am astonished that after everything that has happened in Ukraine, she still thinks this way,” a former leader says of ex-German Chancellor Angela Merkel.www.politico.eu
Toch ook zwaar van haar piedestal gevallen.Wir schaffen das