Als ze dat deze nacht op Kyiv gaan gebruiken ga je de stad morgenvroeg niet meer herkennen en gaan ze echt hopen gewone burgers afmaken.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Logica, vergelijking van het leger, … als iemand u zou zeggen dat de VS en Frankrijk een oorlog voeren, en beide kanten publiceren propaganda. Zou je toch geneigd zijn om te denken dat de VS meer kans heeft om te winnen en bijgevolg de Amerikaanse media iets meer geloofwaardigheid heeft indien ze rapporteren dat er vooruitgang wordt geboekt?Ah? En hoe maak je die vergelijking dan op? Op welke feiten baseer je je dan?
Rusland maakt wel degelijk vooruitgang, maar vooral gesteund door hun luchtoverwicht. Overal waar het effectief tot grondgevechten komt hebben ze het veel moeilijker omdat Oekraïne weldegelijk een deftig getraind en uitgerust leger heeft. Die luchtmacht helpt je wel om te komen tot waar je wil, maar om iets te bezetten heb je toch boots on the ground nodig. Dat is ook waar de VS constant problemen mee heeft gehad in Afghanistan. Je mag platbombarderen wat je wil, ze kruipen weg en om te vechten komen ze er weer uit. Stadsoorlogen zijn hele vuile oorlogen waar een technologisch overwicht weinig waard is.Niet echt, omdat ik beide kanten van het verhaal bekijk en voor mezelf uitmaak wat het meest realistische lijkt tussen beide propaganda’s. En als ik het Oekraïens leger vergelijk met Rusland, heb ik meer neiging om de Russische vooruitgang te geloven.
Ik ga vanaf deze post niet meer deelnemen aan deze discussie. Indien er geen ruimte is voor andere meningen en constructieve discussies, ga ik mijn tijd niet verspillen. Veel succes verder.Stop maar gewoon met trollen. Je bent er al verschillende keren door verschillende users op gewezen hoe idioot het is wat je verkondigt.
0Diezelfde logica kan je toch doortrekken naar westerse media? Dus wat wij hier zien en de bronnen die gedeeld worden, zijn dan wel onafhankelijk? Ik weet niet hoe het zit voor u, maar ik probeer de media van beide kanten te volgen om een beter beeld te hebben. Natuurlijk zullen beide media’s fake news bevatten, maar dat is het minste wat ik kan doen hé. Enkel één kant van het verhaal volgen vind ik niet interessant.
Diezelfde logica kan je toch doortrekken naar westerse media? Dus wat wij hier zien en de bronnen die gedeeld worden, zijn dan wel onafhankelijk? Ik weet niet hoe het zit voor u, maar ik probeer de media van beide kanten te volgen om een beter beeld te hebben. Natuurlijk zullen beide media’s fake news bevatten, maar dat is het minste wat ik kan doen hé. Enkel één kant van het verhaal volgen vind ik niet interessant.

En we moeten ons er gewoon van bewustzijn dat we op dit moment onmogelijk kunnen inschatten wat er echt gaande is.
Omdat er bewijzen zijn dat het Amerikaanse leger heel capabel is en veel sterker dan andere legers.Logica, vergelijking van het leger, … als iemand u zou zeggen dat de VS en Frankrijk een oorlog voeren, en beide kanten publiceren propaganda. Zou je toch geneigd zijn om te denken dat de VS meer kans heeft om te winnen en bijgevolg de Amerikaanse media iets meer geloofwaardigheid heeft indien ze rapporteren dat er vooruitgang wordt geboekt?
En dat is anno 2022 een heel bevreemdende gewaarwording! Ondanks alle moderne communicatiemiddelen.
Ja je hebt gelijkKunnen we de discussie over de onafhankelijkheid van de Westerse media ergens anders voeren.
Ik denk zeker dat er argumenten zijn om ook de Russische kant te proberen verstaan (zonder daarom dat goed te keuren) om de gedachtegang proberen te volgen.
Maar de discussie over Westerse media is hier niet echt op zijn plaats.
En we moeten ons er gewoon van bewustzijn dat we op dit moment onmogelijk kunnen inschatten wat er echt gaande is.
Van het Russische leger is gewoon geweten dat ze met veel zijn, en redelijk wat materiaal hebben. De staat en de kwaliteit van het materiaal is een ander ding (alsook de kwaliteit & vooral de motivatie van de gemiddelde soldaat), maar hun doctrine is echt van "throw enough shit at the wall, and some of it will stick". Een bloedige operatie zoals deze zou bij de Amerikanen of een NAVO-legermacht gewoon niet gebeuren, omdat je dat nooit op het thuisfront verkocht krijgt. Hier worden IL76's met ~140 paratroopers blijkbaar uit de lucht geplukt, en geen haan in Rusland die er naar kraait.Van het Russische leger zijn er niet zo'n bewijzen.
Kan je de thread eens doorlezen en deze gratuite HLN comment zonder onderbouwing gewoon laten?De vraag is hoelang kunnen ze stand nog houden? (2a3 dagen nog) Tis ne schande van het westen ze hebben weeral iemand in de kou gelaten.
En sancties tegen Rusland laat me aub hier niet lachen, want ze lachen er zelf mee!
Rusland maakt wel degelijk vooruitgang, maar vooral gesteund door hun luchtoverwicht. Overal waar het effectief tot grondgevechten komt hebben ze het veel moeilijker omdat Oekraïne weldegelijk een deftig getraind en uitgerust leger heeft. Die luchtmacht helpt je wel om te komen tot waar je wil, maar om iets te bezetten heb je toch boots on the ground nodig. Dat is ook waar de VS constant problemen mee heeft gehad in Afghanistan. Je mag platbombarderen wat je wil, ze kruipen weg en om te vechten komen ze er weer uit. Stadsoorlogen zijn hele vuile oorlogen waar een technologisch overwicht weinig waard is.
Los daarvan, die Javelins die Oekraïne heeft gekregen als antitankwapens zijn wel dodelijk effectief ook. Genoeg uitgebrande colonnes zien passeren die het resultaat daarvan waren.
Het is moeilijk om er een beeld van te vormen omdat Rusland heel erg gestuurd wordt mediagewijs. Maar afgaande op die burgerbeelden die je dan ziet zie je wel heel duidelijk dat Oekraïne allesbehalve een dode mus is. Moreel lijkt me ook nog heel erg goed, anders ga je niet zoals op die beelden met molotovcocktails de straat op om die tanks te stoppen.
Ik had oprecht verwacht deze morgen dat ik ging opstaan met het nieuws dat Kyiv gevallen was, maar ze (= Rusland) raakt daar echt niet vooruit.
Niemand is niemand eh. Dat is geen lijn die Europa in het zand kan trekken.Spreek ik over VS?
De sancties werden hier ook 'de atoombom van de sancties genoemd'"Rusland uitsluiten van Swift krijgt bijnaam 'nucleaire sanctie'"
Ja goed idee jongens, verstandige bijnaam. Geen risico op verwarring!![]()
Ik denk dat er heel veel gebeurt wat niet openbaar gemaakt wordt. Vergeet niet dat er permanent 2 F16's van onze in Estland zitten: wie zegt dat dat er al niet meer zijn intussen?Lees ook her en der wat berichten dat oa. Nederland luchtafweer raketten gaat leveren aan Oekraïne. Misschien wel één van de meer nuttige ondersteuningsacties.
Jammer dat wij met FN Herstal niet meer kunnen(willen?) doen...