Dat is inderdaad wat ik zeg: De sancties zijn er om de aanval te stoppen. En bij vrede vallen die sancties weg. Maar die post maakte ik in reactie op verschillende mensen die de sancties wilden laten aanhouden om Rusland op de knieën te krijgen, of te "straffen" voor hun oorlogszucht. En op dat moment wordt het wél een aanvallend wapen. Zoals bij deze:
De Russische bevolking krijgt geen bommen op haar hoofd gesmeten, nee. Ze leven in een totalitair regime, waarbij ze worden opgesloten als ze ook maar iéts verkeerd doen. Klikken is daar de norm. Verkiezingen een lachertje. En dat is normaal, zonder sancties. Nu in deze tijd komt daar ook de totale armoede bij, dat je geen eten kunt kopen voor je pasgeboren kindje en het moet zien verhongeren. Dat je het land niet uit kunt, en misschien gezinleden niet meer terugziet omdat ze niet het land in kunnen en vastzitten. Medicijnen kopen, eender wat. En dat met nog heel koude temperaturen die eraan komen.
Ik snap niet waar die kwade wil tegen het Russische volk vandaan komt? Ik ben ook van mening dat wij ons niet moeten moeien met hun regering, dat zij dat maar doen. Maar ik ga toch echt hen niet persoonlijk verantwoordelijk houden voor dit, of hen straffen omdat Putin een land is binnengevallen.
Natuurlijk 'mogen' en 'horen' de rest van de centen van Rusland te komen. Maar ik ben er vrij zeker van dat er heel wat centen voor de heropbouw vanuit de EU zullen komen. En dat is toch mooi, als we elkaar zo kunnen helpen? Nergens staat dat de EU dat 'moet' doen, hè.