Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

:unsure:

Wat ik er vooral uit opmaak, is dat die man een diepe haat heeft voor 'het westen'.
@Avondland volgens hem zijn we ook de grote Russische schrijvers aan het cancellen (ik weet van het literatuurforum dat jij een grote Dostojevski fan bent) :unsure:

Vreemd... doet me bijna denken aan Trump (in de zin van compleet van de pot gerukte uitspraken te doen als president van een land)

:unsure:

Wat ik er vooral uit opmaak, is dat die man een diepe haat heeft voor 'het westen'.
@Avondland volgens hem zijn we ook de grote Russische schrijvers aan het cancellen (ik weet van het literatuurforum dat jij een grote Dostojevski fan bent) :unsure:

Vreemd... doet me bijna denken aan Trump (in de zin van compleet van de pot gerukte uitspraken te doen als president van een land)
De dag dat ze hier Dostojevski cancellen is de dag dat ik de wapens opneem!

Maar euhm ... Los van een aantal idioten die Russische kunstenaars boycotten en die ene idiote boekenwinkel met een leeg Russisch schap is dit louter propagandapraat.

Niet Rusland maar het Westen is geïsoleerd

Titel is een tikje te voortvarend, maar desalniettemin een interessante lezing. Er klopt wel iets van die meme dat de "internationale gemeenschap" meestal doelt op het Westen (VS, Canada, Europa, Australië, Nieuw-Zeeland en Japan) en niet op de rest van de wereld. Ook dit artikel is interessant: The west is rash to assume the world is on its side over Ukraine

Die "isolatie" in Afrika heeft minder te maken met de inval in Oekraine en meer met de EU die als tegenprestatie voor hulp verwacht dat men lokaal mensenrechten respecteert. Lokaal denkt men zo niet te kunnen winnen en dan zijn huurlingen zoals die van de Wagner Groep welgekomen omdat die even erg zijn als sommige lokale milities.

Daar moeten we ons niet slecht bij voelen, en daar kunnen we ook geen water bij de wijn doen. En als de laatste 40 jaar in het Midden Oosten ons iets geleerd hebben, is dat het beest uithangen op lange termijn geen succesvol, economisch winstgevend verhaal oplevert. Op korte termijn kan Rusland misschien aan invloed winnen, maar op lange termijn betwijfel ik het. Zeker niet met hun huidige economie die naar de vaantjes is.

Ik geloof dat het in de vorige 270 pagina's nog niet aan bod is gekomen, maar Rusland kent meer problemen met neo-nazi's dan Oekraine. Hij had misschien beter eerst zijn eigen land opgeschoond als neo-nazisme hem toch zo'n doorn in het oog is.

De dag dat ze hier Dostojevski cancellen is de dag dat ik de wapens opneem!

En als we niet meer naar Tsjaikovski of Rachmaninov mogen luisteren, doe ik mee met u!

Serieuzer: op zich wel een gevaarlijke retoriek. Eerst Peskov die zegt dat ze in principe kernwapens kunnen gebruiken als Rusland "existentieel bedreigd" wordt. Nu Poetin die beweert dat het westen Rusland aan het "annuleren" is.

En ondertussen zijn we allemaal nazi's blijkbaar :unsure: (vgl. met boekenverbranding WO2)

Russia start militaire oefeningen op de eilanden die geclaimd worden door Japan. Het vredesverdrag tussen Rusland en Japan in WW2 is nog niet getekend, er is wel een formeel einde van de oorlog getekend in 1956. Rusland heeft zich teruggetrokken uit vredesonderhandelingen als reactie op Japan's positie naar Rusland toe en het volgen van de sancties gericht op Rusland door het westen.

Demis-kurils-russian_names.png

In 1955 werd overeengekomen dat de twee eilanden (Northern Territories genoemd in Japan) zouden teruggeven worden aan Japan, maar dat is nog steeds niet gebeurd. Rusland noemt de angst dat de VS er militaire basissen zal bouwen als één van de redenen waarom het de eilanden niet wilt teruggeven. Verder geeft Rusland aan dat het geen vrede kan sluiten met een land dat zich onvriendelijk en vijandig opstelt naar Rusland toe, als tegenreactie voor de invasie in Oekraïne.

___

Putin begint ook verder "woke culture" te gebruiken om zijn misdaden te rechtvaardigen en citeert daarbij JK Rowling, schrijfster van de Harry Potter boeken die gekend staat als transfoob en daarom gecancelled werd.

Laatst bewerkt:
Is nogal extremistisch in haar negatieve mening over transvrouwen en ze omschrijft zichzelf ook als een "terf". Een groep die transpersonen wil uitsluiten.

Het is Putin natuurlijk niet om Rowling te doen. Hij gebruikt haar om zo gewoon zijn agenda van verdeeldheid zaaien tussen progressieven en minderheden enerzijds en conservativen en racisten anderzijds verder te zetten. Zijn verdeel en heers strategie heeft reeds wonderen verricht

Wel grappig dat een vent die op verschillende manier behoorlijk hard op Voldemort lijkt, het idee heeft dat Rowling in zijn discours betrekken een goed idee is.

Zo, nu weten we ook weeral waarom die man de laatste weken niet meer te zien was. Gelukkig had Putin enkele dokters dichtbij vermoed ik.
Ze proberen het deze keer te debunken.

De Russische minister is weer opgedoken in een video, maar of we dan zeker weten dat hij vandaag nog op post is, wie weet dat:

Russia start militaire oefeningen op de eilanden die geclaimd worden door Japan. Het vredesverdrag tussen Rusland en Japan in WW2 is nog niet getekend, er is wel een formeel einde van de oorlog getekend in 1956. Rusland heeft zich teruggetrokken uit vredesonderhandelingen als reactie op Japan's positie naar Rusland toe en het volgen van de sancties gericht op Rusland door het westen.

In 1955 werd overeengekomen dat de twee eilanden (Northern Territories genoemd in Japan) zouden teruggeven worden aan Japan, maar dat is nog steeds niet gebeurd. Rusland noemt de angst dat de VS er militaire basissen zal bouwen als één van de redenen waarom het de eilanden niet wilt teruggeven. Verder geeft Rusland aan dat het geen vrede kan sluiten met een land dat zich onvriendelijk en vijandig opstelt naar Rusland toe, als tegenreactie voor de invasie in Oekraïne.

___

Putin begint ook verder "woke culture" te gebruiken om zijn misdaden te rechtvaardigen en citeert daarbij JK Rowling, schrijfster van de Harry Potter boeken die gekend staat als transfoob en daarom gecancelled werd.

Grappig dat dat dan het vermelden waard is voor hem maar een land binnenvallen gebaseerd op leugens en burgers beginnen bombarderen allemaal A-OK is.

Allez bon, als hij dan een atoombom op Japan dropt kan hij tenminste zeggen: ja maar de Amerikanen hebben dat ook al eens gedaan :unsure:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220327_93529656
Het waren straffe woorden die de Amerikaanse president Joe Biden zaterdagavond tijdens zijn speech in Warschau uitsprak. Naast het feit dat hij Poetin een “slachter” noemde, zei Biden dat “die man niet aan de macht mag blijven”. Die uitsprak moest zelfs gecorrigeerd worden door het Witte Huis na een reactie van het Kremlin. Die straffe woorden, daar zal volgens politicoloog Europa de prijs voor moeten betalen: “Men dreigt op die manier van Europa een slachtveld te maken”.

Gezellig toch.. terwijl de oorlog hier aan onze achterdeur staat blijft de Biden steeds maar olie op het vuur gooien.
Sancties allemaal goed en wel maar ik zou na een maand oorlog toch liever dialoog en de-escalatie zien.
Zoals het artikel al terecht aanhaalt gaat dit conflict, zelfs al blijft het in Oekrainse grenzen, indirect voor heel wat implicaties zorgen.
Sommige Afrikaanse landen zijn 100% afhankelijk van Oekrainse tarwe e.d.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220327_93529656

Gezellig toch.. terwijl de oorlog hier aan onze achterdeur staat blijft de Biden steeds maar olie op het vuur gooien.
Sancties allemaal goed en wel maar ik zou na een maand oorlog toch liever dialoog en de-escalatie zien.
Zoals het artikel al terecht aanhaalt gaat dit conflict, zelfs al blijft het in Oekrainse grenzen, indirect voor heel wat implicaties zorgen.
Sommige Afrikaanse landen zijn 100% afhankelijk van Oekrainse tarwe e.d.

Heeft hij ongelijk?
Zie jij nog een toekomst voor Poetin, zeker met de verhoudingen met het westen?

Je kan toch niet terug normaal doen tegen Poetin nadat hij eenzijdig beslist om een oorlog te starten.

Terug
Bovenaan