Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Ik heb hier geen woorden meer voor
De lijn met Rusland te kunnen vergelijken met full blown nazisme in al zijn facetten wordt met de dag dunner en dunner.

Laatst bewerkt:
Misschien wel erbij vermelden dat men niet verder klikt op de twitter post want er zijn beelden bij, waarvan ik wenste dat ik ze niet gezien had (kinderen)
:mad:
Ik moet voor zulke beelden altijd individueel op "view" drukken.

"The following media includes potentially sensitive content. Change Settings".

Misschien wel erbij vermelden dat men niet verder klikt op de twitter post want er zijn beelden bij, waarvan ik wenste dat ik ze niet gezien had (kinderen)
:mad:
En ik dacht: "Huh daar was toch niets te zien?" Dus ik ga loemp terug... niet op "show replies" klikken mensen.

De hamvraag: waren de mobiele crematoria en lijkzakken die het Russische leger hadden voorzien wel enkel voor de Russische soldaten?
Voor een operatie die 3 dagen had moeten duren, hadden ze die misschien zelfs niet nodig.

Enkele, in het begin van het conflict, gevangen genomen OMON-agenten, zeiden dat hun taak was om na de verovering de bevolking te onderdrukken.

En ik vrees dat ik de manier waarop begin te vatten.

De hamvraag: waren de mobiele crematoria en lijkzakken die het Russische leger hadden voorzien wel enkel voor de Russische soldaten?
Voor een operatie die 3 dagen had moeten duren, hadden ze die misschien zelfs niet nodig.

Enkele, in het begin van het conflict, gevangen genomen OMON-agenten, zeiden dat hun taak was om na de verovering de bevolking te onderdrukken.

Ik lees, (korrel zout en al) dat ze 45.000 lijkzakken bijhadden... vijfenveertigduizend(!). En dan die geruchten van die lijsten van 'ongewensten'.

Ik sluit mij aan bij de twitter thread van een paar posts terug, gezien hun geschiedenis, de speech van Poetin eind februari, de daden waar we nu nog maar het topje van de ijsberg van zien, dat 'manifesto' van de Russische staatsmedia dat we vandaag zien verschijnen... dit is een genocide. En ook ik neem dat woord niet snel in de mond.

Volledige "standaard":

Precies aan alles gedacht, die jongens.

Figure A.1 - Excavation of a pit for a structure intended for urgent burial of corpses

gost_r_42.7.01-2021_1.png

Figure A.2 - The operation of removing organic residues and mixing, together with a soil property modifier and a mineral binder, of the upper layer of soil of a structure intended for urgent burial of corpses

gost_r_42.7.01-2021_2.png

Figure A.3 - The operation of compacting the bottom layer of soil of the excavation of a structure intended for urgent burial of corpses, reinforced with a modifier of soil properties and mineral binder using a roller

gost_r_42.7.01-2021_3.png

Figure A.4 - The operation of moistening the topsoil of a structure intended for urgent burial of corpses, reinforced with a modifier of soil properties and mineral binder using a watering machine

gost_r_42.7.01-2021_4.png

Figure A.5 - Backfilling of a construction pit containing corpses and radioactive, hazardous chemicals and biological agents resulting from their decomposition

gost_r_42.7.01-2021_5.png

Figure A.6 - The operation of removing organic residues and mixing, together with a modifier of soil properties and a mineral binder, the top layer of soil of the embankment of a structure intended for urgent burial of corpses

gost_r_42.7.01-2021_6.png

Figure A.7 - Compaction of the embankment of a structure intended for urgent burial of corpses, reinforced with a soil property modifier and mineral binder using a roller

gost_r_42.7.01-2021_7.png

Figure A.8 - The operation of moistening the top layer of soil of the embankment of a structure intended for urgent burial of corpses, reinforced with a modifier of soil properties and mineral binder using a watering machine

gost_r_42.7.01-2021_8.png

Figure A.9 - Operation of installation in the embankment of a structure intended for urgent burial of corpses, devices for absorbing and neutralizing radioactive, hazardous chemicals and biological agents formed during the decomposition of corpses

Laatst bewerkt:
Vind je het niet merkwaardig dat sommige slachtoffers een zak over hun hoofd hadden en sommigen de handen vastgebonden op hun rug? Dat lijkt toch te duiden op een soort bijltjesdag van soldaten op zoek naar verraders of collaborateurs? En dan die Russische rantsoenen dozen bij de lijken zijn ook nogal vreemd. Geef je mensen eerst je rantsoenen om ze daarna vast te binden en te executeren?
Twijfelachtig allemaal

Commentaar op Facebook ... :unsure:

Hoe je dit nog kan blijven verdedigen vind ik hersengymnastiek dat mijn petje te boven gaat. Waanzin.

Commentaar op Facebook ... :unsure:

Hoe je dit nog kan blijven verdedigen vind ik hersengymnastiek dat mijn petje te boven gaat. Waanzin.
De Covid pandemie heeft de hersenen goed laten werken zo te zien...man man

De kampen zijn ook al terug...

"Igor Zhdanov, a correspondent for the Russian state propaganda outlet RT, posted videos on March 22 depicting Ukrainian prisoners of war being processed for "filtration" -- Zhdanov's choice of word -- after they were captured. The videos show masked Russians searching their captives for tattoos or insignia, which would supposedly show affiliation with nationalists or "neo-Nazi" groups that the Russians have cast as their main enemy in Ukraine.
Zhdanov said in his post that Ukrainian POWs were being treated humanely. But his choice of words was ominous. During the war in Chechnya, Russian forces notoriously used so-called "filtration camps" used to separate civilians from rebel fighters. Legendary Russian investigative reporter Anna Politkovskaya gathered testimony from Chechen civilians detained in filtration centers, where detainees said they were held in pits and subjected to electric shock, beatings and ruthless interrogation.
Russian forces have also targeted local Ukrainian mayors for detention -- and in at least one case, Ukrainian officials say, an extrajudicial killing."

cnn

Laatst bewerkt:
Putin Is Turning Grieving Mothers Into Propaganda

Russian fatalities in Ukraine threaten the Kremlin’s narrative.

Nondedju, dat is mijn enige gratis "monthly article" op FP ... maar het was de moeite.

But it’s unclear whether grieving mothers can influence the Kremlin. Putin has finally addressed the families of fallen soldiers. Mothers have accused leaders of using their sons as “cannon fodder.” Others protested the terms—and allegedly false pretenses—under which their sons were conscripted to fight in Ukraine. With troop morale sagging, expect Moscow to use all the tools in its arsenal to exploit the families of fallen soldiers for propaganda purposes—as Gorbachev hoped for in Afghanistan. During one fallen service member’s funeral in Voronezh, local officials eulogized the dead soldier by praising his heroism in a “battle of good against evil” and denouncing “Ukrainian Nazis.” He “defend[ed] our country from the evil that our grandfathers did not finish during the Great Patriotic War,” said another official, referring to World War II.

So far, Russian mothers do not appear to be taking the bait. As the war enters a new and likely bloodier phase, the grief of mothers could become a decisive factor in turning Russian public opinion against this conflict. Mothers have long held a privileged and nearly semi-sacred status in Russia, making it almost impossible for the authorities to directly challenge or confront them. The question is whether anyone in the Kremlin will care or listen.

Stad is nog niet gevallen, maar de toestand moet daar verschrikkelijk zijn.

Putin’s useful German idiots
Russia’s invasion of Ukraine is a repudiation of a whole generation of German politicians from across the spectrum.

German President: "I was wrong" and "We have failed with the establishment of a common European house in which Russia is included. We have failed with the approach of including Russia in a common security architecture." "There will be no return to the status quo before the war."

Oh Duitsland toch.

Enigste zoon van deze alleenstaande moeder afgeslacht door de Russen op straat. Hij ligt opgerold in een tapijt onder een europallet in haar achtertuin. Ze heeft hem in dat tapijt moeten leggen omdat ze hem niet deftig kan begraven en anders wilde honden aan zijn restanten gaan zitten.
Haar achtertuin ligt vol lege flessen vodka, Jack Daniels, en andere gort. Russen hebben na de moord op haar zoon haar huis bezet. Op het einde van de reportage toont die vrouw, huilend van rauwe miserie in de vrieskoude en niet meer in staat nog woorden uit te drukken, nog een foto van haar kind aan de camera.

Ik volg deze oorlog al van sinds de start op de voet. Soms tot uren in de nacht. Er is iets zwart aan het blakeren vanbinnen.

Laatst bewerkt:
Oh Duitsland toch.

Het is eigenlijk straf hoe de reputatie en nalatenschap van Merkel op zo korte tijd volledig de dieperik in is gegaan. Maar de kritiek op haar, en bij uitbreiding alle Europese leiders inzake hun benadering van Rusland, lijkt me volledig terecht.

Terwijl de signalen er wel al lang waren dat Rusland niet zo'n koosjer land is (reputatie van geweld, bloedige oorlogen, vergiftigen van oppositie etc). Politici kijken altijd maar enkel op korte termijn en naar het behalen van meer stemmen bij de volgende verkiezingen.
Who cares dan dat het binnen 20 jaar oorlog is als we nu goed poen kunnen scheppen denken ze.

Volledige "standaard":

Precies aan alles gedacht, die jongens.
Als ge dan die satelietfoto ziet dan is dat echt om deprressief van te worden..
624a203ee22adb0018d1ca4d

Terug
Bovenaan