Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat voor een van de pot gerukte hersenkronkel is dit nu weer?
Never waste a good crisis en zo? De kaarten liggen hoe ze liggen en je kan er maar het beste/winstgevende van maken. Namelijk gaswinsten en rusland kloten. Hoe jij daar zo een conspiracy theorie kan van maken kan ik niet echt vatten.
Dat de VS de situatie zoals ze is wat uitdiept en verlengt om nog wat meer miljardjes binnen te rijven is geen in de verste verte 'Groot complot en deal met rusland'
Is dat een betrouwbare bron? (ik ken het niet)![]()
Putin to go for surgery, hand over temporary power to ex-KGB chief: Report
The extraordinary claims appeared on popular Telegram channel General SVR, which says its source is a well-placed figure in the Kremlin, the report addedwap.business-standard.com
Blijkbaar zou hij dan toch met zijn gezondheid sukkelen .
De vraag is: wat moet de VS dan wel doen in deze situatie?
Is dat een betrouwbare bron? (ik ken het niet)
Je zou denken: ideaal moment om van Putin af te raken (indien hij interne vijanden heeft).
Langs de andere kant is die interim leider Nikolai Patrushev ook niet degene die je aan de macht wilt hebben lijkt me...

Fixed that for you. Al sinds Putin aan de macht is (kom, een paar jaartjes nadien) heeft hij gewoon de de factor status van dictator he.Het toont echt aan dat ze daar in [...] het Kremlin [...] lak hebben aan de conventionele gang van zaken.
![]()
Putin to undergo cancer surgery, transfer power to ex-FSB chief: report
Russian President Vladimir Putin is set to undergo cancer surgery and temporarily hand over power to a hardliner former federal police chief.nypost.com
Putin is said to bathe in the blood extracted from deer antlers, which are hacked off while they are growing and still full of fresh blood, the outlet said. The sickening “antler baths” are an alternative therapy in the Altai region of Russia, which borders Khazakstan and Mongolia.
![]()

@zwarten
Is dit een of andere mislukte grap?
Mag ook wel in het rijtje: "most ridicilous conspiracy theories ever".

.Misschien dat ze landen als Iran meer aan hun kant trachten te krijgen?@zwarten
@Avondland
dusja dit is ook escalatie door de Amerikanen zeker?
Israël was relatief "neutraal" in dit conflict. De Russen doen toch hun best om dit te veranderen precies.
Ik ontken niet dat Rusland escaleert, maar zij zijn niet de enige.@zwarten
@Avondland
Israël was relatief "neutraal" in dit conflict. De Russen doen toch hun best om dit te veranderen precies.
Lavrov heeft Israël zelfs zodanig pissed gemaakt dat ze zelfs (defensieve) wapens gaan leveren aan Oekraïne@zwarten
@Avondland

Dan is het misschien ook gedaan met bommetjes droppen in Syrië en worden hun F-35 uit de lucht geschoten.Lavrov heeft Israël zelfs zodanig pissed gemaakt dat ze zelfs (defensieve) wapens gaan leveren aan Oekraïne
![]()
Israel to increase military, civilian aid to Ukraine - report | The Jerusalem Post
While the aid increase would be a ‘substantial step,’ no offensive weapons will be delivered.www.jpost.com
Zie ik Rusland nooit doen.Dan is het misschien ook gedaan met bommetjes droppen in Syrië en worden hun F-35 uit de lucht geschoten.
Dan weten ze meteen dat hun S-400 een stealthkiller is. Maar inderdaad ... tenzij Israël hun marinebasis aanvalt in Syrië maar dat zie ik ook niet gebeuren.Zie ik Rusland nooit doen.
Tis echt aandoenlijk hoe je denkt in termen van de goede tegen de slechte. De realiteit is dat er veel stakeholders zijn in dit conflict met verschillende belangen. De drijfveren achter de escalatie of deescalatie zijn gewoon anders.@zwarten
@Avondland
Ge kunt alleszins niet zeggen van de Russen dat ze de goede zijn, wanneer ze een soeverein land binnenvallen en volledige steden platbombarderen en de lokale bevolking uitmoorden. Die oorlog moet gewoon stoppen. En Rusland doet er dan nog een schep bovenop met al hun leugens en propaganda, en China is al niet veel beter.Tis echt aandoenlijk hoe je denkt in termen van de goede tegen de slechte. De realiteit is dat er veel stakeholders zijn in dit conflict met verschillende belangen. De drijfveren achter de escalatie of deescalatie zijn gewoon anders.
Europa wil goedkoop gas. Amerika wil duur gas verkopen, Rusland wil terug naar de gloriedagen(?), China spreekt zich politiek neutraal uit maar er leeft onder de bevolking een serieus anti oekrains sentiment. (check Wang Jixian)
Dan zelfs in Europa heb je nog tweespalt. Duitsland die eerst niet meewou maar nu dan weer wel. Hongarije die in roebels wil betalen.
Ik veronderstel dat onder de bedrijven er ook nog verschillende stakeholders zijn. Gasbedrijven vinden deze prijzen best wel leuk. Iedereen die raw materials naar consumentengoederen brengt zit met zijn handen in het haar. Deze grote spelers lobbyen zeker of financieren bepaalde politieke partijen.
Dat het westen de grote schuldige is maak jij ervan. Nergens zeg ik dat het de fout is van het westen of dat Rusland het recht heeft dit conflict te starten. Maar je kijkt naar Cui bono dan kan je vragen stellen bij bepaalde beslissingen. Mij lijkt dat dit niet ten goede komt van de Oekraïense bevolking.Ik kan echt niet goed begrijpen waarom er hier door sommigen keer op keer wordt gewezen naar de USA, de EU ('het Westen' dus) en anderen alsof 'de aggressie' die die landen in dit conflict gieten ook maar in de verste verten kan vergeleken worden met wat Rusland aan het uitvreten is. Het is toch echt zonneklaar wie hier het meeste 'boter op het hoofd heeft' om het zo te zeggen?
Het is niet naïef of 'aandoenlijk' om te denken in termen van 'goede tegen de slechte' want in dit conflict is er misschien geen karikaturale 'heel de wereld moet kapot met mijn laser' antagonist en geen 'do it for the greator good' protagonist, maar er is wel degelijk een land dat borderline (of volgens sommige kenners volledige) genocide pleegt, dat constant dreigt met kernwapens, dat filmpjes verspreidt van de impact van hun kernwapens, dat op grote schaal burgers doodt, dat iedereen afschildert als Nazi's, dat blijkbaar al plannen had liggen om nog verder te gaan met hun invasie, en dat, volledig zonder provocatie, een modern Europees land is binnen gevallen.
Hoe je in Godsnaam in dit conflict met van die typische 'both sides' argumenten kan afkomen, ik begrijp er niks van eerlijk gezegd. Ja, het Westen heeft ook het een en ander op zijn kerfstok, en ja, veel landen die aanvankelijk neutraal waren springen er nu mee op omdat ze hier voordelen kunnen uithalen (of misschien echt omdat ze vinden dat het humanitair gezien te ver gaat, dat kan niemand hier weten) maar dat neemt toch helemaal niks weg van het feit dat Rusland de enige boosdoener hier is? Hadden die niet besloten om een buurland out of the blue binnen te vallen dan zaten we nu niet in deze situatie.
Mensen die dan wijzen naar Rusland als grote schuldige en grootste aggressor (en dat klopt ook gewoon, laten we wel wezen) afschilderen alsof dat kleine kindjes zijn die de grotenmensenwereld allemaal niet snappen vind ik toch een beetje denigrerend eerlijk gezegd. We weten hier denk ik allemaal wel in dit topic dat niets op dat niveau zwart of wit is, maar laat het duidelijk zijn dat er hier een relatief duidelijke bad guy is, en dat is Rusland. Die hebben al dit ontketend met hun onnozele invasie, die hebben al dit leed veroorzaakt.
Nogmaals dat zeg ik niet. Maar alle schuif alle geopolitieke en financiële incentieves aan kant. Start die dialoog op en de oorlog was al een paar weken gedaan.Ge kunt alleszins niet zeggen van de Russen dat ze de goede zijn, wanneer ze een soeverein land binnenvallen en volledige steden platbombarderen en de lokale bevolking uitmoorden. Die oorlog moet gewoon stoppen. En Rusland doet er dan nog een schep bovenop met al hun leugens en propaganda, en China is al niet veel beter.
Wat niet wil zeggen dat wij of de Amerikanen altijd weldoeners zijn of geweest zijn natuurlijk.