Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Ambassadeur Rusland in Polen besmeurt met rode verf... meer van dat graag!!

En volgens de BBC:

Russia condemns red liquid attack on ambassador to Poland​

The Russian foreign ministry has hit out at protesters in Poland who threw red liquid over the Russian ambassador there. (See our earlier post here)
Spokeswoman Maria Zakharova says: "Neo-Nazis have once again shown their face - and it is bloody."

Dus ook in Polen zijn het de neo-nazi's, uiteraard :unsure:

God jezus hoe fucking gestoord is het om wapens tijdens een demonstratie te richten op het publiek. Dat is gewoon een fundamenteel basisprincipe van "gun safety".
Je ziet toch niet of er ammo in zit? Voor zelfde geld zijn dit dan nog eens wapens die on klaar zijn gemaakt.

Valt me wel op dat er heel veel aandacht is voor die parade. De voorbije jaren zou er geen haan naar kraaien. Ik weet ook niet of het juist is om daar nu zoveel aandacht te hebben voor zo een propaganda-opvoering of kijk eens hoe groot onze natie-show is. Dat ons nieuws daar bijvoorbeeld mee opent vind ik best al vreemd, alsof er een bewuste anti-propaganda actie op tilten is. Ik begrijp gewoon niet goed waarom we gewoon niet de situatie negeren of het als een fait divers zien.

Maar goed, ik merk ook dat de berichtgeving veranderd is van "de Russen zijn gevaarlijk en dreigend en kunnen elk moment ons aanvallen" naar "de Russen zijn zwak en uitgeput en door hun supplies en manpower heen en moeten volledige militaire dienstplicht winnen wil ze verder vorderingen maken", en dat is best vrij snel gegaan. En wellicht zijn de beste en meest gemotiveerde mankrachten nu al in het veld, en niet degenen die pas worden opgeroepen bij een algemene dienstplicht.

Het lijkt er toch op des te meer dat op 30 jaar tijd Rusland fors verzwakt is. Voor mij toch ook wel een bewijs dat er meer is dan communisme vs kapitalisme, want voor Rusland zou je kunnen redeneren dat het tijdens het communisme een veel sterker land is. Maar eerder een kwestie van geopolitieke situatie, en dat het economisch tot mid jaren '60 economisch zeer sterk stond, daarna langzaam in verval door tal v. redenen en slecht beleid. En in de jaren '90 dan de volledige uppercut. Een communistisch land als Cuba (of Venezuela als je het als zodanig kan beschouwen, tal van redenen waarom wel en waarom niet maar die discussie start ik niet) staat geopolitiek gewoon zwak. Landen zoals Iran ook. Dan is hun economie ook niet zo sterk en gaat al een groot deel op aan "verdediging", zowel in de informatie-oorlog als op het terrein. Dat is ook zo voor dictaturen, maar het helpt ook niet echt de vrede en vrijheid vooruit volgens mij als je iedereen tegen u hebt. Cuba doet het relatief tegenover andere landen in de regio (Caraïben en Centraal Amerika) wel goed vind ik.

Laatst bewerkt:

Het is eens wat anders dan al die zelfmoorden met eigen pistool...Origineel zijn ze daar wel :D

Als je dat scenario zou lezen, denk je dat het komt uit de Hitman videospellen :p.

Dood door paddenvergif geïnjecteerd door een sjamaan om een kater te overwinnen. Wie verzint het?

Als je dat scenario zou lezen, denk je dat het komt uit de Hitman videospellen :p.

Dood door paddenvergif geïnjecteerd door een sjamaan om een kater te overwinnen. Wie verzint het?
Kremlin? Net zoals we vastbenoemde ambtenaars degraderen tot de kelder om brieven te sorteren zullen daar ook wel kelders vol zitten met scenarioschrijvers.

Kan toch niet anders of er zitten heel wat trollen in dat media apparaat :D
Doet me wat denken aan een foto van SS-Standartenführer Joachim Peiper bij een herdenkingspost van 75 jaar Battle of the Bulge op de facebookpagina van U.S. Department of Defense. Pijnlijk.

Doet me wat denken aan een foto van SS-Standartenführer Joachim Peiper bij een herdenkingspost van 75 jaar Battle of the Bulge op de facebookpagina van U.S. Department of Defense. Pijnlijk.

Ja. Maar die man was daar tenminste nog aanwezig 🥲

Akkoord, maar dé posterboy van de Waffen-SS vereren als Amerikaans defensieappartement is nogal ... edgy.

Je weet gewoon dat iemand in het Pentagon "WW2 battle bulge soldier portrait" in Google Images heeft getypt en de eerste hit copy/paste heeft gedaan.

Terug
Bovenaan