Op reis met kinderen

Zonet reclame gekregen van CM. We vallen vanaf nu blijkbaar ook in de doelgroep, dus dit even oprakelen voor een wintervakantie :)
De kleine kournikova zal tegen dan tussen 7 à 9 maand zijn.

Hoe zit dat met die kinderopvangers voor jonge kinderen? Zijn dat 16-jarige pubers die daar zijn om een centje bij te verdienen en als niemand kijkt wat flessen passoa zitten te zuipen? :)

Dat hangt er beetje van af van welke periode. In de schoolvakanties zit dat daar vol met leraars die gratis reizen willen. 1 week werken = 1 week gratis skien. In de zomervakantie zijn er daar baaaaaakken 50+ moedertjes die voor die kinderen zorgen, aangevuld met wat jonger volk.

In de Oekie skireis (dus buiten de school vakantie) is dat een combi van oudere volwassenen en wat 18+ babysit achtig volk. Soms aangevuld met 1 of 2 16 jarigen uit de richtingen verzorging. Maar er is altijd heel veel volk om er op te passen, zeker bij die kleinere. Waar het in de creche 1/7 1/8 is, is dat bij die kleintjes bij Intersoc gemakkelijk 1/2 1/3. En zoals gezegd altijd volwassenen kinderbegeleiders erbij. Dus eigenlijk is dat een echte creche met wat extra volk erbij.

Wat zijn zowat de pro en contra's voor Zinal/Leysin/Bad Hofgastein/Valmeinier?

De hotels zijn allemaal OK. Niet luxues, niet crappy. Eten is OK. Niet luxueus, niet crappy. Wel telkens buffet met warm eten 2x per dag. Dus heel relaxed als je kinders hebt.

Zinal:
+ Kort om te rijden, lift helemaal naar boven op 100m van hotel, hotel is 10m van winkelstraat, skien zekerheid door de hoogte. Ideaal om te leren skien. Kunt gemakkelijk tot het hotel skien.
- Zinal is klein en buiten het hotel en die ene straat is er niks. Je kan wel naar het dorp ernaast (Grimentz) of beetje verder in de vallei (St Luc), maar dat is 20-30min met de auto. Voor de winter kan de sneeuw "lastig" zijn. Er ligt altijd een berg sneeuw in de vallei, dus eventjes een korte wandeling of zo is telkens door sneeuw.
Leysin:
+ Ongeveer even dicht als Zinal. Groter dorp, dus meer te doen. Lager gelegen, dus meer wandelingen in sneeuwvrij/beetje sneeuw. Vorig jaar heb ik met de kinderen elke middag gewoon op een speeltuin gespeeld/gewandeld door een bos/buiten gespeeld
- Lift is beetje verder, dus 10min te voet of met de bus. Beetje lager, dus minder ski zekerheid. Tot hotel skien soms moeilijker als er weinig sneeuw is.
BHG:
+ Beetje combi van zinal en leysin. Hotel ligt in de stad en die stad is redelijk groot/luxueus. Er is een sauna/tropisch zwembad complex, cinema, allerlei winkels...
- Heel ver rijden, hotel eindje van de liften.
Valmeinier: Nog niet geweest, wel van vrienden gehoord dat het hotel op de piste ligt, dus dat is handig.

Waren er nog die bv. voor Zinal het vliegtuig namen naar Geneve vanuit BRU? (ik haat lang rijden en vind vliegtuigreizen super chill)

Wij gaan altijd met de auto. Ik denk dat je met kinders en vliegtuig ongeveer evenlang onderweg zult zijn. Met die fuckers moet je overal zoveel buffer inbouwen dat je gejost bent. En dan nog een huurauto regelen, een stoel in die auto hebben, dat moet passen... Ik verkies wel mijn auto die ik ken met alles wat ik nodig heb erin. Bon, ik heb 3 kinders, no way dat ik een vlieger pak met 3 peuters :laugh: We vertrekken altijd rond 4h s morgens en tegen dat die goed wakker zijn ben je al halverwege. Dan is het Disney to the rescue. Op een random pis of kakaccident na, zijn die ritten al altijd relatief vlot verlopen.

Je kan echt gewoon 3-4-5 uur zelf bergwandelingen gaan doen en de kleine daar laten?

Yep. In de zomer zijn we soms van 8h tot 17h weg. En de kinders zitten in de opvang en dan gaan ze ook zelf wandelingetjes doen of spelletjes spelen. Op andere dagen nemen we ze mee op wandelingen/uitstappen...

Best wel checken per periode. Soms is er enkel opvang 's morgens of 's middags. Soms moet je ze over de middag zelf eten geven.

Zijn mensen daar sociaal of is dat vooral elk voor zich, met wat marginaliteit aan het buffet? Ik las iets over 'chiro- en reftersfeer'?

Zeker in de Family of Oekkie weken zijn dat allemaal koppels met 2 of 3 kinderen. Dat is sociaal geen marginaliteit. De skireizen zijn gemakkelijk 3000-4000 euro voor jonge gezinnen. Daar kom je niet veel marginalen tegen. En "Chiro sfeer". Ja, het is Intersoc en geen ClubMed. Vorig jaar zaten wij in Leysin en daar was misschien 30-40 gezinnen die week. Na een week ken je de helft van die gezinnen en kinders.

Zoals anderen al vermeld hebben, daar zitten veel kinders samen. Als je kind daar een attackske krijgt of zijn eten in het rond smijt, zie je 20 koppels begrijpend kijken. Met wat chance komen ze de vuiligheid mee opruimen. Eigenlijk is alles voorzien op ouders en zit je daar met gelijkgestemden. Er zijn eetpotjes, er is een microgolf, er is kinder buffet met aangepast eten, kinder bestek, een clown elke avond om 18h (met wat chance kun je ze daar dumpen en 15 min op je gemak eten), ... Allemaal kleine dingen die je leven een beetje aangenaam maken.

De discussie is al gesloten 😒😒. We hebben zelfde verlofperiode als mijn nicht (crèche volgt bouwverlof) en dachten dus samen iets te huren aan het Garda-of Comomeer maar mijn wederhelft ziet het absoluut niet zitten. Hij heeft staan brullen dat ik geschift ben om met een baby van 9 maand (en 5 maand, het kindje van mijn nicht) zover te willen rijden.
Neem Ardennen dan?

Hij meent dat dat geen verlof gaat zijn maar gewoon het werk van thuis op een andere locatie verplaatsen.
Dat gaat deels zo zijn.

Fine, case closed, maar dan mag hij eveneens zijn jaarlijkse 3 dagen Extrema en zijn jaarlijks citytripje met de boys op zijn buik schrijven.
Niet doen, slippery slope naar beneden :-)

We hebben nog nooit in 1 rit naar Garda gereden, altijd tussenovernachting.

Met Airbnb kan je altijd een maand ervoor annuleren moest het echt niet lukken. Zijn schrik is dan dat ze vlak voor vertrek zou ziek zijn of ter plaatse zou ziek worden.

Er zijn 2 gezinnen, je kan al eens afwisselend een avondje als koppel zonder kind gaan eten, de mannen kunnen eens iets avontuurlijks gaan doen onder hun 2, de vrouwen kunnen eens een namiddagje iets gaan doen, kunnen s’avonds op terras aan het huisje een boardgame spelen met een goei glas Italiaanse wijn.. genoeg zaken om even de druk van thuis eraf te halen.
Het leven stopt niet bij het krijgen van kinderen, je moet er inderdaad leren mee omgaan.

Misschien wil hij gewoon niet op reis met uw nicht 😅
Jullie kunnen toch ook ziek worden op reis?
Ok bij zo een jongste is dat soms wat gevoeliger dan bij een volwassene.
Maar het is niet dat je naar tsjakkamakka gaat.

misschien een overeenkomst doen naar iets dat net wat minder ver ligt ?
Dat je echt in nood in 1 dag thuis bent.

De discussie is al gesloten 😒😒. We hebben zelfde verlofperiode als mijn nicht (crèche volgt bouwverlof) en dachten dus samen iets te huren aan het Garda-of Comomeer maar mijn wederhelft ziet het absoluut niet zitten. Hij heeft staan brullen dat ik geschift ben om met een baby van 9 maand (en 5 maand, het kindje van mijn nicht) zover te willen rijden.

Newsflash. Kinderen zijn werk tot ze 18 zijn. Didn't read the manual ?

Ik snap die obsessie van 'kleine kinderen mogen niet verder dan 50m van het huis komen' niet. Kinderen <1y zijn easy as fuck. Die hebben pamper, slapen 28h per dag en kun je gewoon potjes voederen zonder problemen. Wij hebben met tweeling van 9 mnd naar midden van Zwitserland gereden en terug gereden met 2x windpokken en 39-40 graden koorts. Ja, dat suck, maar ze leven nog hoor. Perdolan, slapen, perdolan, slapen. Als die niet ziek zijn is daar echt niks aan.

En als ze ziek zijn, daar zijn toch ook ziekenhuizen in de buurt ? Het is noord Italie, dat is hetzelfde als belgie of nederland of frankrijk qua kwaliteit. Als je echt wil, pak een bijstandsverzekering en op 12h sta je in belgie met een vliegtuig als het erg is...

Hij meent dat dat geen verlof gaat zijn maar gewoon het werk van thuis op een andere locatie verplaatsen.

Ja, net zoals alle komende reizen tot ze 10 of zo zijn. Ga je dan nooit meer op reis gaan ? Wederom, als ze nog niet kunnen stappen en hun eigen wil hebben, is het een pak gemakkelijker dan als ze 4 of zo zijn...

Fine, case closed, maar dan mag hij eveneens zijn jaarlijkse 3 dagen Extrema en zijn jaarlijks citytripje met de boys op zijn buik schrijven. Dan ga ik ook argumenteren dat de zorg van een baby op mijn eentje te zwaar zijn :).

*here's a box of maturity*

Bond zonder naam incoming. "Een relatie is gebaseerd op de ander iets gunnen zonder er iets in ruil voor te willen".

Als je puntenlijsten gaat beginnen opstellen, zal het rap gedaan zijn. Kun je ruzie maken over hoeveel punten elke taak waard is en hoeveel punten iedereen moet halen en waarom...

Wij hebben met tweeling van 9 mnd naar midden van Zwitserland gereden en terug gereden met 2x windpokken en 39-40 graden koorts. Ja, dat suck, maar ze leven nog hoor. Perdolan, slapen, perdolan, slapen. Als die niet ziek zijn is daar echt niks aan.

Als ze ziek zijn en slapen is dat natuurlijk veel makkelijker dan wanneer ze uren aan een stuk krijsen en wenen omdat ze niet graag in een auto zitten.
Je gaat het niet op voorhand weten natuurlijk, maar met sommige baby's kan je perfect lange ritten doen en met andere baby's is het gewoon jezelf psychologische terreur aandoen. Simple as that.

*here's a box of maturity*

Bond zonder naam incoming. "Een relatie is gebaseerd op de ander iets gunnen zonder er iets in ruil voor te willen".

Als je puntenlijsten gaat beginnen opstellen, zal het rap gedaan zijn. Kun je ruzie maken over hoeveel punten elke taak waard is en hoeveel punten iedereen moet halen en waarom...
Nene had mijn argumenten al eerder gegeven. Ze gaat dan net naar de crèche (ze zijn de eerste dagen altijd van hun melk en slapen mogelijk slechter/ eventueel eerste ziektes?), ik begin opnieuw te werken (= nieuw project, eerste dagen op een nieuw project zijn altijd slopend, ik ben dan altijd doodop door de overload aan informatie). Als ik dan in mijn weekend niet kan recupereren komt het niet goed plus ik weet dat hij een wrak is na zo’n boysweekend, ik heb er dan de eerste dagen in huis niets aan. Reizen zou een hel zijn, maar dat weekend zou voor mij nog lastiger zijn :).

Kleurpotloden, tekeningen, eventueel ander Actionmateriaal, is dan zeker aan te raden.

Afgelopen weekend eens spontaan een brasserie binnengestapt. 2 kinderen, bijna 4 en bijna 2. Niets bij van speelgoed of tekengerief bij.
Geen aanrader :laugh: De jongste 3 keer uit de keuken mogen gaan vissen, oudste idem achter de bar. Mekaar aan het opzwepen. Personeel niet echt mee opgezet, terecht uiteraard. Waren gewoon niet te houden. Volgende keer misschien ook beter doen na een wandeling i.p.v. na een autorit van een uur. Lessons learned.

Of effectief iets zoeken waar de kinderen terwijl kunnen spelen, maar dan komt ge algauw bij de McDo uit :p Niet meteen mijn ding.

Nene had mijn argumenten al eerder gegeven. Ze gaat dan net naar de crèche (ze zijn de eerste dagen altijd van hun melk en slapen mogelijk slechter/ eventueel eerste ziektes?),

Ja, ze zijn ziek in het begin als ze naar de creche gaan. Maar dat is toch geen probleem voor de ouders ? Perdolan en veel slapen. 99% is dat gewoon snot en wat koorts dat na 3d slapen over is 🤷‍♂️ . Ja, in het begin is dat wat scary, maar een normale gezonde baby zonder onderliggende aandoeningen die is ziek/niet ziek/ziek/niet ziek. Is kwestie van op voorhand goed af te spreken wie wat doet wanneer als er iets gebeurt.

Wie gaat naar de creche als het kind 39 heeft en naar huis moet
Wie staat s nachts op als het kind ziek is
Wie gaat kind van de creche halen hoe laat
etc etc

Eens dat afgesproken is, smooth sailing.

Als je natuurlijk bij elk onverwacht iets een discussie moet beginnen voeren als koppel, ja, dan ben je nog niet aan de nieuw patatjes.

ik begin opnieuw te werken (= nieuw project, eerste dagen op een nieuw project zijn altijd slopend, ik ben dan altijd doodop door de overload aan informatie).

Uiteraard. De madam is hier vorige week ook opnieuw beginnen werken na nummertje 3 op de wereld te zetten. Ik heb eventjes de volledige zorg overgenomen. Ik doe de 2 naar school s morgens, ik doe de baby naar de creche s morgens. Ondertussen kan de madam op haar gemak opstaan en naar werk vertrekken. Tegen 9h ben ik terug thuis na mijn roadtrip (de school is naast madam haar werk, maar bon) en begin ik thuis te werken. Madam neemt ze 's avonds mee naar huis. Kwestie van goed af te spreken.

Als ik dan in mijn weekend niet kan recupereren komt het niet goed plus ik weet dat hij een wrak is na zo’n boysweekend, ik heb er dan de eerste dagen in huis niets aan. Reizen zou een hel zijn, maar dat weekend zou voor mij nog lastiger zijn :).

Ik weet niet hoeveel boysweekends er op een jaar zijn. Maar als je een hond zijn enige speeltje afpakt, wordt hij meestal niet contenter. Wederom, kwestie van afspraken te maken en je er aan te houden.

Niks hatelijker dan het standaard 'vrouwengedrag'. "Mag ik ABC doen". "Ja". En dan later in een discussie in je gezicht te krijgen "Maar je mocht ABC doen, dus XYZ". Ik heb dat hier thuis er ook moeten uitkrijgen. Kleuters zitten in de kleuterschool, niet in een volwassen relatie. Zeg wat je wil ipv ja te zeggen wanneer je nee bedoelt en het dan als argument te gebruiken nadien...

Je gaat het niet op voorhand weten natuurlijk, maar met sommige baby's kan je perfect lange ritten doen en met andere baby's is het gewoon jezelf psychologische terreur aandoen. Simple as that.

Onze autoreis vorige maand was zo goed als gepland, tot onze 1-jarige dochter plots een enorme hekel begon te krijgen aan (langere) autoritten.

Om haar en onszelf te sparen last minute dan toch maar het vliegtuig genomen.

Ik zou het persoonlijk wel raar vinden om op vakantie onze dochter ook nog eens in een kinderopvang te steken. Ik zie haar al zo weinig (5 dagen per week crèche en weekends zijn ook vaak druk) dat ik op vakantie zoveel tijd samen wil doorbrengen, hoe vermoeiend dat soms ook mag zijn.

Onze autoreis vorige maand was zo goed als gepland, tot onze 1-jarige dochter plots een enorme hekel begon te krijgen aan (langere) autoritten.

Om haar en onszelf te sparen last minute dan toch maar het vliegtuig genomen.

Ik zou het persoonlijk wel raar vinden om op vakantie onze dochter ook nog eens in een kinderopvang te steken. Ik zie haar al zo weinig (5 dagen per week crèche en weekends zijn ook vaak druk) dat ik op vakantie zoveel tijd samen wil doorbrengen, hoe vermoeiend dat soms ook mag zijn.

Ik ga mijn schoonmoeder citeren

"Een kind heeft er meer aan dat de ouders samen blijven dan dat je je schuldgevoel afkoopt tgo je kind door er altijd bij te zijn. Ga eens samen op reis en laat die kinderen hier. En zorg dat er een sauna is *awkward knipoog*"

Ik begrijp de insteek en quality time voor de ouders is zeker belangrijk, maar ik heb geen kinderen op de wereld gezet om deze constant in de handen van anderen te duwen.

Is voor mij ook geen schuldgevoel afkopen, ik vind dat ook gewoon leuk om met onze dochter bezig te zijn.

Ik zoek ons gewoon een hotel met een deftig restaurant. Om 19u de dochter in bed en dan met 2 voeten onder de tafel met een goei fles wijn, meer hoeft dat voor mij momenteel niet te zijn.

Mijn ideale reis is een verre bestemming, rondtrekken en de plaatselijke cultuur/keuken leren kennen, dat zit er de eerste jaren toch niet meer in.

Ik ga mijn schoonmoeder citeren

"Een kind heeft er meer aan dat de ouders samen blijven dan dat je je schuldgevoel afkoopt tgo je kind door er altijd bij te zijn. Ga eens samen op reis en laat die kinderen hier. En zorg dat er een sauna is *awkward knipoog*"
het is nu niet dat het een het ander impliceert he. Ik ben ook graag bij mijn kinderen, ook omdat ik ze weinig zie maar de tijd met hun is er echt niet uit schuldgevoel hoor maar omdat ik mij nu eenmaal meer amuseer met hun dan ergens in een sauna te zitten.

De discussie is al gesloten 😒😒. We hebben zelfde verlofperiode als mijn nicht (crèche volgt bouwverlof) en dachten dus samen iets te huren aan het Garda-of Comomeer maar mijn wederhelft ziet het absoluut niet zitten. Hij heeft staan brullen dat ik geschift ben om met een baby van 9 maand (en 5 maand, het kindje van mijn nicht) zover te willen rijden. Hij meent dat dat geen verlof gaat zijn maar gewoon het werk van thuis op een andere locatie verplaatsen.

Fine, case closed, maar dan mag hij eveneens zijn jaarlijkse 3 dagen Extrema en zijn jaarlijks citytripje met de boys op zijn buik schrijven. Dan ga ik ook argumenteren dat de zorg van een baby op mijn eentje te zwaar zijn :).
Gaat die daar dan het gras afrijden of eens de zolder opkuisen. Imo gaan mensen op reis om eens uit hun omgeving te zijn en ook wat gedwongen te worden om eens wat minder te doen. De zorg voor uw kind zal je inderdaad meenemen maar dat zal zo blijven tot ze alleen gaan wonen en dan nog. Maar al de rest van het dagelijkse werk blijft toch thuis. Als uw vent gelooft dat hij met een kind nog op verlof zal kunnen zoals vroeger lag je hem wel eens wakker maken hoor, dan droomt die nog.

het is nu niet dat het een het ander impliceert he. Ik ben ook graag bij mijn kinderen, ook omdat ik ze weinig zie maar de tijd met hun is er echt niet uit schuldgevoel hoor maar omdat ik mij nu eenmaal meer amuseer met hun dan ergens in een sauna te zitten.
Het is een beetje de kerk in het midden houden natuurlijk. Kinderen krijgen prioriteit, dat lijkt me maar logisch, maar als je over die eerste jaren spreekt, zeker als het meerdere kinderen zijn, denk ik wel dat sommige koppels nood hebben aan wat tijd met twee. Persoonlijk, en dat is ook omdat we maar één kind hebben dat goed en veel slaapt, heb ik niet het gevoel dat we te weinig van dat soort tijd hebben. Maar mijn vrouw zou bijvoorbeeld wel eens met twee op reis willen.

Als ze zo jong zijn zal geen enkele bestemming voor hen interessanter zijn dat het strand van Blankenberge bij wijze van spreken, dus ik snap nu ook de insteek wel van vakanties-met-opvang zodat ouders en kinderen iets kunnen doen dat om hen is afgestemd.

Ik weet niet hoeveel boysweekends er op een jaar zijn. Maar als je een hond zijn enige speeltje afpakt, wordt hij meestal niet contenter. Wederom, kwestie van afspraken te maken en je er aan te houden.

Klopt natuurlijk wel, iedereen heeft zijn afleiding nodig, maar

plus ik weet dat hij een wrak is na zo’n boysweekend, ik heb er dan de eerste dagen in huis niets aan.

het zit hier toch ook aan twee kanten. Is het een boysweekend van 16-jarigen die zich per se compleet van de wereld moeten zuipen, of niet willen gaan slapen omdat er geen ouderlijk toezicht is?
Compromis lijkt me hier toch simpel, je gaat gewoon op boysweekend maar zorgt dat je niet als wrak terug thuiskomt.

Het is een beetje de kerk in het midden houden natuurlijk. Kinderen krijgen prioriteit, dat lijkt me maar logisch, maar als je over die eerste jaren spreekt, zeker als het meerdere kinderen zijn, denk ik wel dat sommige koppels nood hebben aan wat tijd met twee. Persoonlijk, en dat is ook omdat we maar één kind hebben dat goed en veel slaapt, heb ik niet het gevoel dat we te weinig van dat soort tijd hebben. Maar mijn vrouw zou bijvoorbeeld wel eens met twee op reis willen.

Als ze zo jong zijn zal geen enkele bestemming voor hen interessanter zijn dat het strand van Blankenberge bij wijze van spreken, dus ik snap nu ook de insteek wel van vakanties-met-opvang zodat ouders en kinderen iets kunnen doen dat om hen is afgestemd.
dat is ook afhankelijk van uw ingesteldheid en uw karakter he. Sommige koppels zullen perfect dag in dag uit met de kinderen samen kunnen zijn zonder nood aan "tijd met 2" terwijl anderen daar elk weekend nood aan hebben. Er is geen universele wijsheid en het gaat me dan ook wat te ver om te impliceren dat mensen die veel met hun kinderen bezig zijn vroeg of laat wel uit elkaar zouden gaan. Het is maar wat je als koppel wil en goeie communicatie en begrip zijn daar erg belangrijk in.

@iamhollywood Kan je trouwens niet in Preggosaurus-mode gaan om plan Garda erdoor te krijgen? Menig man is al geveld door een hormoongedreven zwangere eega. Ik ben in volle corona naar het volgende dorp moeten rijden voor vers schepijs op een hoorntje omdat hier niets open was.

dat is ook afhankelijk van uw ingesteldheid en uw karakter he. Sommige koppels zullen perfect dag in dag uit met de kinderen samen kunnen zijn zonder nood aan "tijd met 2" terwijl anderen daar elk weekend nood aan hebben. Er is geen universele wijsheid en het gaat me dan ook wat te ver om te impliceren dat mensen die veel met hun kinderen bezig zijn vroeg of laat wel uit elkaar zouden gaan. Het is maar wat je als koppel wil en goeie communicatie en begrip zijn daar erg belangrijk in.
Ja akkoord, maar ik denk dat de mensen die zonder problemen nooit een moment als koppel samen zijn een minderheid zijn, net als het type dat eigenlijk zijn kinderen liever niet al te veel ziet :unsure:

Natuurlijk is het fout om te zeggen dat mensen sowieso uit elkaar gaan omdat ze al hun tijd in hun kinderen steken.

Ja akkoord, maar ik denk dat de mensen die zonder problemen nooit een moment als koppel samen zijn een minderheid zijn, net als het type dat eigenlijk zijn kinderen liever niet al te veel ziet :unsure:

Natuurlijk is het fout om te zeggen dat mensen sowieso uit elkaar gaan omdat ze al hun tijd in hun kinderen steken.
En om te luisteren naar uw schoonmoeder.

Alles hangt van kind tot kind af, maar ik denk wel dat je er vaak als ouders meer invloed op hebt dan je denkt. Als je zelf op voorhand al een spel maakt van iets en er stress door hebt gaat dat kind ook anders reageren he. Probeer gewoon al eens een weekendje Ardennen te doen als je je daar beter bij voelt.

Wat ik wil zeggen is dat de wereld niet stopt met draaien voor jezelf als man of vrouw, ja je bent ook mama of papa maar je bent ook nog altijd je eigen persoon en een koppel, ook op reis gaan kan daar een deel van zijn en hoeft niet plots te stoppen of enkel nog een Center Parcs of camping met entertainment te zijn.

Mijn kinderen zijn van 2016 en 2018. Dit lijstje is in grote lijnen wat wij als gezin al ondernomen hebben qua reizen.

2016: Provence
2017: Engeland en Schotland
2018: weekje Ardennen
2019: Wales, Parijs
2021: Opaalkust
2022: Spanje (Roses) en stops in Frankrijk
2023: Noord-Engeland, Londen
2024: Italië en stops in Frankrijk, kamperen in Coo
Tussendoor: weekendjes Ardennen.

Ging elke trip even vlot? Nee natuurlijk niet, iedereen wordt wel eens ziek, zowel wij als de kinderen en elk kind haalt wel eens kattekwaad uit, maar aan al die reizen hebben wij toch gewoon goede herinneringen.
Persoonlijk geen fan van intersoc en dergelijke, omdat ik net als gezin op reis wil gaan dan. Wij gaan wel best nog vaak als koppel eens ergens naartoe en doen tussendoor ook wel eens een citytrip zonder de kinderen. Ik zeg expliciet, persoonlijk, ieder beslist dat voor zich hoe hij of zij het liefst reist met en zonder kinderen.

Terug
Bovenaan