Tin_Cricket
Active member
Water en wijn tijdens de maaltijden, daarbuiten enkel nog grenadine
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Iemand tips voor regio's in Oostenrijk die ideaal zijn voor met kinderen (7 en 9 volgend jaar). De afgelopen jaren 2 keer in de omgeving van Fiss-Ladis-Serfaus gezeten, maar daar hebben we het nu ondertussen wel gezien.
Wilder kaiser is ook leuke regio. Dit jaar vonden we schladming ook heel leuk! Voor 2025 staat Montafon op de planning.Iemand tips voor regio's in Oostenrijk die ideaal zijn voor met kinderen (7 en 9 volgend jaar). De afgelopen jaren 2 keer in de omgeving van Fiss-Ladis-Serfaus gezeten, maar daar hebben we het nu ondertussen wel gezien.
Iemand tips voor regio's in Oostenrijk die ideaal zijn voor met kinderen (7 en 9 volgend jaar). De afgelopen jaren 2 keer in de omgeving van Fiss-Ladis-Serfaus gezeten, maar daar hebben we het nu ondertussen wel gezien.
| Nationaal park Hohe Tauern | https://hohetauern.at/en/nature.html |
| 5 fingers uitkijkplatform | https://dachstein-salzkammergut.com/en/summer/above-ground/5fingers/ |
| Natuurbad | https://www.hallstatt.net/about-hallstatt/ausfluege-en-US/wasserspass-ohne-ende-en-US/ |
| Wandelen tussen de boomtoppen | https://www.hallstatt.net/about-hal...und-lake-traunsee/salzkammergut-treetop-path/ |
| Gosausee (rondgewandeld en in gezwommen) | https://reisgenie.nl/een-dag-aan-de-gosausee-dit-kun-je-er-doen/ |
| Grootste waterval van Europa | https://www.wasserfaelle-krimml.at/ |

5. Noord-Spanje - Baskenland lijkt me mooi en de culinaire scène zou daar waanzinnig zijn
Is elizawashere niks voor jullie? Zelf nog geen gebruik van gemaakt, maar wel al vaak bekeken en daar zie je toch rustige parels inclusief huurauto.Deze keer toch wat vroeger proberen boeken dan de vorige jaren. Tussen 5 juli en 21 juli gaan we ergens heen, maar we weten nog niet naar waar of hoe lang. Vrouw en kind (4j) willen graag met het vliegtuig weg, voor mij hoeft dat niet per sé (en vliegen + auto huren is niet goedkoop).
1. Sicilië: bloedmooi maar smoorheet in de zomer - prachtige landschappen en veel te zien maar ik wil dat misschien houden voor een paasvakantie als de temperaturen beter zijn?
2. Griekenland - een van de talloze (schier-) eilanden waar je een combinatie van natuur, cultuur, lekker eten en betrekkelijke rust hebt mét genoeg dingen te doen voor een kleuter van 4. Dus geen eiland met cruisebootladingen aan toeristen (Santorini, allicht?).
3. Sardinië - lijkt me ook de moeite en misschien wat rustiger? Al misschien niet meteen iets voor een vierjarige?
4. Regio Napels - Amalfikust, Ischia, Pompeï, pizza, pasta, dolce vita ...
5. Noord-Spanje - Baskenland lijkt me mooi en de culinaire scène zou daar waanzinnig zijn
6. ???
Dit jaar alleszins geen camping meer, maar een huisje boeken in combinatie met een vliegreis is ook niet evident. Dan moet je al zien dat er heel veel beschikbaar is, want veel krijg je niet mee in een valies. Dus mogelijk een hotelreis.
Een week (of langer) platliggen aan een zwembad in een all in hotel zie ik niet zitten. Er moet wel iets te zien en te doen zijn en het eten moet er lekker zijn. En een zwembad. Egypte/Turkije zie ik niet zitten.
Ik ga uiteraard weer twintig keer van gedacht veranderen voor er finaal iets wordt geboekt.![]()
Buiten Noord-Spanje zijn al die regio's smoorheet in de zomer hé. Al eens naar Puglia geweest? Vliegen op Bari en auto huren, veel B&B's met zwembad in de regio, veel te zien en te doen (wel wat rondrijden), en ik heb er betere pizza's gegeten dan in Napels.Deze keer toch wat vroeger proberen boeken dan de vorige jaren. Tussen 5 juli en 21 juli gaan we ergens heen, maar we weten nog niet naar waar of hoe lang. Vrouw en kind (4j) willen graag met het vliegtuig weg, voor mij hoeft dat niet per sé (en vliegen + auto huren is niet goedkoop).
1. Sicilië: bloedmooi maar smoorheet in de zomer - prachtige landschappen en veel te zien maar ik wil dat misschien houden voor een paasvakantie als de temperaturen beter zijn?
2. Griekenland - een van de talloze (schier-) eilanden waar je een combinatie van natuur, cultuur, lekker eten en betrekkelijke rust hebt mét genoeg dingen te doen voor een kleuter van 4. Dus geen eiland met cruisebootladingen aan toeristen (Santorini, allicht?).
3. Sardinië - lijkt me ook de moeite en misschien wat rustiger? Al misschien niet meteen iets voor een vierjarige?
4. Regio Napels - Amalfikust, Ischia, Pompeï, pizza, pasta, dolce vita ...
6. ???
Dit jaar alleszins geen camping meer, maar een huisje boeken in combinatie met een vliegreis is ook niet evident. Dan moet je al zien dat er heel veel beschikbaar is, want veel krijg je niet mee in een valies. Dus mogelijk een hotelreis.
Een week (of langer) platliggen aan een zwembad in een all in hotel zie ik niet zitten. Er moet wel iets te zien en te doen zijn en het eten moet er lekker zijn. En een zwembad. Egypte/Turkije zie ik niet zitten.
Ik ga uiteraard weer twintig keer van gedacht veranderen voor er finaal iets wordt geboekt.![]()
Uiteraard overal smoorheet. Vorig jaar aan het Gardameer ook gezweet als een rund, maar ik heb dat al snel geaccepteerd en mijn zinnen gezet op het genieten van mijn verlof. Idealiter ga ik in mei of oktober weg - want mijn dochter heeft nog geen leerplicht, maar met een vrouw in het onderwijs is dat helaas geen optie.Buiten Noord-Spanje zijn al die regio's smoorheet in de zomer hé. Al eens naar Puglia geweest? Vliegen op Bari en auto huren, veel B&B's met zwembad in de regio, veel te zien en te doen (wel wat rondrijden), en ik heb er betere pizza's gegeten dan in Napels.
Hebben wij gedaan met een baby van 6 maanden en ik zou dat niet meer opnieuw doen. Ik heb nog een kleuter van 5 en ik was al blij dat ze er niet bij was, dat ging onmogelijk geweest zijn denk ik.4. Regio Napels - Amalfikust, Ischia, Pompeï, pizza, pasta, dolce vita ...
Om echt te gaan citytrippen met een kleuter had ik Napels niet in gedachte, eerder een daguitstap en voor de rest iets in de regio zoeken (agriturismo of hotel) als uitvalsbasis. Ik ga zelf ook liever in mei of oktober en ik heb het niet op hitte, maar op verlof maak ik er minder een probleem van en liever liggen bakken en braden in de zomermaanden dan helemaal niet te gaan.Hebben wij gedaan met een baby van 6 maanden en ik zou dat niet meer opnieuw doen. Ik heb nog een kleuter van 5 en ik was al blij dat ze er niet bij was, dat ging onmogelijk geweest zijn denk ik.
Absolute topstad en regio, daar niet van, maar niet echt een gemakkelijk stad en streek voor met jonge kinderen.
Pompeï en Herculaneum waren moeilijk met de buggy, ik kan me niet inbeelden dat mijn kleuter dat interessant zou gevonden hebben.
De Vesuvius beklimmen, dat plan hebben we moeten laten vallen. Ook de eilanden bezoeken was echt niet simpel.
Wij zijn oktober geweest en het was een aangename 20 graden, ik zou dat ook nooit doen in de zomer (maar daar maak je geen probleem van, da's goed!).
Ik zou Napels zeker aanraden, maar eerder om als koppel naartoe te gaan of als de kinderen oud zijn. Wij zijn alleszins van plan om nog eens te gaan zonder kinderen over enkele jaren.
Misschien is Genua iets toegankelijker? Prachtige stad, heel veel strand, mooie bergen, minder rough dan Napels (wel ook snikheet en broeierig in de zomer).

Iemand tips voor een zomervakantie met een kind van 15 maanden? Dag of tien met de wagen, bij voorkeur Frankrijk. Qua afstand zou ik liever niet verder dan de Loire, Maconnais of Jura gaan. Ideaal zou een huisje op een niet te grootschalig vakantiepark met zwembad zijn. Combinatie natuur, cultuur en uitrusten. Ben al enkele dagen aant het rondkijken maar er is nog niets op mijn pad gepasseerd dat me echt aanstaat.![]()
Iemand tips voor een zomervakantie met een kind van 15 maanden? Dag of tien met de wagen, bij voorkeur Frankrijk. Qua afstand zou ik liever niet verder dan de Loire, Maconnais of Jura gaan. Ideaal zou een huisje op een niet te grootschalig vakantiepark met zwembad zijn. Combinatie natuur, cultuur en uitrusten. Ben al enkele dagen aant het rondkijken maar er is nog niets op mijn pad gepasseerd dat me echt aanstaat.![]()
Opaalkust is echt top, zeker met kinderen en honden, die stranden lijken eindeloos. Ik vond het er qua horeca ook helemaal niet duur. Laatste keer zaten wij in Équihen-Plage.Wij gaan terug naar de oppaalkust. Hebben dat tijdens de zwangerschap ook gedaan en is ons enorm bevallen, vree rustig (zelf tijdens hoogseizoen), leuk huisje met afgesloten tuin op 50 meter van het strand, paar goei eetadresjes ontdekt, mooie wandelroutes etc. Ons dochter gaat 8 maand zijn de periode waarin we geboekt hebben.