Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dit weekend eerste keer kamperen met 1 van de tweeling. Wish me luck. 8 9 3 km en 2 x kamperen.
Kind van bijna 5. In juni 8km in ardennen gedaan op 3-4h, dus zou moeten lukken.
Hopelijk weer ok.
Dat wandelen is wat je er zelf van maakt zeker?
Hier al 10km gedaan met een 6jarige.
Kamperen met tent of iets anders? Veel geluk in ieder geval.

Waar ben je juist geweest?Ok, goeie ervaring. Maar beetje te lang. Dag 1 was uiteindelijk ~ 10km. En het was pokke warm.
Zonder veel miserie op de bestemming geraakt. Om 10h30 met auto op startpunt gekomen. 10h45 vertrokken. Rond 16h waren we op de camping. Alles zelf gestapt. Onderweg veel gestopt om te rusten, drinken, ijsje eten, glijbanen. Tot 22 23h wakker in de tent...
Dag 2 uiteindelijk om 9h wakker geworden en om 9h 30 vertrokken. Was ook 10km, maar daarvan misschien maar 3 zelf gestapt. Al de rest in de nek gedragen. Daarnet spaghetti gaan eten in brasserie onderweg en ze viel bijna in slaap tijdens eten. Dan moeten rushen voor de regen en om 2h30 op de camping. Om 15h00 15 mm regen over onze kop gekregen. As we speak uit de tent, regen is aan het opklaren. Daarin zitten was niet leuk geweest... maar in de tent vond ze het wel de max. Ze ligt al meer dan een uur te rusten in de tent en wat te kleuren.
Morgen is het nog 3km naar de auto terug, dus komt wel in orde. Hopelijk raak ik nog recht morgen want een rugzak van 20kg + 15kg kind in de nek + rugzakje kind op de buik, dat is zelfs voor een volwassene vermoeiend als het maar 10 11km is...
Eind augustus doe ik dezelfde trip met deel 2 van de tweeling. Zal alles dagje schuiven zodat ik dag 2 een de helft met de lijn bus kan doen (die rijdt niet op zondag...) en bij dag 1 een 2 tal km eraf pitsen (onderweg al wat knooppunt shortcuts opgemerkt).
But all in all topervaring. Kind is moe maar voldaan en heeft niks in het snotje dat het wat spannend geweest is met weer en vermoeidheid:<3
Ik rij ook niet ‘s nachts, maar vorige week 1200km gereden zonder al te veel moeite. 7u15 vertrokken, om 21u45 thuis. ‘s middags gestopt bij een Burgerking, en nog 3 plaspauzes. We hadden een tas met spullen voor 1 nacht bij, mocht het nodig zijn om te overnachten (bv door druk verkeer).Niet evident, zomaar even om 16u gaan slapen om dan tegen middernacht te gaan vertrekken. Alsof uw lichaam dan zegt: oké, we gaan even uw biologische klok manueel verzetten, vriend.
Als je goed kan doorrijden en je blijft goed bij de pinken is dat allemaal goed. Het slopende vind ik de files, omleidingen of de drukke stukken waar je cruise control niet kan gebruiken en goed moet opletten. Onderweg ook best niet te zwaar eten, want daar word ik loom van.Ik rij ook niet ‘s nachts, maar vorige week 1200km gereden zonder al te veel moeite. 7u15 vertrokken, om 21u45 thuis. ‘s middags gestopt bij een Burgerking, en nog 3 plaspauzes. We hadden een tas met spullen voor 1 nacht bij, mocht het nodig zijn om te overnachten (bv door druk verkeer).
Absoluut, zodra er iets voorvalt op de weg ben je gezien. Parijs is zo een heikel punt, dan heb je al ettelijke uren gereden en daar kom je dan altijd in de drukte terecht…Als je goed kan doorrijden en je blijft goed bij de pinken is dat allemaal goed. Het slopende vind ik de files, omleidingen of de drukke stukken waar je cruise control niet kan gebruiken en goed moet opletten. Onderweg ook best niet te zwaar eten, want daar word ik loom van.
Maar 1 keer eens langs Parijs moeten rijden en ik ben toch blij dat we daar niet vaker moeten zijn. 's Nachts rijden voorkomt die miserie wel, maar je moet dat kunnen.Absoluut, zodra er iets voorvalt op de weg ben je gezien. Parijs is zo een heikel punt, dan heb je al ettelijke uren gereden en daar kom je dan altijd in de drukte terecht…
Wij doen dat ook altijd zo, maar dan passeren we 's morgens net voor vertrek nog eens een boulangerie of een koffieshop of zo, zeker in Nancy ging je wel iets deftigs gevonden hebben! Vele malen beter dan de snelwegtroepZonder problemen teruggereden naar België, maar wel iets typisch voor de routes richting België: amper stops aan de autosnelweg te vinden waar je iets kan eten. Zelfde voorgehad toen we terugreden vanuit Dijon. Pas in België hebben we iets gevonden om te kunnen eten. Jammer, want we hadden geen ontbijt bij het hotel met de intentie iets onderweg te eten.

.'s nachts in Parijs kan je ook nog problemen hebben hoor. Imo is Parijs onvoorspelbaar als het op verkeer aankomt. De ene keer kan je continue 50 op de pheripherique en passeer je een kwartier later sta je voor een uur stil.vMaar 1 keer eens langs Parijs moeten rijden en ik ben toch blij dat we daar niet vaker moeten zijn. 's Nachts rijden voorkomt die miserie wel, maar je moet dat kunnen.
Dat is toch heel erg lang rijden, 15u30. Ik kap zo'n lange ritten liever in twee en stop dan graag op een locatie waar nog iets te zien is. Als je in tijdsgebrek zit of als je budget wil uitsparen snap ik wel dat je in één keer wil doorrijden.Hier beslist om terugreis in 1 keer te doen. Gisteren om 10u s’ochtends vertrokken in Lacize (gardameer) en om half 2 ‘s nachts toegekomen thuis. 4 stops gedaan om te laden/eten.
Op het einde in maximum bereikmodus gereden omdat ik niet meer wou stoppen en 10km range tekort kwam.
Verassend goed te doen nog, was weer al een paar jaar geleden om 1000+ km te doen. Kinderen hebben het ook redelijk goed verteerd, maar ze prefereren ondertussen toch ergens te stoppen.
Gewoon op het vlak van rijden vind ik snachts rijden toch echt gewoon veel aangenamer, overdag teveel file en verkeer. Volgende autovakantie de planning aanpassen zodat we een stop doen maar dat we rijden tot maximum de vroege namiddag bijvoorbeeld zodat we bij de stop ook nog iets leuk kunnen doen.
Waar ben je juist geweest?
. Ik heb trektochten in de Alpen gedaan waar ik 10h zonder drinken vastzat op rappelpunten die afgebroken waren of 3d in de gietende regen op een bergtop in een half lekke tent zat of nog andere goeie verhalen. Dus ik sla mijn slag wel en ik kan wel improviseren op het moment zelf. Maar toch, met kinderen is het want anders.Noren hebben wel een natuuromgeving om "u" tegen te zeggen, moet wel heerlijk zijn om in zo'n omgeving om te groeien. Toch als je van de natuur houdt ...In Noorwegen meerdere ukjes van 4-5 jaar (inclusief roos barbierugzakje) deze wandeling zien doen: https://www.visitnorway.nl/bestemmingen-in-noorwegen/regio-oost/jotunheimen/wandelen-naar-besseggen/
Als Belg ga je nooit even outdoorsy zijn als outdoorsy Noren maar kinderen kunnen best wat aan.
Ja op voorhand hadden we gezegd dat we nog wel zouden zien, maar het was dan al 17u voorbij vooraleer we in Frankrijk waren. Dan zou het eten, hotel zoeken en slapen worden dus dan dachten we kom, we rijden gewoon.Dat is toch heel erg lang rijden, 15u30. Ik kap zo'n lange ritten liever in twee en stop dan graag op een locatie waar nog iets te zien is. Als je in tijdsgebrek zit of als je budget wil uitsparen snap ik wel dat je in één keer wil doorrijden.
Ik doe dat ook in 1x (ik ga bijna jaarlijks naar de regio rond het Garda meer), maar vertrek wel rond 04:00-05:00 s'morgens om tijdig terug thuis te zijn.Hier beslist om terugreis in 1 keer te doen. Gisteren om 10u s’ochtends vertrokken in Lacize (gardameer) en om half 2 ‘s nachts toegekomen thuis. 4 stops gedaan om te laden/eten.