Op reis met kinderen

Hier ook net alles in de auto gestampt (offtopic , maar wat vrouwen allemaal mee willen sleuren, ik snap het niet..)
Eerste keer met de auto op vakantie, ik, mn vrouw en dochter van 3, benieuwd hoe het gaat bevallen.

Vertrekken om 1u, om 5u een laadstop (dan zijn we net over parijs normaal) en van daaraf is het telkens in etappes van 3x +-200 km waarbij we de benen kunnen strekken en de dochter wat entertainen. Zo zou het moeten meevallen. Fingers crossed!
Is je dochter eentje die graag liedjes beluistert? Onze eerste verre autoreis leverde ons urenlang Bumba in de auto op. Bij de tweede autoreis hebben we, om onszelf datzelfde lot te besparen, een koptelefoon gekocht die gekoppeld werd aan een playlist op Spotify.

Maar ja ... we kunnen haar ook "dwingen" om mee naar de gewone radio te luisteren. Toen ik klein was kregen we onze muziek ook niet te horen op de radio en was het wachten tot we een walkman kregen om onze eigen muziek te beluisteren. Ik herinner me nog levendig Tina Turner en Gunther Neefs in de auto.

Is je dochter eentje die graag liedjes beluistert? Onze eerste verre autoreis leverde ons urenlang Bumba in de auto op. Bij de tweede autoreis hebben we, om onszelf datzelfde lot te besparen, een koptelefoon gekocht die gekoppeld werd aan een playlist op Spotify.

Maar ja ... we kunnen haar ook "dwingen" om mee naar de gewone radio te luisteren. Toen ik klein was kregen we onze muziek ook niet te horen op de radio en was het wachten tot we een walkman kregen om onze eigen muziek te beluisteren. Ik herinner me nog levendig Tina Turner en Gunther Neefs in de auto.
Het viel eigenlijk heel goed mee. Ze heeft van 1u tot 4u halvenhalf wakker geweest en wat liggen tetteren, maar niets overdreven. De eerste laadstop was ze nog wakker. Dan in slaap gevallen tot 8u waar we onze "lange" stop hebben gedaan en ontbeten, en dan een dikke twee uur op de teemio gespeeld (zo een spel dat geluid maakt en waarbij ze op het juiste vakje moeten klikken etc).

Laatste uurtje dan wat op de tablet, wat op een reis van 11u niet overdreven is 🤷‍♂️

Ze deed het beter dan de mama die op de achterbank continu aan het klagen was dat ze niet kon slapen met haar gsm in haar handen :p

De autorit eigenlijk ook heel vlot qua vermoeidheid. Om 19u30 in mn bed, van 1 tot 8 heb ik gereden, dan mn vrouw twee uur en dan ik nog. Powernapje van 20 minuten in totaal en eigenlijk vlot gegaan. Die laadstops zijn wel hemels vind ik om efkens te resetten zowel fysiek als mentaal. Telkens een goeie twintig minuten is ideaal.

Allez, uw kind achterlaten omdat het paspoort verlopen is :laugh:
Eindelijk verlost van dat geklaagd altijd!

Iedereen die de komende jaren nog eens in Frankrijk op zoek is naar een tussenstop zo rond Nantes (in de Vendée): ga naar Puy Du Fou (en trek er 2 dagen voor uit). Geweldig themapark, voor zover ik weet nogal uniek in zijn soort. The kids will love it. En jullie ook.

Gezin van 3, meestal op reis naar app of huis met 2 slpkm. Zoon van nu 6.

Nu, volgend jaar mss richting Oostenrijk te gaan voor bergen, dik tegen madam haar zin Wss.

Maar wat zijn daar de opties? Wss hotel?
Familiekamer of 2 slpkm? Wat is er mogelijk daar?

@Chelark007 Ook op Airbnb naar huisjes zoeken? Vroeger met 1 kind deden wij meestal hotel, maar nu met 3 kinderen is dat veel te duur voor iets deftigs (bijna altijd 2 kamers uiteraard). Nu in een zomerhuis in Denemarken gezeten via Airbnb, er zijn er een massa om uit te kiezen. Ook al eens naar Oostenrijk zitten kijken en daar is toch ook wel wat keuze als je op tijd bent.

Nu ik alleenstaande vader geworden ben helaas.
Zijn er hier die alleen eens op reis gaan met hun kind? Hij is 6,5

Het lijkt me gigantisch vermoeiend om die dan een hele dag te entertainen en 's avonds zit je dan ook maar vast gekluisterd in je hotel, huisje, kamertje?

Het lijkt me gigantisch vermoeiend om die dan een hele dag te entertainen en 's avonds zit je dan ook maar vast gekluisterd in je hotel, huisje, kamertje?
Alvast niet met die mindset starten, dat helpt al veel.

Gewoon per dag enkele activiteiten voorzien, voor veel kinderen maakt het niet uit wat ze doen, maar met wie en hoe vaker ze lachen (met stomme mopjes) hoe leuker.

Ik ben wel eens op treinreis geweest, met een 5 en een 9 jarige. Het entertainment komt vanzelf, de treinreis en openbaar vervoer, hotel/b&b vinden, enz.

En tegenwoordig moogt ge al content zijn wanneer ze niet vastgekluisterd willen zijn op hun kamer met hun smartphone/tablet...

@Chelark007 Ook op Airbnb naar huisjes zoeken? Vroeger met 1 kind deden wij meestal hotel, maar nu met 3 kinderen is dat veel te duur voor iets deftigs (bijna altijd 2 kamers uiteraard). Nu in een zomerhuis in Denemarken gezeten via Airbnb, er zijn er een massa om uit te kiezen. Ook al eens naar Oostenrijk zitten kijken en daar is toch ook wel wat keuze als je op tijd bent.

Ewel, dacht eigenlijk niet dat het in Oostenrijk en Zwitserland kon... Dus dat geeft wel opties. Sinds de zoon er is, reizen we al 6j meestal met Airbnb.

Zijn geen hotel mensen... Gaan eten altijd plezant, maar trekken meer ons eigen plan.

Zugspitze iss mss nog niet haalbaar met een 7 jarige en een madam die niet graag klimt 🤣 maar dat is een ander verhaal.

Spanje en consoorten doe ik niet in de zomer...

En dat met kinderen ? verrassend.

Hoe is dat anders dan als koppel op reis gaan met kinderen ? 1 blijft in de kamer en de andere gaat naar de club ? Dag nadien wisselen ? 6.5 is toch al redelijk snugger dat je die niet 24/7 in de gaten moet houden

Ik ben al met 3 kinderen alleen op stap geweest (1 4 4) voor daguitstappen - duh. Dolle pret.
Maar ook al paar dagen gaan kamperen met 1 van de tweeling. Tentje mee en 3 dagen stappen en kamperen. Dolle pret.

Net terug van 1 week Yelloh en daarna halve week BoerEnBed.

Yellow ben ik beetje beu. Eigenlijk rete duur voor wat het is en die kinderen gaan niet naar de animatie en doen niks van activiteiten mee. Ze zitten gewoon 4h per dag in dat zwembad en de rest van de tijd op de glijbaan. Dan is 2000+ voor een week wat prijzig.

BoerEnBed (4d) was de max. Ze hebben daar continu rondgecrosst, overal op geklommen en geravot. Naar de beesten gaan kijken. Aperitiefje om 17h elke dag waar ze verse appelsap konden meeslurpen. BBQ op hout rustig aansteken en BBQ tot ze in bed liggen en dan wat vuurke stook met de madam.

Ik kijk al uit naar volgend jaar wanneer we van de middagdut van de jongste af zijn. Opent opnieuw een hele wereld van opties om activiteiten te doen. Lees: daguitstappen met iedereen samen of geen dutje skippen waardoor het kind niet in slaap raakt s avonds :laugh:

Gezin van 3, meestal op reis naar app of huis met 2 slpkm. Zoon van nu 6.

Nu, volgend jaar mss richting Oostenrijk te gaan voor bergen, dik tegen madam haar zin Wss.

Maar wat zijn daar de opties? Wss hotel?
Familiekamer of 2 slpkm? Wat is er mogelijk daar?
Laatste twee jaar zijn we naar Oostenrijk gegaan, iedere keer in een appartement gelogeerd. Een beetje deftig appartement vind je vanaf €1.000 voor een week.

Terug
Bovenaan