June
Active member
Ondertussen ook al eens aan het kijken voor ons groot verlof volgend jaar. Voorbije 2 jaren gingen we met Intersoc naar Flims en Zinal. Beide (en zeker Zinal) zijn supergoed meegevallen, maar aangezien we net een tweede dochter hebben gekregen, schrikt het ons een beetje af om haar volgende zomer daar in de crèche achter te laten aangezien ze tot dan toe maar weinig in contact zal geweest zijn met andere kinderen (we hebben in België maar een plaats in een crèche kunnen vastleggen vanaf september 2026 ...). Jaren voordien zijn we een drietal keer naar Sonnenpark in Willingen geweest. Zeker de moeite, maar die prijzen blijven maar stijgen: 5-15 juli, 2 volwassenen, 2 kinderen (8 & 0 jaar): 6 250 €.
Concreet dus op zoek naar een bestemming bereikbaar met de wagen (en minder dan 800 km vanuit Brussel) waar zowel wat faciliteiten voor baby's als voor kinderen van 8 jaar zijn. Verder zijn wij vooral fan van hotels, dus geen campings of vakantieparken. Iemand die de afgelopen jaren een leuke vakantie heeft gehad die aan bovenstaande "eisen"?
Wij vinden hotels juist zo lastig met kleintjes (ontbijt in hotel is duur, je bent aan tijden gebonden, je kind moet genoeg zitvlees hebben en dan voelden wij ons een soort politieagent, gewoon ergens spelen is ook lastiger in een hotel.. moesten wij voor vermaak zorgen). Wij hebben wel eens een huisje gehuurd op een camping in Frankrijk en ook regelmatig airbnb gedaan, wat beviel. Je kan ook huisruilen tijdens vakanties. Dan zit je bij een ander gezin, een huis dat ingericht is en toegericht is op kinderen. Een vriendin van me doet dat.. Ik zou het niet uitsluiten.. Hou het lekker simpel, vooral als ze klein zijn dan kunnen de ouders ook goed uitrusten (ook heel belangrijk).
)
Dan liever andere streek verkennen. Nu iets duurder dan vorig jaar, maar wel een veel uitgebreidere guestcard. Ik merk wel dat zomervakanties steeds vroeger geboekt worden, oftewel bevatte mijn lijstje vooral hotels/pensions die veel terugkerend cliënteel hebben.