1. Stiptheid van treinen is internationaal gezien nog car van, ook met een gelijkaardige meetmethode.Goh, belangrijke factoren lijken mij
1- stiptheid: erbarmelijk in België maar toegegeven; elk land heeft zijn eigen metingen en factoren.
2- bereikbaarheid in combinatie met frequentie: ook nogal triestig, zeker in kleine dorpen en gemeentes. Onlangs nog rondje schrappen van buslijnen gehad.
3- betaalbaarheid tickets, in combinatie met sociale factoren die kortingen geven (jongeren, senioren, groepen) al weet ik niet hoe we ons daar verhouden. Middle of the road misschien?
4- relatie in reistijd tussen auto en openbaar vervoer. Naar mijn gevoel is de auto - ondanks files - nog steeds het snelste vervoermiddel. Daar verandert een dicht spoornet weinig aan als er (opnieuw naar mijn gevoel) weinig aansluitingen zijn met bv. Bushaltes. Niet iedereen kan een trein naar Antwerpen/Brussel of wat dan ook nemen zonder daarna nog naar deelgemeenten bv. te moeten doorreizen.
2. Bereikbaarheid is heel sterk. Wij hebben nog altijd ivm Nederland veel te veel stations. Wij hebben er 553, Nederland, groter en groter aantal inwoners heeft er maar 400.
3. Zit dacht ik heel goed. De standaard tickets zijn bij de duurdere (https://www.euronews.com/travel/202...untries-with-the-most-expensive-train-tickets) maar de goedkope zijn echt heel interessant.
4.klopt
, of dat nu vrijwilligerswerk of CEO is...