Opnieuw op eigen benen na een lange relatie

Blijkbaar heb ik me vergist. Nu is er wel co-ouderschap, maar er zijn 2 vonissen. Een vonnis van 06/2020 waar dochter volledig bij mij "ten laste" is en een vonnis van 13/01/2021 waar staat dat de gelijkmatig verdeeld verblijf start vanaf december 2020. Ik dacht dat dit 01/2021 was. Er staat ook expliciet op dat de fiscaal co-couderschap start vanaf december 2020.
Is dit een gamechanger?

Ik denk dat de ex dit ook niet weet aangezien ze foto's stuurde uit de vonnis van 06/2020.
Je vonnis is pas van 13/01/2021 dus ik zou zeggen nog niet uitgesproken op 01/01/2021 dus ook niet geldig voor 2020 dus het kind blijft ten laste bij de persoon waar zij/hij gedomicilieerd is.

Gewoon zien dat er in dat vonnis van 06/2020 niet staat "gelijkmatig verdeelde huisvesting" en dan zit je volgens mij wel safe voor de aangifte van 2020

Dan zal het wel de verlovingsring zijn :p
Kheb een friendly reminder gestuurd dat het expliciet gaat om zowel verlovingsring als trouwring en haar nog eens bedankt hiervoor. Gewoon om dwaze discussies te vermijden, zeker met de dochter erbij.

Als er kinderen zijn verandert dat de zaak he. Dan zou ik haar wss niet zonder auto gezet hebben. Maar nu? Naaah :D
Ik heb dat wel gedaan, puur omdat ikzelf de auto nodig had om dochter naar school te brengen. Aangezien zij vertrok naar haar ouders zonder auto(haar vader kwam haar ophalen) en de auto feitelijk bij mij bleef heeft de rechter mijn eis aanvaard. Ik kreeg het gebruiksrecht. Zij gebruikte auto van haar ouders, maar ondertussen heeft ze blijkbaar haar eigen auto.

Maar de auto is ook zoiets speciaals(wat is er niet speciaal aan mijn situatie he? :thinking:) In het begin van ons huwelijk had ik voltijds werk, maar zij niet. Dus heeft mijn ouders geld geleend voor de auto, terwijl de auto op mijn naam stond. We betaalden dit maandelijks af. Op een moment dat ik tijdskrediet nam om avondschool te volgen, mochten we dit tijdelijk opschorten van de ouders. Dus de auto is mss wel 7 jaar oud, maar slechts helft afbetaald. Ik wil m'n ouders terugbetalen, maar ex zegt nu dat dit een schenking was en geen lening. En tis niet dat ik iets op papier staan heb. Ik kan wel de maandelijkse terugbetalingen tonen met als omschrijving "auto" elke maand, maar .....er staat mij wat hoofdpijn te wachten.
Ze eist wel de helft van de auto op. Haar mindset is simpel: auto is 6k waard(ongeveer), dus graag 3k aub....Dit is dus haar denkwijze.
Naar de notaris moet je pas gaan als je samen een akkoord bereikt.....ga je naar de rechtbank dan betaal je nog meer af aan advocaten.
Ik probeer al maanden tevergeefs met haar te praten over de vereffening en verdeling van het huis en zo, maar lijkt niet te lukken om af te spreken.

Geeft gij dan uwe trouwring aan haar terug? :thinking:
dunno, denk het niet, zoals ik eerder zei, ik vraag dat allemaal terug, maar geen idee wat ik ermee moet doen. Ik zie wel dat onze namen erin gegraveerd zijn. Bij die van mij staat haar naam en omgekeerd. De diamanten ring is normaal gezien niet gegraveerd(voor zover ik mij dat nog herinner).
Dus echt, i dunno.

dunno, zoals ik eerder zei, ik vraag dat allemaal terug, maar geen idee wat ik ermee moet doen. Ik zie wel dat onze namen erin gegraveerd zijn. Bij die van mij staat haar naam en omgekeerd. De diamanten ring is normaal gezien niet gegraveerd(voor zover ik mij dat nog herinner).
Dus echt, i dunno.
Ik zal mij misschien wat duidelijker uitdrukken. Die verlovingsring tot daar aan hoe, ik ga er van uit dat gij die betaald hebt. Maar die trouwringen, wat is de redenering erachter dat gij die moet hebben? Heeft zij daar niets aan betaald? (En geeft gij haar dan alles terug wat zij heeft betaald voor u - al dan niet gelinkt aan uw huwelijk)

Ik zal mij misschien wat duidelijker uitdrukken. Die verlovingsring tot daar aan hoe, ik ga er van uit dat gij die betaald hebt. Maar die trouwringen, wat is de redenering erachter dat gij die moet hebben? Heeft zij daar niets aan betaald? (En geeft gij haar dan alles terug wat zij heeft betaald voor u - al dan niet gelinkt aan uw huwelijk)
Ik wil enkel de diamanten ring terug omdat dat het huwelijk symboliseert. De andere ringen waar de namen in gegraveerd zijn is voor mij niet van belang. Neen, zij heeft hier niet aan meebetaald. Zaken die zij heeft betaald zijn potten en pannen en dergelijke. Aangezien ik hier nog woon met m'n dochter kan ik zulke zaken niet afgeven aan haar. Ik ga haar vermoedelijk een bedrag moeten betalen voor de spullen. Ze heeft kwaliteitsmateriaal gekocht. De wokpan alleen al is 125 euro heb ik gezien. Anderzijds heeft ze wel de wasmachine en droogkast opgeeist terwijl ik dat met m'n eigen geld heb betaald. Ik weigerde en ze heeft zich daaraan neergelegd. Het zou me niet verbazen dat dit bij de verdeling terug naar boven gaat komen, soit.. zorgen voor later...

Toen als mijn vorige ex het hier was afgebold had ik juist nog 1 vork als ik thuis kwam. Een bord ben ik moeten gaan vragen bij de buurvrouw :unsure:
Daarna heb ik mijn koude spaghetti bolognese op de vloer opgegeten. :thumb:

Toen als mijn vorige ex het hier was afgebold had ik juist nog 1 vork als ik thuis kwam. Een bord ben ik moeten gaan vragen bij de buurvrouw :unsure:
Daarna heb ik mijn koude spaghetti bolognese op de vloer opgegeten. :thumb:
Was dat die knappe buurvrouw waar ge nog moet langsgaan met een fles wijn? :unsure:

Was dat die knappe buurvrouw waar ge nog moet langsgaan met een fles wijn? :unsure:

Nee, het was de oudere racistische buurvrouw met haar vriend "De Griek". :headshake:

Die knappe is de overbuurvrouw. Tegen het einde van de maand geef ik een living feestje, dan nodig ik ze uit, aloewel dat mss niet het beste idee gaat zijn :unsure:

Ik heb dat wel gedaan, puur omdat ikzelf de auto nodig had om dochter naar school te brengen. Aangezien zij vertrok naar haar ouders zonder auto(haar vader kwam haar ophalen) en de auto feitelijk bij mij bleef heeft de rechter mijn eis aanvaard. Ik kreeg het gebruiksrecht. Zij gebruikte auto van haar ouders, maar ondertussen heeft ze blijkbaar haar eigen auto.

Maar de auto is ook zoiets speciaals(wat is er niet speciaal aan mijn situatie he? :thinking:) In het begin van ons huwelijk had ik voltijds werk, maar zij niet. Dus heeft mijn ouders geld geleend voor de auto, terwijl de auto op mijn naam stond. We betaalden dit maandelijks af. Op een moment dat ik tijdskrediet nam om avondschool te volgen, mochten we dit tijdelijk opschorten van de ouders. Dus de auto is mss wel 7 jaar oud, maar slechts helft afbetaald. Ik wil m'n ouders terugbetalen, maar ex zegt nu dat dit een schenking was en geen lening. En tis niet dat ik iets op papier staan heb. Ik kan wel de maandelijkse terugbetalingen tonen met als omschrijving "auto" elke maand, maar .....er staat mij wat hoofdpijn te wachten.
Ze eist wel de helft van de auto op. Haar mindset is simpel: auto is 6k waard(ongeveer), dus graag 3k aub....Dit is dus haar denkwijze.
Naar de notaris moet je pas gaan als je samen een akkoord bereikt.....ga je naar de rechtbank dan betaal je nog meer af aan advocaten.
Ik probeer al maanden tevergeefs met haar te praten over de vereffening en verdeling van het huis en zo, maar lijkt niet te lukken om af te spreken.

mooiste voorbeeld van hoe het toch best is om, als het gaat om geld, alles op papier te zetten (of bewijsstukken) bijhouden).
Als het misloopt is er geen rede meer vaak.

mooiste voorbeeld van hoe het toch best is om, als het gaat om geld, alles op papier te zetten (of bewijsstukken) bijhouden).
Als het misloopt is er geen rede meer vaak.
Eigenlijk zou een huwelijk met scheiding van goedereren standaard moeten zijn. Je zou dus expliciet moeten melden dat je een standaardhuwelijk wilt.

Trouw dan niet he. Als het toch maar over geld gaat.
Gescheiden goederen huwelijk is ook fundamenteel oneerlijk. Ik heb hetzelfde diploma als mijn vrouw, mijn vrouw heeft meer voor de kinderen gezorgd dan ik, mijn loon is meer dan dubbel zo hoog dan dat van mijn vrouw. Ik vind dat ons gezamelijk inkomen gedurende periode van samenwonen van belang is, en dat dat eerlijk moet verdeeld worden. Het zou gewoon fundamenteel oneerlijk zijn wanneer ik > 2/3 van het kapitaal toegewezen zou krijgen.
Als we zouden scheiden, maar dat gaan we niet doen.

Gescheiden goederen huwelijk is ook fundamenteel oneerlijk. Ik heb hetzelfde diploma als mijn vrouw, mijn vrouw heeft meer voor de kinderen gezorgd dan ik, mijn loon is meer dan dubbel zo hoog dan dat van mijn vrouw. Ik vind dat ons gezamelijk inkomen gedurende periode van samenwonen van belang is, en dat dat eerlijk moet verdeeld worden. Het zou gewoon fundamenteel oneerlijk zijn wanneer ik > 2/3 van het kapitaal toegewezen zou krijgen.
Als we zouden scheiden, maar dat gaan we niet doen.

Wettelijk gezien zou je haar (als individu, niet voor de kinderen dus!) ook nog eens alimentatie moeten betalen gedurende evenveel jaren als het huwelijk duurde. Hoe sta je daar tegenover?

Terug
Bovenaan